Inspirert: brettspill til barn

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvilke brettspill liker deres barn, og hvor gamle er de?
 
Da vesla var rundt 4 var hun veldig glad i Kattens pysjamas og memory, etterhvert stigespill og ludo. Nå klarer jeg sjelden å inspirere henne noe særlig med brettspill, enda vi har haugevis av dem. Hun er seks nå. Hun fikk en prinsessekortstokk i feriegaven hos oss, så vi spiller mye hopp i havet, og tenker å lære henne mer kortspill etterhvert. :)
 
Hun er 7, og er veldig glad i junior monopol. Vi må nok snart avansere til vanlig monopol. :) Ellers går det i klovnespill, ludo, og stigespill. Har en del andre også, men de fenger ikke veldig.
 
Min femåring er veldig glad i stigespillet, yatzy, hatt over hatt og Angry Birds brettspill
 
Her går det i yatzy, Ludo og Lotto. Mest 6-åringen som er interessert. 8 og 10-åringen liker kortspill ala idiot og vri åtter/olsen.. :)
 
8 åringen her liker godt junior-alias/fantasi/geni, samt bingo, jakten på den forsvunne diamant...
 
Mine liker monopol junior, vi avanserer ikke til det vanlige på ei stund pga lillesøster på fire, men han på snart sju blitt nok klar for det snart. De liker hatt over hatt, med nebb og klør. Stigespill og fantorangen.

Lotto og memory liker de også. Og han er en kløpper i rummy
 
Her er Villkatten populært blant alle tre.
6åringen liker også Ludo og Stigespill.
 
Han er 7 og favoritten de siste årene har vært "med nebb og klør". Man kan velge oppgavekort i forskjellige temaer (dinosaurer, kunst, verdensrommet osv). Og han elsker faktabøker, så dette er midt i blinken for han. Oppgaver er å svare på faktaspørsmål, bildeoppgaver eller mime.

Ellers er han glad i Ludo, stigespill, sjakk og uno. Egentlig alt av spill men det er de vi har :)
 
Back
Topp