Inspirert! Ferie, hvor mye bruker dere?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Hvor mye penger legger dere i en ferietur? Og hva liker dere å ha inkludert?

Her titter vi på chartertur as we speak :D kreta er målet i år.

Her er all inclusive, privat basseng og nærhet til strand et must. Og prisen er jo sinnsyk etter min mening :( 40000ca for 2 voksne 2 barn i 2 uker....

Vi prøver å gjøre det billigst mulig... I fjor ble det to netter på hotell og 3 dagers pass i dyreparken i Kristiansand. Så var vi gratis på hytta til svigerfar.

Er ikke helt sikker på hva vi skal betale for ferieleiligheten i Danmark til sommeren, men så kommer båtbiletter tur/retur også. Med bilen. Men kanskje 15000? Og så må vi ha lommepenger.

40 000 hadde vi aldri brukt på ferie... Synes det er dyrt nok det vi skal... 2 voksne og 2 barn

Vi er ikke så kravstore, men må ha vaskemaskin og oppvaskmaskin, en strand i nærheten og ikke så langt til en by med opplevelser.

Vi bruker minst mulig på ferie. Hotell, fly og bil kom på tilsammen 8000 kr for ei uke i England. Men det betyr at vi kan gjøre mye og spise det vi vil uten å tenke så mye på kostnadene. Tenker det kommer på ca 20 000 tilsammen :)

For å si den sånn; har ikke vært på ferie på noen år, ikke siden før jeg fikk barn :p

Allt før mye. Bara flygbiljetter før oss 5 er kostar 15000kr visst me bestiller de nå. Visst me væntar litt så blir det ett par tusen dyrare.
Så må me tenka mat klæder og lommepenger.
Boplats har me.

Her er all inclusive, privat basseng og nærhet til strand et must. Og prisen er jo sinnsyk etter min mening :( 40000ca for 2 voksne 2 barn i 2 uker....
Da synes jeg du har fått en grei pris :) jeg sitter atm å ser på charter hvor vi blir 4 voksne, ett barn og én ungdom. Direkte utgang til delt basseng, 1 uke med kun frokost = 60.000. Det synes jeg er stivt :P hadde jeg fått 2 uker for den prisen, så hadde jeg lett hoppet på :P

Så lite som mulig.
Vi drar til sverige til mamma hvert år og en tur til tusenfryd.

Det varierer, men som regel ender det opp med rundt 10000 per uke hvis vi reiser med mål å leie boplass, billetter av noe slag pluss lommepenger. Iblant har vi jo kun teltferie, og det blir jo langt billigere. Da telter vi for det meste i skog og mark som da er gratis, og kanskje en og annen natt på campingplass. Når vi er nær sivilisasjonen kan vi godt bruke penger på attraksjoner også, og mat spiser man jo uansett hvor man er så det tar jeg aldri med i regnestykket.

Denne sommeren blir det baby, så tviler på at vi får reist noe særlig. Kanskje et par netter i telt, men da går vi nok ikke langt. Vi trenger også nytt telt, så det er jo en stor utgift også

Prøver å bruke minst mulig. Under 20.000kr ihvertfall.

Vi har pleid å ha en uke i syden og det er ca 40' for oss. Så er vi litt hytta, det er billig. Men pleier ha noen turer til bjørneparken, Hunderfossen etc og der går tusenlappene fort igjen.
I år skal vi en uke Sverige og det kommer på ca 20'

Spørsmålet på hvor vi skal... Vi kan fint dra ril Skottland og holde oss til 7000 alt inklusive (bor his familien så det er for leiebil, lommepenger og fly) syden liker jeg ikke og vil ikke bruke penger på. Jeg har feriert i Asia mye og reist både budsjett som backpacker og slått på stortromma og flydd buisness class. Reising og opplevelser har altid vært viktig for oss og ingen av oss er folk som liker å ligge på en strand i utlandet med ett hav med andre nordmenn ;)

Synes ikke prisen var så ille jeg? 2 uker, all inclusive og privat basseng.. For 2 voksne og 2 barn.

Jeg og samboeren har vært på et par charterturer på ok hotell, ikke all inclusive(bare frokost) inkl, og betalt ca 20.000 kr for en uke for bare reisen og oppholdet.. Kunne fått det billigere men da måtte det ha vært litt dårligere hotell.. Dette har vært i juli, som selvfølgelig er en av de dyreste mnd.

Siste tre årene har vi brukt mellom 50.000-70.000 på ferie, men vi har gjort flere ting samme sommer. Som f.eks syden, Danmark og norgesferie og da går det mye penger.
I år skal vi ingenting, vi skal spare penger isteden, håper ungene får det like gøy her hjemme :)

Kommer an på hva vi skal. Flybillettene til meg og 3 barn kom på 3300kr i sommer 2017, så skal vi sove hos svigermor. Sparer mye på det. Jeg har nok mellom 15-20.000kr i lommepenger, og mat og slikt får vi hos svigermor. Ellers bruker jeg av mine penger om vi spiser ute. Vi blir 2 uker i London.

På andre ferier bruker jeg ikke så mye. Har bare med mye penger fordi jeg vil shoppe. Jeg har også en feriekonto til barna som jeg sparer til ting de vil ha.

Bor vi på hotell bør det være sentralt, inkludert frokost. Jeg prøver å bestille tidlig for å få det billigst mulig.

Hadde aldri brukt 40.000kr på ferie i 2 uker på Kreta :p Det syns jeg er dyrt.

Vi bruker mye på ferie. Vi elsker ferie og oppleve nye steder i verden.
Holder oss langt unna charter om det er mulig :p Og all inclusive. Det er ikke ferie for oss.

Strand i nærheten er et must. Iallefall på deler av ferien.

I følge mannen brukte vi rundt 130 k på ferie i fjor.

I år?
Karibien for meg og mannen, ca 25 k
Amsterdam, ca 9 k
Sardinia og Barcelona er leeenge til. København også :p

Er ikke hvert år vi bruker noe penger på ferie. Som regel blir det bare en innenlandsflyvning til familie, og litt opplevelser og mat mens vi er der.

Kommer heeelt an på hvor vi reiser [emoji14]

Reiser vi til Syden så liker vi å ha transport til og fra hotellet og frokost inkludert.

Om vi reiser i Norge vil vi bare ha frokost inkl, mens om vi er i Sverige eller Danmark liker vi å ordne alt selv :)

Pris rar vi etter hva vi har økonomi til og avhengig av hvor vi drar.

Back
Topp