Inspirert av tråd om barn og joggebukser i barnehage... ansatte i barnehage med joggebukse?

Jeg syns joggebukser på voksne hører sofaen til :P Skjønner at det er et praktisk plagg i barnehagen da, slitesterke og bevegelige. Det bare ser ut som man kommer rett fra sofaen om man har det på :rolleyes:

Men det er kanskje verre om de hadde hatt på seg åletrange bukser og pene topper. Da ville jeg tenkt at den personen overhode ikke hadde planer om å bli med på leken.

Aldri tenk over hva de ansatte har på, så da tenker jeg de kler seg greit. Hvis jeg tenker etter er det som oftest turbukser de har på (sånne tynne) og t-shorte/genser med barnehagens logo.

Jeg har faktisk bare reagert en gang, når ei ganske brystfager dame hadde på en tettsittende singlett med sånne blonder øverst. Den var i tillegg i silke. Ble bare feil :P Men det forstod hun også, for hun var rask med å si at genseren (som hun i utgangspunktet hadde over singletten) hadde blitt våt, og at hun ikke hadde rukket å skifte enda.

Jeg går i turbukse 80-90% av tiden på jobb. Når jeg ikke gjør det har jeg jeans med stretch, skjørt og strømpebukse eller en sjelden gang joggebukse. Det er fordi da er det kaldt og jeg trenger noe mykt under uteklærne. Jeg har til og med ved et par anledninger gått inne i kun stillongs :p
Vi er en friluftsbarnehage, så jeg må klare å klatre i trær med det jeg har på meg :)

Hva tenker dere om voksne som bruker tights i bhg da? Er det andre tanker om det enn joggebukser?
Nå mener jeg både treningstights og vanlig bomullstights

Bruker stadig tights selv, og syns det er helt innenfor så lenge man enten har en overdel som dekker rompa, eller man ikke har cameltoe og er 100% sikker på at trusa ikke vises igjennom (ser stadig det på folk, både med bomullstights og treningstights).

Bruker stadig tights selv, og syns det er helt innenfor så lenge man enten har en overdel som dekker rompa, eller man ikke har cameltoe og er 100% sikker på at trusa ikke vises igjennom (ser stadig det på folk, både med bomullstights og treningstights).
Skulle til å skrive at tights ikke er bukser i mitt innlegg :P Men enig i at om man tar de forholdsreglene der så er det fint :-)

Er det norn som har sagt det er viktigere å se bra ut enn å leke med barna?
Jegklarer uten problemer å delta i leken uten å ha på meg joggebukser, det samme gjør mine kollegaer. :)

Neida, men det er jo en viss holdning blant mange, om ikke nødvendigvis akkurat her.
Jeg er tilhenger av å stille spørsmål ved ting, også regler som allerede er bestemt, og holdningene vi har til ting.
Jeg mener at det ikke bør spille noen rolle hva man har på seg i bhg, så lenge man er anstendig kledd, og kledd etter forholdene.
(Om man så må gå i bare tights og overdel, så får det også være greit. :P Jfr mitt tidligere innlegg.) ;)

Jeg tenker at de som jobber i barnehagen burde ha behagelig klær, jeg.
De krabber, hopper og løfter på barn dagen lang så de burde absolutt ha gode, tøyelig klær.

Hadde absolutt ikke reagert om de ansatte bruker joggebukse.

Var ikke på besøk i bhg som frøkna skal begynne i, og må si jeg ikke la merke til hva de ansatte var kledd i. Var mer fokusert på hvordan de er med barna :)

Hadde nok lagt merke til om de gikk i fillete klær tenker jeg, men bortsett fra det så syns jeg de skal få gå i hva de vil :)

I barnehagen til guttungen har jeg sett de ansatte i både tights og joggebukse.
Har også sett noen i penere bluser og penbukser.
For min del er begge deler like greit!
Eneste jeg ville reagert på var om noen gikk utfordrende kledd, og det har jeg aldri observert.

Jeg tenker at joggebukser i grunn må være det beste jeg da, og noe jeg ville valgt selv.
Viktigste er uansett at man er der for ungene og er med på leken, uavhengig om det er i joggebukse eller en penere sådan.

Når det er sagt velger jeg ofte joggebukse på jobb selv, og jeg jobber i bofellesskap for psykisk utviklingshemmede.

Jeg synes myke bukser er det beste å gå i, og så lenge de ansatte i en bhg ikke har på seg hullete og møkkete klær skal jeg tåle at de bruker joggebukser. Joggebuksa har fått et ufortjent dårlig rykte

I natutbhg kb gikk i fikk de ansatte skikkelige turbukser og turklær,de ser utrolig gode ut, kunne ønske alle ansatte i bhg fikk det

Syns d absolutt er innafor med joggebukse på ansatte og barn i barnehagen.

Vi har egentlig ikke lov å bruke joggebukse i barnehagen men har gjort det et par ganger da jeg var høygravid

Ka har joggebukse med den jobben de ansatte gjør. Kunne ikke brydd mæ mindre om ka dem går i så lenge dem gjør jobben sin. Snakk om å se ned på folk utifra ka dem har på sæ.

Fine regler for påkledning ;)
Er enig i forhold til dette med omdømme, og er litt redd at det er med på å hindre at vi får status i yrket vårt, hvis du skjønner?

Jeg har holdt foreldresamtale i fleecegenser på turdager:p men bruker å kle meg mer ordentlig til vanlig, for føler meg ikke komfortabel i det under en foreldresamtale :p jeg måtta ta en samtale i bare ullstilongs en gang også ... det føltes ikke helt Ok :p

Hahaha, i ullstilong ja :D Neida, mente ikke så firkantet ang fleece, men som regel tenker jeg over innholdet i dagen mht klær :-)

Jeg bare spør fordi en kollega av meg ofte gikk med kort tunika og hvit bomullstights. Den tunikaen sluttet over rumpa, og tightsene var så gjennomsiktig at man kunne se hvorvidt hun var barbert eller ikke :eek: Det synes jeg var helt forferdelig, fordi det tydet jo nesten på at hun ikke var skikket til å ta vare på seg selv, når hun kledde seg på en så uheldig måte. Hun kunne likegodt gått med tynnstrømpebukse liksom...
Men treningstights er ofte litt tettere, det er jo sikkert veldig behagelig. Jeg elsker og gå i slike tights, men har ikke funnet noen jeg er trygg på ikke er gjennomsiktig enda, så foreløpig holder jeg meg til turbukser :p

Vi har egentlig ikke lov å bruke joggebukse i barnehagen men har gjort det et par ganger da jeg var høygravid
Hvorfor har dere ikke lov til det? Har de som bestemte dette gitt noen form for begrunnelse?

Jeg er en "forkjemper" for joggebukse, men jeg har aldri klart å forsone meg med at tights/stillongs er sidestilt med bukser.
Ikke engang når det er stilig ull-undertøy, eller kompresjonstights.
Treningstøy til trening, stillongs/ull-undertøy UNDER klærne. :p
(Men jeg hadde aldri kritisert de ansatte i bhg til sønnen min om de gikk rundt i det, så lenge det ikke var uanstendig på noen måte. Komfort før stil. ;) )
Nei jeg mener heller ikke at stillongs er sidestilt med bukser, det hendte fordi jeg kom på jobb i utebukse og tykk ullstillongs, og vi var ute hele dagen. På slutten av dagen gikk vi inn en liten stund, og da ble jeg for varm med utebuksen. Vanligvis har jeg ekstra bukser i skapet mitt, men tilfeldigheter gjorde at denne gangen manglet det, og derfor gikk jeg kun i stillongsen :p

Men jeg ser ofte at trenden med spesielt 2xu tights er vanligere og vanligere. Da kan jeg se folk gå med det i byen, og du ser tydelig at det ikke er fordi de har jogget dit, de har gjerne en fin veske på armen. Jeg stiller meg litt undrende til det, men jeg har aldri vært god på mote og trender så :p

Når du sier det ser slaskete ut og mener det burde være kleskode i barnehage, fremstår det jo både dømmende og som at du syns det er greit å skulle tre nedover hodet på folk, når argumentene om komfort og hva som er praktisk for å kunne utøre jobben er ganske logiske.

Kan vel oppsummere til at jeg syns det er urettferdig å kalle det slaskete når det antakelig er en god grunn til klesvalget, og joggebukse trenger ikke automatisk se helt ustelt ut heller.
Barnehage er på mange måter et serviceyrke. Det er en tjeneste som blir betalt for. Jeg forventer faktisk av de jeg jobber med at de kler seg representativt på jobb. Om du som ansatt i barnehage tenker at det er samme hva du har på deg og du stiller opp på jobb uten og omtrent ha børstet håret og stelt deg mener jeg faktisk at du rakker ned på deg selv og hele profesjonen din. Men så klart joggebukse kan være så mangt, er jo sikkert noen fine og.

Back
Topp