Inspirert. Hvilke Tro oppdrar du barna i?

Her følger vi vår gamle barnetro. Oppdrar dem ikke strengt religiøst akkurat, men forteller om kristendommen :)

Denne babyen kommer absolutt til å bli oppdratt i Bibelsk tro. Vi kommer ikke til å døpe, men kommer til å ha en barnevelsignelse, så får barnet velge selv om han/hun vil la seg døpe når han/hun er gammel nok til å ta det valget.

Ingen tro! Synes religion er helt forferdelig.

Ingen tro, eller mer i retning human etisk. Håper barnet kommer inn i en spesifikk barnehage, den har utvidet kristendomsparagraf, men er dog ikke derfor vi ønsker den Bhg.. Jeg syns de skal lære om alle religioner, og kan dermed ta et valg senere.

Får svare det samme som på generelt. Jeg oppdrar i GOD tro om at skulle han trenge en religion senere i livet, vil han finne den han ønsker selv. I mens oppdrar jeg han til å tro på seg selv :)

Ingen tro.. barna er døpt, men d er pga tradisjon.. barna skal få velge sjølv når dei er gamle nukk :)

Vi oppdrar dem i kristen tro :) Jeg er kristen. Mannen min er ikke helt overbevist i troen, men vil gjerne at barna våre blir opppdratt i kristen tro. Kristendom er en åpenbaring og ikke en religion etter hva jeg mener. Så får barna velge selv når de blir store, hva de vil tro på eller ikke :)

Her i huset er vi ikke religiøse. Så her får de ha tro på seg selv :)
Så får de velge etterhvert som de blir store :)

BV-app!

Så enig! :)

Vi er ikke religiøse. Mn jg forteller om Jesus rundt jul fex. Det er mye i den kristne tro som er veldig vevd sammen m tradisjonene våre. Vi (min 6åring og meg) filosoferer ofte om litt sånne eksistensielle spørsmål. Han lurer på veldig mye om liv og død, himmel og universet og sånn nå for tiden. Såå undrende. Jg prøver å ikke gi så mange svar, prøver å undre sammen med han. Fant ei bok av J.Gaarder, 'det spørs', som mini sitter mye med. Fin å undre med :) (oi - ble langt dette!! Hehe )

oppdras i den kristne tro. men ikke no sånn at en er frebrilske. dem får jo rede på andre trosretninger i tillegg da. å når de er gamle nok til å velge selv. så får dem gjøre det :)

her i huset er vi ikke relgiøse :) men velsa er døpt og vi gift i kirken.. men det bare ble sånn :p

Back
Topp