inspirert - hva synes dere om...

IrenePirene

Forumet er livet
Jeg ble litt inspirert av den historien om hun som lurte mannen sin siden hun ikke ønsket flere barn. Spiste p-piller i skjul osv..

Hva synes dere om omvendt-metoden?? Altså å kutte ut p-piller i skjul, ta ut spiral.. ja det som må til for å få et barn [;)]

Syns ikke det er riktig selvfølgelig.
Man skal ikke lure og lyve til samboeren sin..

Og jeg vet at om jeg hadde gjort det så hadde sambo krevd abort - og da hadde jeg endt opp aleine.
Da kunne jeg like gjerne gått ifra han , og fått barn med noen andre ( Om jeg traff noen. )

enig der.. det er jo greit med et barn som i utgangspunktet er ønsket av begge to [;)]

Hvis jeg var ute etter å bli alene mor, så kunne jeg sikkert gjort det.. Men det er jo noe jeg ikek vil, så syns det er mest riktig å være enige om sakene.. ;)

Kult spørsmål... for eg har faktisk tenkt litt på det :p Samboeren min har egentlig sagt at han ikke vil ha flere barn (han har 2, eg 1) Så eg har faktisk tenkt "koss det hadde blitt om eg lurte han" :p Har komt frem til at det vil eg ikkje gjør, for ville hatt dårlig samvittighet forever... (kan jo legga til at eg aldri har VURDERT å gjør det..!!hehe) Siden eg håper at me skal vær sammen i maange år så har eg ikkje lyst å ha en unge sammen med han "som han _egentlig_ ikkje ville ha :p Vil liksom me ska vær enige om vi planlegger det. Hadde vi blitt gravide uten me planlegger det er det jo en anner sak...:)

Men nå har eg jo mast om at eg vil ha en te en gang så han har sagt me skal snakka om det til sommeren :p

hmmm synes det er vanskelig jeg, kommer vel ann på situasjonen tror jeg! Jeg synes IKKE om at jenter lurer gutter med og si de bruker prevasjon viss de ikke gjør det, og de esten ikke kjeer fyren, det synes jeg er meget egoistisk egetlig, da kan man heller vente til man er i ett forhold. Men viss man har ett stabilt forhold og man vet at man hadde fint kunne fått ett barn utenom at det hadde gått utover noe (viss du skjønner hva jeg mener) så er det vel ikke det værrste man kan gjøre he he[;)] jeg har alltid sagt jeg ønske rmeg 3, viss mannen min nå adde sagt at nei det holder med 2 kunne jeg kanskje ha ttt ut spirale uten at ha visste noe hahaha... for jeg vet han aaaaldri ville gått fra meg pg det eller fordi vi hadde fått 3 mann[;)]

syns det er feil å lure folk på det område altså :P men er gjerne ikke lett å tenke slik når man har veeeldig lyst på eller abselutt ikke lyst på.. veit ikke altså...

men jeg ville ikke lurt min mann kjenner eg:P

Er litt enig i den "se an situasjonen litt" også.. Det er et vanskelig spørsmål egentlig! Å lure folk man knapt kjenner fordi man er babysyk selv er veldig veldig feil..

Må jo være en veldig tung hemmelighet å bære på om man absolutt ikke vil at noen skal vite det..

For meg er moralen enkel
Det er ikke en menneskerett å få barn
men alle barn har rett til foreldre...
Lurer man noen til å få barn gir man barnet en mulighet til et dårlig utgangspunkt.....
Ja barnet kan risikere en mer eller mindre lite interressert mor eller far uansett, men ved å planlegge å lure noen er risikoen langt høyere......... da tenker man på seg selv og ikke på barnet.
Jeg sier ikke at barnet ikke kan få det bra av den grunn, men å sette barn til verden som risikerer å få vite/oppleve å være uønsket, det unner jeg ingen.

Selv kunne jeg aldri lurt meg til en unge med sambo...

Før jeg ble gravid var vi enig at vi tok det som det kom, vi skulle pusse opp huset og bygge på, så håpet vi rakk det ferdig før jeg ble gravid.
Jeg gikk ikke på no siden jeg nett hadde hatt syster og fikks merter av spiral og p-plaster, men sa alltid ifra når jeg hadde eggløsning så sambo fikk velge, ha ha.. Ble rimelig kjapt gravid, men klarte det alikevel [:)]
Kunne aldri lurt han...

Men jeg kjenner ei som lurte mannen sin, hun sluttet på pilla uten at han visste det, men hun sa at han er dentypen somikke ser seg for no nytt.. De hadde ei jente fra førpå 2-3 år. Hun måtte ta alle avgjørelser, han sa mest nei, vet ikke, så derfor gjorde hun det,og da hun først ble gravid ble han kjempeglad...
Hadde jeg hatt en slik mann så vet jeg ikke...

ORIGINAL: Tønna

For meg er moralen enkel
Lurer man noen til å få barn gir man barnet en mulighet til et dårlig utgangspunkt.....
Ja barnet kan risikere en mer eller mindre lite interressert mor eller far uansett, men ved å planlegge å lure noen er risikoen langt høyere......... da tenker man på seg selv og ikke på barnet.
Jeg sier ikke at barnet ikke kan få det bra av den grunn, men å sette barn til verden som risikerer å få vite/oppleve å være uønsket, det unner jeg ingen.

kunne ikke vært mere enig!!

ORIGINAL: sneipen peipen

ORIGINAL: Tønna

For meg er moralen enkel

kunne ikke vært mere enig!!

[:D] Meg med!

Back
Topp