Inspirert av tilretteleggingstråden - hvor mange voksne i barnehagen?

hissigproppen

Forumet er livet
Leste at det i den ene barnehagen er 3 voksne på 20 barn...???

Er det vanlig?

I barnehagen til jenta mi er det 10 barn og 3 voksne fulltid, 1 voksen 60 % + en student som har vært der nå i så å si hele høst og en ekstra student innimellom.

Så de er 4 eller 5 på jobb hver dag. Av og til 6...

Vet jo at det er flere enn vanlig da, men 3 stk på 20 barn, det syns jeg var få.

Det kommer jo an på alder på barna da.

Vanlig er vel småbarnsavdeling så har de ca 3 barn pr voksen.
På storavdeling har de ca 6 barn pr voksen.

Hos oss er de 5 voksne på 18 barn, med det er iberegnet to pedagogiske assistenter på enkeltbarn.

på små barns avd. er det flere voksne pr barn.
vis ikkje eg husker feil så er det 5-6 barn pr voksen på stor avd.
men somme plasser er det mer pga barn med spesielle behov osv...

Så lenge barna er 2 år eller mindre, så regnes dem som to barn. En voksen har "lov" til å ha ansvaret for inntil 6 barn. Derfor kommenterte jeg det i den andre tråden, for slik som normene er, så vil den barnehagen få trøbbel om det f.ex. bryter ut brann.

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Leste at det i den ene barnehagen er 3 voksne på 20 barn...???

Er det vanlig?

I barnehagen til jenta mi er det 10 barn og 3 voksne fulltid, 1 voksen 60 % + en student som har vært der nå i så å si hele høst og en ekstra student innimellom.

Så de er 4 eller 5 på jobb hver dag. Av og til 6...

Vet jo at det er flere enn vanlig da, men 3 stk på 20 barn, det syns jeg var få.

Det som er vanlig i min kommune er at det er på storbarn en voksen på 6,5 barn. Vi har 20 barn, men vi har 19,5 plasser. Helt vanlig i min kommune og tror det er standard over alt egentlig. Uten at jeg skal påstå det.
På småbarn er det som oftest 10 barn og 3 voksne med 100% stillinger. Men som oftest er det 14,4 plasser på 4,4 voksne. Ihvertfall standard der jeg har jobbet.
Vi har fler voksne på avdelinga, men det er 2 spes.ped'er på 2 barn.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Så lenge barna er 2 år eller mindre, så regnes dem som to barn. En voksen har "lov" til å ha ansvaret for inntil 6 barn.
Derfor kommenterte jeg det i den andre tråden, for slik som normene er, så vil den barnehagen (med 3 voksne på 20 unger) få trøbbel om det f.ex. bryter ut brann.

Normen er 6 plasser pr voksen. Dvs at om det bare er barn over 3 år, så er det 18 barn på 3 voksne.

Siden bhg jeg jobber i er en basebhg så er det 6,5 plass pr voksen. Barn under 1 år teller 3 plasser, barn under 3 år teller 2 plasser og barn over 3 teller 1 plass.

Huff så få [&:]
Hadde holdt med 5 barn per voksen syns nå jeg!

Håper snuppas neste barnehage har god økonomi og en ekstra voksen [:)]

Det hadde jeg også likt å hatt, men slik er det dessverre ikke i alle kommuner!

ORIGINAL: janpanmarsipan

Det hadde jeg også likt å hatt, men slik er det dessverre ikke i alle kommuner!

Sikkert ikke her heller.
Skal jeg virkelig undersøke før jeg søker i februar!

Da er du heldig med din kommune. 10 barn på 4 voksne hvis ingen har spesielle behov på småbarn er "luksus".

her er det 2 voksne på 20 barn... all hail to austria sier bare jeg.. helt sykt at de ikke gjør noe med det[>:]

Back
Topp