Inspirert.. Da du flytter..

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Kjøper du alt nytt da?

Synes jeg ser så mange som flytter, gir bort/selger alt de har for så å kjøpe nytt. I huset vårt, som er nytt, er det en god blanding av det vi har hatt hver for oss, kjøpt sammen og fått av folk som flytter. En venninne spurte meg forleden dag om jeg villa ha pyntegjenstander, kjøkkenutstyr +++ fordi hun skulle ha nytt til ny leilighet, jeg takker selvfølgelig ja, men forstår, det gjør jeg absolutt ikke.

Nei, det hadde vi ikke råd til ;) det meste ble med på flyttelasset.

Møbler som ikke passet inn ble solgt/gitt vekk. Men ting vi kunne bruke ble tatt med. All pynt og Nips ble med.

Ja, vi har vel byttet ut det meste av møblene vi hadde fra før. Det er ikke fordi huset var nytt, men fordi jeg elsker forandring;)

Her har vi ikke kjøpt noe nytt og alt er gammelt etter besteforeldre osv:o rett og slett ikke hatt råd til å kjøpe nye møbler osv. Kjeler kjøpte vi nye fordi de gamle ikke funka på induksjons topp, men det var vel det. hehe

Kommer nok ikke til og selge eller gi bort det vi har nå, men må nok kjøpe litt nytt ettersom vi kommer til og flytte fra leilighet til hus neste gang og må nok ha litt mer da :)

Vi kjøpte en del nytt, men det var fordi vi trngte nye møbler etter å ha bodd i små leiligheter i mange år:p Men vi har også mye eldgammelt å mye har vi fått. Nå er kontoen skrapa så det tar evigheter før vi kan begynne å kjøpe interiør stasj igjen:p

Nei.
Jeg har beholdt sofa, bord, spisebord, kommoder, pynteting, tvbenk, vitrineskap, vaskemaskin osv.
Men kjøpte ny seng da den vi hadde var gammel. Garderobeskap stod her da vi flyttet inn. Kjøpte ny kjøkkenøy og sånn til å henge klær på entreen. Her fikk vi plass til tørketrommel så det var jo bra! Gamle komfyren var ødelagt så vi kjøpte ny, og vi kjøpte et sånt høyt kjøleskap for vi hadde bare sånt under benken kjøleskap der vi bodde. Men vi tok med oss frysen.
Ser ikke poenget i å kjøpe alt nytt, unødvendig og dyrt :P

Nei.. Har flytta 7 ganger ca på 10 år. Hadde blitt dyrt det :p

Kjøpte alt nytt av møbler, mens pyntegjenstander og kjøkkenting ble beholdt :) Skal sies at det han hadde ikke akkurat var min stil, og min eks nektetå la meg få med noen av møblene da vi gikk fra hverandre, så stod litt på bar bakke :bored:

Av møbler beholdt vi seng og stuebord. Vil riktignok bytte ut stuebordet, men lider ingen nød! Ellers beholdt vi det meste av pyntegjenstander, pluss at vi (jeg) kjøpte en del nytt. Jeg blir fort lei ting..

Sist flytta vi så langt (60 mil) at det vi ikke visste vi kom til å få plass til /bruk for i huset solgte eller ga vi bort før vi pakka flyttebilen.

Nei beholdt egentlig alt og kjøpte litt nytt pga større plass :-)

Når vi kjøpte huset for 3 1/2 år siden måtte vi ha nytt kjøleskap og fryser. Måtte ha 1 sofa, da vi har kjellerstue og TV benk. Ellers har vi nå senere kjøpt 2 garderobe skap og noen kommoder. Alt annet av innbo er gamle tingene jeg arvet fra mamma.

Vi flytta med oss alt, og kjøpte litt nytt

Vi totalrenoverte den nye leiligheten så det ble ganske mye nytt, men alle de gamle møblene og interiør ble med videre. Utenom skoskap, sofa, tv-benk og gulvteppe :) sofaen var gammel og utslitt, gulvteppet måtte matche den nye sofaen, gammel tv-benk var for lang og skoskapet har jeg ønsket meg i 6 år men ikke hatt plass til :)

Vi tar med oss alt bortsett fra sofa og stuebord når vi flytter nå :) Mye jeg vil bytte ut, men det har vi ikke råd til nå, så får vi etterhvert :)

Både og.
Mye ble med da vi flyttet for en mnd siden, men en del av det er såpass godt brukt at det bør byttes, og da er jo flytting en fin anledning til å renske opp litt. I tillegg er det ting som ikke passer inn i det nye huset.
Men å kaste kjøkkenutstyr fordi man flytter høres merkelig ut.

Vi kjøpte det meste nytt av møbler når vi flyttet i nytt hus. Både fordi det vi hadde begynte å bli gammelt, bo ønsket nytt som passet bedre i helt nytt hus, vi slapp å flytte gamle møbler og vi hadde råd til det:)

Back
Topp