Inspirert: hva skulle du ha på plass i livet før du fikk barn?

Belissima

Glad i forumet
Og hvordan endte det...?

Selv trodde jeg at jeg skulle ha utdannelse, hus og drømmejobben.

Realiteten ble at jeg er halvstudert røver, MEN flyttet inn i nytt hus i november 2011, fødte storebror desember 2011, og fikk drømmejobben januar 2012.. Så nå mangler bare utdannelsen - kremt :-)

Jeg skulle ha fast jobb og være gift i allefall.

Men den gang ei.

Har fortsatt ikke fast jobb, har jobbet i diverse vikariater. Og jobber som tilkallingsvikar nå.

Gift er jeg heller ikke, er ikke forlovet heller hehe

Men ville ikke vært foruten sønnen vår og heller ikke det etterlengtede knøttet som er på vei..

vi skulle begge ha fast jobb, "trygg" bil og egen leilighet, ganske a4 egentlig. Å rett etter begynte prøvinga, det er nå 2 år og 2 aborter siden så dette knøttet er meget ønsket <3

enebolig, fast jobb som jeg hadde jobbet i en stund, som det var greit å ta perm fra (ja, jenter og samvittgihet), og ok økonomi. Ville nok sikkert vært gift også, men man kan da ikke få i pose og sekk! var forlovet da :)
er nok en familieperson innerst inne, har ikke reist bort for å studere, liker ikke såå godt fyll og festing ;) en liten digresjon...

Med første var ingenting klart. Bortsett fra utdannelse som ble ferdig i svangerskapet og hadde jo funnet drømmemannen. men det ordnet seg på de fleste måter før gutten vår fylte to år. Nr to var veldig planlagt til og med soverommet var klart da. Og nå er plutselig huset blitt for lite ihvertfall om et år el så... Så er spent på hva livet har å by på nå. Enten bygger vi på huset el så finner vi kanskje noe nytt?

hus, bil, fast jobb og være ferdig med utelivet :P å det var jeg da jeg fant ut jeg var gravid som 25 åring:P hadde da hatt hus i 1 år, fast jobb i 3 år og ordentlig bil kjøpte vi da jeg var gravid :P pick up egnet seg ikke til barnestol fant vi ut^^

Målet var å være ferdig med utdannelse, eie hus og ha jobbet de siste 10 mnd: alle mål oppfyllt her :D

Jeg ville ha utdanning ferdig, fast jobb, være gift og eie bosted med plass til barn. Alt gikk etter planen:-)

Ferdig med utdannelse, jobb og bolig:) fikk alt bare ikke fast jobb (vikariat) og vi leide forsvarsbolig det første året etter eldste ble født:) men nå har vi eget hus, fast jobb og nr tre på vei:D

Jeg hadde store planer om mann, hus, utdanning og bra jobb ;) Og her er det ingen av delene som er i boks :) Veldig tydelig at ikke alt blir som man planlegger..men nurker er så hjertelig velkomment uansett <3

Ferdig med utdannelse, jobb og bolig:) fikk alt bare ikke fast jobb (vikariat) og vi leide forsvarsbolig det første året etter eldste ble født:) men nå har vi eget hus, fast jobb og nr tre på vei:D
Ja også bryllup da:) og da rakk vi også. Ble gravid på bryllupreisen rett etterpå:D

Hadde ikke så mye jeg tenkte måtte være på plass før jeg ville ha barn, drømmemannen var jo en fordel og han fant jeg, ellers var det ikke mye som var på plass.
Jeg studerte i Danmark og min kjære bodde her i Trondheim og var arbeidsledig da jeg ble gravid med førstemann, jeg flyttet hjem til han rundt påske og vi flyttet videre hjem til mine foreldres hus 9 dager før knerten kom.
Da jeg gikk med nr. 2 fikk min kjære jobb for første gang på 2,5 år, jeg pendlet mellom norge og danmark for å studere frem til denne graviditeten.
Nå før nr.3 har vi kjøpt huset fra mamma og pappa (1. april i fjor), min kjære fikk fast jobb (der han fikk vikariatet da jeg gikk med nr 2) fra 1. desember, men jeg er enda ikke ferdigstudert.
Nå er planen at jeg skal ta mitt siste semester mens min kjære har pappaperm etter jul, da blir alle med til Danmark så blir det kanskje litt lettere å bli ferdig ;)

Jeg tenker det er bedre å planlegge rundt barna enn å planlegge barna :P

Hadde fast jobb, større leilighet.
Hadde fått fast jobb, men leiligheten forble den samme.. helt til gutten vår var 1 år- da kjøpte vi større :-)

Trodde at jeg skulle lege før jeg fikk barn jeg :P

Jeg var 17 år og gravid, men klarte å fullføre det første året på VGS. Fikk barn som 18 åring. Hadde kun den første året på videregående. Søkte barnehage for gutten, men han fikk ikke plass fordi han var født på slutten av året. Etter ett år trodde jeg at han skulle plass, men neida, han må vente ett år til fordi vi trodde at samme søknad gjelder og derfor sendte vi ikke nytt søknad :(
Han fikk plass 2mnd før han fylte 3 år :)

Jeg fullførte VGS og begynte å jobbe. 6mnd etter jobb kunne vi kjøpe vår egen leilighet :)

Ble gravid med nr 2 og skulle ta høyere utdanning, men så ble jeg gravid ved en liten "feil". Nå har jeg nettbasert studie og i tillegg jobber jeg ca. 80%.

Back
Topp