Inspirert av tråden om å be andre innrede!

Nullenusken

Forumet er livet
Jeg står helt fast på innredning av stua vi får, så hadde vært gøy med andres meninger! 
Dette er de eneste kravene jeg har:
- Piano
- Kjøkken-øy
- "Amerikansk" peis. (retning og hvordan veggen rundt skal være, står du fritt til å velge, men den må stå ved pipa midt i rommet)

Du kan og velge hva som skal være på vegger og tak...
Er Lidingø kjøkken med eik benkeplate og antakelig eikegulv.
Liker godt den hvite romantiske stilen...

Her er stua! Den er 81,5 kvadratmeter

Kommer litt ann på hva slags møbler dere har også? Har dere stor sofa, liten ol..

Jeg ville hatt soffane apme vindu.. synes det er litt kjedli å ikke se ut om man sitter i soffan[:)]

hvilket program er det du bruker?

Hei!

over 80 kvadratmeter stue? Det skulle jeg ønske jeg også hadde!:) Jeg kan godt komme med et forslag til deg, men det må bli etter helgen siden jeg har en liten pjokk som tar all tiden min nå som mannen er på sjøen;)
Men kundeprofil er litt viktig også. Hvor mange er dere i familien? har dere ofte venner på middag o.l ? Masse å ta hensyn til :)

ORIGINAL: oslojente1980

Kommer litt ann på hva slags møbler dere har også? Har dere stor sofa, liten ol..

Alt vi har nå er stort sett bare slitt og gammelt, så stort sett alt av stuemøbler skal kjøpes nytt.
Er derfor jeg setter det såpass åpent! Hehe...
Eneste jeg vet er at jeg skal ha med meg pianoet jeg har arvet....

ANTAKELIG blir det en stor hjørnesofa vi heller mest mot, og må ha spisebord med plass til mange.... Jeg får ta kampen senere om vi beholder det vi har, eller kjøper nytt, hehe...

ORIGINAL: minasita

Hei!

over 80 kvadratmeter stue? Det skulle jeg ønske jeg også hadde!:) Jeg kan godt komme med et forslag til deg, men det må bli etter helgen siden jeg har en liten pjokk som tar all tiden min nå som mannen er på sjøen;)
Men kundeprofil er litt viktig også. Hvor mange er dere i familien? har dere ofte venner på middag o.l ? Masse å ta hensyn til :)

Hei! Kjempeflott om du har muligheten ja!
Vi har ofte venner på besøk, så sofaen må helst være stor....
I familieselskaper er vi MANGE, men da setter vi sammen mange bord om nødvendig....
Vi har nå et spisebord med to lemmer som mannen mener vi skal beholde.... Jeg har lyst på et lyst ett, men den kampen får jeg ta med ham, hehe...

Egentlig det viktigste omtrent er den peisen.... Vi ELSKER amerikansk jul, og det blir ikke ordentlig uten amerikansk peis.... Og jeg aner ikke hvordan jeg greit skal få plassert den....
Ikke noe krav at den står mot sofaen i det hele tatt....
Vurderer forresten å sette inn et vindu eller to på kortveggen.... Har ikke bestemt meg....

ORIGINAL: Celin08

Jeg ville hatt soffane apme vindu.. synes det er litt kjedli å ikke se ut om man sitter i soffan[:)]

hvilket program er det du bruker?

Bruker ArchiCAD [:)]

Back
Topp