Inspirert av skravlingen

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvor var din mest spennende / fascinerende ferie?
Eller hvor har du mest lyst å dra?

Jeg har ikke hatt så veldig mange spennende ferier, vært mest for å slappe av, men syns det var veldig spesielt å besøke Petra i Jordan. Dit vil jeg ta med gutta når de blir større.

Ellers vil jeg til Island, men også Venezia ( før det er for sent:) )

Mest spennende: TOBAGO.
Var der for en del år tilbake på klasse tur med 15 jenter.

Fantastiske folk som bor på øya. Varmt og deilig. Utrolig dyreliv! Kunne snorklet rundt der i dagevis..
Alt fra jungel til skjellhvite strender.

Delfiner, havørner, skilpadder osv osv...

Absolutt ett sted jeg ønsker meg tilbake til!

Jeg har ikke hatt så veldig mange spennende ferier, vært mest for å slappe av, men syns det var veldig spesielt å besøke Petra i Jordan. Dit vil jeg ta med gutta når de blir større.

Ellers vil jeg til Island, men også Venezia ( før det er for sent:) )
Var en tur i Monaco og Monte Carlo med Norsk Tipping, og det var fantastisk! Ellers drømmer jeg om Island, Cuba, Mexico og Egypt.

Mest spennende: TOBAGO.
Var der for en del år tilbake på klasse tur med 15 jenter.

Fantastiske folk som bor på øya. Varmt og deilig. Utrolig dyreliv! Kunne snorklet rundt der i dagevis..
Alt fra jungel til skjellhvite strender.

Delfiner, havørner, skilpadder osv osv...

Absolutt ett sted jeg ønsker meg tilbake til!
Høres ut som er drøm:)

Var en tur i Monaco og Monte Carlo med Norsk Tipping, og det var fantastisk! Ellers drømmer jeg om Island, Cuba, Mexico og Egypt.
Egypt har jeg lyst til og, men med all urolighetene der nede spørs det om ikke det skipet har gått....

San Francisco! Hadde gledelig reist dit igjen, hadde det ikke vært for den lange flyturen! Å sitte på flyet i mer enn 3-4 timer er pining :P

San Francisco! Hadde gledelig reist dit igjen, hadde det ikke vært for den lange flyturen! Å sitte på flyet i mer enn 3-4 timer er pining :P
Ja dit vil jeg og:) kjøre trikken eller hva det er i de bratte bakkene og Alcatraz....

Har vært i flere spennende land.
Men Jordan er høyt oppe på listen.
Men må nok bli Libya. Fordi det er nærmest umulig å komme inn i landet. Fælt å oppleve krigen, men utrolig flott land med masse historie.

Monaco var også vakkert.... Vanskelig å velge :-)

Min mest fascinerende var kanskje ikke så spennende :p Men det var da jeg dro på interrail for noen år siden. Den turen var fantastisk <3 Det var bare hele feelingen av å ikke ha NOEN plan om hvor jeg skulle, ikke en gang akkurat hvor lenge jeg skulle være. Jeg betalte for hostell 1 eneste natt, og resten så sofasurfet jeg. Levde sånn fra dag til dag, og det var hærlig :)

Hellas har jeg desverre aldri vært i, så øyhopping der står på lista. Ellers vil jeg reise rundt i Marokko og dra til de stedene i Thailand som ikke er turistfeller. Bali, India, Kambodsja og en eller annen sydhavsøy står også på lista ^^

Har ikke reist så mye, men det var verdt å oppleve Venezia. Vi var der er par dager for lenge da, skulle dratt til feks Roma for et par dager, i stedet for å være såpass mange dager i Venezia.
På Kypros leide vi en buggy og kjørte rundt, det var stilig å oppleve noe annet enn bare hotellet. Utrolig fine landsbyer når vi kom bort fra shabby Ayia Napa.

Mest spennande reise var til Tanzania i praksis, skal absolutt ta med gutane dit når dei er gamle nok. Safari, Zansibar, fantastiske mennesker:)

Andre favorittar er Bali, Kuala Lumpur, San Fransisco, Napa.

Har veldig lyst å reise til Sør Amerika og Australia etterkvart, men foreløpig er det meir enn langt nok å fly til Hellas;)

Ja dit vil jeg og:) kjøre trikken eller hva det er i de bratte bakkene og Alcatraz....
Alcatraz kan jeg virkelig anbefale. Har aldri vært på et sted som har rørt meg så mye. Merkelig følelse å stå i selve fengselet.

San Francisco! Hadde gledelig reist dit igjen, hadde det ikke vært for den lange flyturen! Å sitte på flyet i mer enn 3-4 timer er pining :p
Fortell hva du likte best! Vi skal dit i sommer med en på 5 og en på 13 mndr.

)
Jeg vil veldig gjerne besøke Petra i Jordan. Og mannen sier at jeg skal bestemme feriene neste år, så da tror jeg det blir dit:)

Fortell hva du likte best! Vi skal dit i sommer med en på 5 og en på 13 mndr.
Alcatraz! Vet ikke helt om det egner seg for små barn, da man får tilbud om lyd(øreklokker) på ørene når man går rundt på omvisning i fengselet. Vil ikke bli det samme å gå der uten lydbåndet. Lydbåndet forteller om hvert av rommene og ting som har skjedd der osv. Man hører også fengselcellene lukke seg. Alt blir virkelig.

Ellers likte jeg Muir Woods. En fin nasjonal park med kjempefin, rolig og behagelig natur. Fascinerende med de store trærne.

USA feriene og Karibien med Mexico har vel vært de beste feriene. Ellers så trives jeg veldig godt i Italia.

Neste mål er Jordan, Vietnam og Australia.

Alcatraz! Vet ikke helt om det egner seg for små barn, da man får tilbud om lyd(øreklokker) på ørene når man går rundt på omvisning i fengselet. Vil ikke bli det samme å gå der uten lydbåndet. Lydbåndet forteller om hvert av rommene og ting som har skjedd der osv. Man hører også fengselcellene lukke seg. Alt blir virkelig.

Ellers likte jeg Muir Woods. En fin nasjonal park med kjempefin, rolig og behagelig natur. Fascinerende med de store trærne.
Takk for svar .
Vi har snakket litt om Alcatraz, men tenker vi ser det ann når vi kommer dit. Men håper vi klarer å få lurt med barna dit:p

Jeg har så lyst til å dra til Maldivene:smiley-bounce015

Men det er en drøm jeg har da.. Liker ikke så mye sol, så det er vel egentlig ikke noe vits i å dra dit :p men vi skal til USA snart da :D DET blir stas det :D

Back
Topp