INSPIRERT AV SNYLTING

S@ra

Elsker forumet
Jeg kjenner et par som snylter som bare f på staten..

De bor sammen, mannen har adr hos foreldrene og hun mottar da full overgangsstønad..

Hun har også søkt om gjeldsannulering, fordi hun er "alene".. Får bostønad, dobbel barnetrygt

og det der.. Samtidig har hun to jobber svart, pga OS.. Mannen går på sosialtrygd!

De har 50000,- til sammen utbetalt pr mnd.

Dette irriterer meg veldig, ikke pga pengene, men fordi dem utnytter systemet.

Vi bor to sammen med ett barn. Det er stress fra morgen til kveld, Stress hvis stømregningen kommer og er

litt for høy osv.. Mange skjønner hva jeg mener tror jeg.

Syns det er for ille at noen jeg kjenner kan ha det så "lett", ved å snylte og jeg vurderer å melde dem.

Hva hadde DU gjort? [8|]

Er man ikke samfunnspliktig til å melde fra om sånne ting?? [&:]

syns det brude meldes fra om jo men må si jeg ikke aner om hvor det skulle være

Jeg ville meldt de!

Om du hadde stått i en butikk og så at noen stjal ville du vel sagt i fra...? Dette er jo også tyveri!

Ja jeg mener dette er tyveri, og grovt! Det er faktisk mennesker som VIRKELIG tenger hjelp..

Og det verste er at de fikk 72000,- i etterbetaling pga sykdom på dama. Nav betalte

glatt! Og de har fått barnehageplass, etter en uke på venteliste fordi hun har det så

#vanskelig# [:@]  Da blir jeg irritert! Tenk på de som sitter på venting i mange år

før de får plass.

Meld de. De utnytter systemet, og er sannsynligvis fullt klar over det![;)]

send en beskjed/brev til nav om dette...! Fikk flere mld inn når jeg jobba på nav om folk som var sykemeldte men likevel jobba svart[8D]

ORIGINAL: Lissyjane

Hvorfor ringer du ikke bare nav?

Tja si det du [&:] Mister dem barnehageplassen da?? Tenker mest på den skjønne

lille jentungen dems..

ORIGINAL: Thunderella

Jeg ville meldt de!

Om du hadde stått i en butikk og så at noen stjal ville du vel sagt i fra...? Dette er jo også tyveri!

ORIGINAL: S@ra

lille jentungen dems..

såklart ikke, men de må vel finne seg en annen inntekt å leve på da[8D]

lille jentungen dems..

kan jeg ikke tenkte med de gjør... man pleier jo ikke å straffe ungene for foreldrenes idiotskap... ungen har sikkert godt av å gå i barnehage og slippe å gå dagen lang med en "syk" mor

Ville meldt fra til NAV, helt klart! Hater at folk utnytter systemet på den måten!! Vi har gode ordringer i Norge, og det er veldig bra for dem som har behov for det! men dem som bløffer og utnytter systemet ødelegger for dem som faktisk trenger det [:'(]

Jeg ville nok ha meldt inn, det er svindel, helt klart, men det vil jo innebære at mor og evt far må i fengsel, og betale tilbake aaaalt de har mottatt!!

lille jentungen dems..

Unnskyld meg. Jeg har jobbet ræven av meg siden jeg var 18. Betaler en tredjedel av lønna mi i skatt,den andre tredjedelen i husleie og den tredje i mat og regninger. Det er så vidt det går rundt,og nå må jeg betale bhg også. Det kunne ikke brydd meg mindre om hun mister bhg plass. Da får hun gå hjemme med henne da,og ta henne med på lekeplassen i stedet. Sånne som henne er bare forkastelige[:@]

Det er greit nok, at hun da må ta henne med på lekeplassen osv. Men jeg mener nå ungen kan ha godt
den barnehageplassen! Selvom den ikke er rettmessig.. Var nemlig som nr 89 i køen opprinnelig..

lille jentungen dems..

Unnskyld meg. Jeg har jobbet ræven av meg siden jeg var 18. Betaler en tredjedel av lønna mi i skatt,den andre tredjedelen i husleie og den tredje i mat og regninger. Det er så vidt det går rundt,og nå må jeg betale bhg også. Det kunne ikke brydd meg mindre om hun mister bhg plass. Da får hun gå hjemme med henne da,og ta henne med på lekeplassen i stedet. Sånne som henne er bare forkastelige[:@]

Det er greit nok, at hun da må ta henne med på lekeplassen osv. Men jeg mener nå ungen kan ha godt
den barnehageplassen! Selvom den ikke er rettmessig.. Var nemlig som nr 89 i køen opprinnelig..

Fy fader! Så da skal et annet barn som virkelig har behov for den plassen ikke få den da? Det er så sinnsykt kvalmt! Nei jeg hadde faktisk ikke brydd meg om hun mista den. Hun får stille seg i kø som alle andre. Sånne som henne burde vært anmeldt og straffeforfulgt! Nå sitter det en fortvilet mor som kanskje må kjøre langt for at hun møkkakjerringen skal sitte å lyge på seg en plass. Jeg blir kvalm! Håper hun blir tatt for det. Hadde ringt nav på flekken. Har ikke ord for forbanna egoistisk hun er.

Det her irriterer meg hver eneste dag!b Imorgen ringer jeg.. Må jeg ha fødselsdatoen dems? Den vet jeg ikke nøyaktig
akkurat nå.. Kan finne det ut men..

jeg ville meldt det, fordi det er grov svindel.
synes det er helt forkastelig å utnytte systemet på denne måten.

ORIGINAL: mammasin

ÅÅÅ jeg har ei venninne som gjør akkurat det samme selv, og det irriterer meg grønn.. Lyst til å melde henne, men vet ikke helt hvordan jeg går fram?

Du ringer nav, gir beskjed om at du vil melde fra om personer som mottar penger uten å ha krav på det.
De setter deg så over til det kontoret som behandler slike saker, der blir du spurt en del spm, bla navn på personene, hvor de bor, hvilke perioder de har bodd på forskjellige adr osv osv.

Og du kan være ANONYM, behøver ikke si navn eller hvilket forhold du har til personene du melder i fra om, du blir heller ikke kontaktet i etterkant..........

Synes det er en samfunnsplikt å melde i fra om slike saker, det er faktisk andre som trenger disse stønadene mer enn de som sitter å "snylter" på den måten!!!

ORIGINAL: Mrs.B

ORIGINAL: Melancholia

Jeg ville meldt de!
Selv om de risikerer å bli bøtelakt og må betale tilbake det de har fått.

Dette går jo ut over andre svake i samfunnet som virkelig trenger pengene!

det går jo egentlig ikke UT over noen... annet enn mulig oljefondet...[&:]

så da er det "greit".......?

ORIGINAL: Melancholia

Jeg ville meldt de!
Selv om de risikerer å bli bøtelakt og må betale tilbake det de har fått.

Dette går jo ut over andre svake i samfunnet som virkelig trenger pengene!

Det går jo utover noen når hun tar en bhg plass.

det går jo egentlig ikke UT over noen... annet enn mulig oljefondet...[&:]

hun har jo fått en barnehageplass... andre får jo også det...

herregud!!![8|]

det er jo heller ikke greit å ikke melde inn til nrk lisens om en bruker tvkanaler..[;)]

lurer på hvor mange som gjør det, eller HAR gjort...

blir "snylting/steling" det au gitt...

Du kan ikke sammenligne det da............å motta penger for å kunne ha goder i livet sitt som man ærlig ikke fortjener er vel ikke det samme som å se på nrk - noe som ikke går ut over NOEN andre.....[&:][&:]

Back
Topp