*inspirert* bursdag ute eller hjemme?

mamma*88

Gift med forumet
Hva feirer dere og hva liker dere best? Å feire bursdagen til barna hjemme hos dere, eller ute på lekeland, bowling eller noe lignende?

Den ene vi har hatt har vi feira hos broren til sambo for å få flest mulig barn til å komme. Vi kalte det lekeselskap og ønsket oss bare at de skulle dukke opp, noe som ville ha blitt vanskelig om vi feiret hos oss siden vi bor laaaaaaangt uti skogen:)

Familiefeiring hjemme, barnefeiring (med alle guttene fra barnehagen, i fjor 12 stk) ute på f.eks. lekeland, hvor ungene får rast fra seg og man slipper å være "hauk" og passe på at alle "oppfører" seg hele tiden. :)

Vi pleier å ha det hjemme. Blir 12 stk. i år, så det blir spennende  Håper på fint vær så de kan sendes ut i hagen.

I fjor hadde vi 16 femåringer hjemme her :) de oppførte seg eksemplarisk!! Året før hadde N bursdag på Hoppeloppeland, men det var kun fordi det var 2 dager før vi overtok huset vårt, og i tillegg var jeg høygravid. Hva det blir til denne høsten vet jeg ikke enda.

Looney skrev:
I fjor hadde vi 16 femåringer hjemme her :) de oppførte seg eksemplarisk!! Året før hadde N bursdag på Hoppeloppeland, men det var kun fordi det var 2 dager før vi overtok huset vårt, og i tillegg var jeg høygravid. Hva det blir til denne høsten vet jeg ikke enda.

å herlighet! får helt vondt jeg. ser for meg masse unger løpende rundt og hyle og skrike. det kan jo gå, men hadde ikke orket det selv.
Vi vurderte det jo. men vi har jo ikke bord som de kan sitte ved engang (har barbord)

Jeg må si det at ungene var mye roligere når vi feiret hjemme en når vi var på lekeland.Virket som de ble utrolig giret opp av å være på lekeland.Mens hjemme så satt de å lekte rolig i sammen

Synes det er mye mer koselig og personlig hjemme. Lekeland e.l blir så innmari "mye". 
Jeg kan forstå det hvis man har veldig liten plass hjemme, men min erfaring er at det blir koseligere hjemme. Litt mer intimt og bedre minner. 

Nå er min eldste bare 2 enda, så har ikke hatt noen voldsomme barnebursdager enda. Men jeg regner med at det blir bursdasger hjemme her. Jeg elsker å stelle, styre og planlegge sånne ting. Lage fine, gode kaker, spennende mat og pynte fint :)

Vi leier gymsalen til barnehagen til både familiebursdag og barnebursdag. Kombinasjonen liten stue og stor familie går dårlig sammen. Så vi har begge bursdagene på en dag, barn tidlig, og familie utpå ettermiddagen.

Her hos oss pleier vi å ha familiefeiringen hjemme og barneselskap borte:-) Synest det er en fin ordning:-)

besnik skrev:
Her hos oss pleier vi å ha familiefeiringen hjemme og barneselskap borte:-) Synest det er en fin ordning:-)

ja, familien inviterer vi ikke på lekeland. har hatt familieselskap når småen var liten. er først nå når han er 5 vi er begynt med barneselskap.

Kommer alltid til å ha det hjemme. Har stort hus og hage, og synes det er det som er barnebursdag.. Ikke noe annet. 

Bursdag med leker og pølser!

Siden jenta er født i juni, håper jeg på hagebursdager fremover :-) mye morro man kan finne på ute;-)

Ser for meg at å ha besøk ute på lekeland koster MYE?!

Back
Topp