Inspirert av navnetråd

Lille Snodig

Glad i forumet
Dere som skriver at et navn er STYGGT.
Har dere motenavn på barna deres??

Jeg har ett spesielt navn på mitt, men pleier aldri å skrive at ett navn er stygt, men heller at det ikke er min stil/smak[:)]

Kunne aldri falt meg inn å si at et navn er stygt[:)]
Jeg har ikke motenavn på min yngste i hvertfall[8D]

Jeg syns det er dårlig gjort å si sånt. Det er veldi sårende for de som heter det navnet, og for de som har barn som heter det navnet. Syns man heller kan si det på en penere måte, som at det ikke er ens smak.

Hva er et motenavn da?
Nå er det jo "inn" å kalle barna sine opp.. Å Johan er vel ikke et motenavn?

Folk får kalla barna sine hva de vil for min del[:)] Men klart er det enkelte navn jeg aldri kunne tenke meg å kalle barne mitt før..

Jeg sier aldri at et navn er stygt. Men spesielt og ikke etter min smak..
Men det er jo det som er det fine at man har ulik smak med navn.. Tenk hvis alle barna hadde 10 på topp navn da...

Trenger ikke ha motenavn pga noen sier navnet er stygt vel??

vi har utradisjonelle og spesielle navn på våre barn.
enkelte reagerer på det...but...could not care less!!! og jentan sjøl e stolt av navnan (dæm som e stor nok tel å sjønne ka det dreie sæ om)

synes langt fra alle navn e fin...men syns det e' dirækte ufint å si at navn e stygg. ænkelte navn e bare navn æ ikke kunne brukt på mine barn..

Jeg synes ingen navn er stygge!

Og Malte synes jeg var veldig flott!

Jeg har ikke motenavn på mine. Men gamle norske navn. Synes det blir rart når 3-4 i klassen kommer til å hete Lucas, Amalie, Jonthan etc.

Det er det jeg mener jenter. At det ikke finnes stygge navn, men navn som er spesielle OG at man selv kansje aldri hadde kallt barnet sitt det. Mener ikke at folk som skriver at et navn er styggt hat mote/in navn. Men jeg syntes så ofte det er slik at navn som er feks gamle norske navn blir sett på som "stygge" bare fordi de er gamle og få som bruker de.

ORIGINAL: Lille Snodig

Det er det jeg mener jenter. At det ikke finnes stygge navn, men navn som er spesielle OG at man selv kansje aldri hadde kallt barnet sitt det. Mener ikke at folk som skriver at et navn er styggt hat mote/in navn. Men jeg syntes så ofte det er slik at navn som er feks gamle norske navn blir sett på som "stygge" bare fordi de er gamle og få som bruker de.

Ja det er jeg helt enig i. Mange som har reagert på navnet vi har til sønnen vår.
Erlend heter han,et gammelt navn som ikke det er såå mange som kaller barna sine for lenger. Akkurat slik vi ville[:D]

ORIGINAL: Zupermom

Ja det er jeg helt enig i. Mange som har reagert på navnet vi har til sønnen vår.
Erlend heter han,et gammelt navn som ikke det er såå mange som kaller barna sine for lenger. Akkurat slik vi ville[:D]

Skjønner ikke hvordan noen kan reagere på et så fint og vanlig navn??

ORIGINAL: !VærtHerFør!

ORIGINAL: Zupermom

Skjønner ikke hvordan noen kan reagere på et så fint og vanlig navn??

Åååå takk[:D]

har ikke Motenavn,eller Mateo(bare med h) begynner vel å bli det kanskje,men ikke mangen som het det for 5 år siden.[:)]

jeg skriver heller ikke at andre navn er STYGGE ,men langt fra alt jeg liker[;)]

Hadde aldri sagt at ett navn et stygt. Vet selv hvordan det kan såre litt når folk har sagt at navnet jeg har valgt er stygt. En ting å si at man ikke liker navnet eller at man kanskje ikke hadde valgt det selv. Skjønner jo at mine barn har spesielle navn, men jeg er hvertfall fornøyd og det er jo det som er viktigst![:)]

Back
Topp