Barnehage er på mange måter et serviceyrke. Det er en tjeneste som blir betalt for. Jeg forventer faktisk av de jeg jobber med at de kler seg representativt på jobb. Om du som ansatt i barnehage tenker at det er samme hva du har på deg og du stiller opp på jobb uten og omtrent ha børstet håret og stelt deg mener jeg faktisk at du rakker ned på deg selv og hele profesjonen din. Men så klart joggebukse kan være så mangt, er jo sikkert noen fine og.
Jeg er lærer, ikke i barnehage. Poenget mitt er at joggebukse ikke trenger bety at man ikke er presentabel, hvorfor trekkes ugreid og ustelt inn i en diskusjon rundt joggebukse? Kan da fint gå med en joggebukse og ellers være velstelt og ren.
Når det gjelder det med barnehage som serviceyrke tenker jeg det er i grenseland i beste fall, da det har en samfunnsfunksjon og mangeårig utdanning med pedagogikk rettet mot barna, det er ikke slik at man jobber for foreldrene. Statlige retningslinjer og diverse, er ikke heelt inne der, men syns det er stor forskjell på bhg og andre serviceyrker.