Inspirert av hund på stranda - hund i fornøyelsespark

onskedrom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Høsthjerter 2017
Hva er greia?

Jeg har ikke dyr selv pga allergi, men er i Legoland nå og synes synd på hundene som må gå inne i parken. Det er masse mennesker, masse rare lyder fra attraksjonene og varmt. De må stå stille og vente på barna mens de gjør noe og får gå få meter før neste stopp.

Det er samme tenkte jeg her i fjor, og utover det er min fornøyelsespark-historikk fra da jeg var liten selv.

Er det vanlig å ta med hundene sine?

Aldri hørt om at det er lov? Hadde aldri i hele verden dratt min hund inn i en fornøyelsespark, det ser jeg ingen grunn til(så lenge man ikke har fører/servicehund).

Aldri hørt om at det er lov? Hadde aldri i hele verden dratt min hund inn i en fornøyelsespark, det ser jeg ingen grunn til(så lenge man ikke har fører/servicehund).
Ja, førerhund skjønner jeg, men de er jo trent på en helt annen måte.

Det er i hvert fall lov i Danmark. Står hundeskåler med vann utenfor toalettene også. Men håper i grunn det ikke er lov i Norge.

Ja, førerhund skjønner jeg, men de er jo trent på en helt annen måte.

Det er i hvert fall lov i Danmark. Står hundeskåler med vann utenfor toalettene også. Men håper i grunn det ikke er lov i Norge.

Ja i Danmark ja, det er vel ikke umulig nei. Jeg tror ikke det er lov på Tusenfryd feks, mener at de har noen bur utenfor. Hadde aldri satt hunden min i et slik bur heller, men det er jo bedre enn at folk lar de sitte igjen i bilen.

Det er lov noen steder, hunderfossen f.eks

Vi har alltid valgt å la hunden være igjen hos svigermor (vi er på ferie hos svigermor når vi er i hunderfossen) tilsvarende var hun også igjen der når vi dro til dyreparken for å sitte i et sånt bur syntes vi ikke var en løsning.

Vi har ikke hund lenger nå, hun måtte avlives i vår. Men uansett hadde hun ikke blitt med oss i noen park nei. Det begrenset våre muligheter til ferie pga hennes behov de senere år, men sånn er det

Helt enig [emoji1316]

Vi har aldri med oss hundene vår inn i parker. Skjønner ikke vitsen. Stress alle parter.
Mange parker har en liten «kennel» utenfor, så må vi ha med en av dem, så er den der. Men vi ordner alltid med pass om vi skal lengre unna, eller de er hjemme på dagsturer.

Vi har aldri med oss hund når vi skal gjøre aktiviteter som ikke er spennende for hun :-) Tar hun med på fjellturer, besøk hos familen og slike ting, men ellers tenker jeg at hun har det best hjemme. Nå er vi så heldige at vi har mange som kan passe hun, men det er kanskje der problemet til noen ligger? Ellers forstår jeg virkelig ikke hvorfor hunder skal være med i fornøyelsesparker:confused:

Sier det samme her, tar aldri med hunden på folkefylte steder. Greit på en barne fotballkamp å små arrangement for sosialiseringen sin del, men ser ikke poenget med å dra de med på større ting..

Hadde aldri tatt hunden med i fornøyelsespark. Da er det mye bedre for henne og oss at hun er hjemme.

Trodde ikke det var lov jeg, hadde uansett aldri gjordt det selv

Har tenkt over det selv. Sett på disse stakkars hundene som sitter i buret utenfor dyreparken. Da vil jeg tro at de hadde hatt det bedre hjemme

Tenker det er bedre at hunden er med der enn at man avliver de, dumper de ett sted fordi man skal på ferie. Som med barn så er det slik at alle har ikke pass, eller råd til pass og da er det bedre å bli med. En hund som er med på slike steder er nok trent på dette også. Jeg har en hund som sliter litt med å takle folkemengder, men det er ikke alltid vi har mulighet til å ha hundepass[emoji57]

Stakkars hunder!!!!! Enn å stresse de såpass med mye folk og lyder! Like ille som de som har med bikkja ut på 17.mai for å se på tog!

Har tenkt over det selv. Sett på disse stakkars hundene som sitter i buret utenfor dyreparken. Da vil jeg tro at de hadde hatt det bedre hjemme
Ja. Men ikke alle har noen som kan passe hunden i 2-3 uker og bor langt unna Kristiansand og er der en dag eller to i løpet av en lang ferie.

Vi hadde mulighet til å stoppe hos svigermor og sette igjen hunden der når vi var der. Heldigvis

Nei hunder har det mye bedre hjemme enn å gå rundt på fornøyelsesparker en hel dag. Tror ikke det er lov i Norge, men vet ikke med andre land. Jeg har aldri tatt med min på sånn. Stakkars

Nei hunder har det mye bedre hjemme enn å gå rundt på fornøyelsesparker en hel dag. Tror ikke det er lov i Norge, men vet ikke med andre land. Jeg har aldri tatt med min på sånn. Stakkars

Der er lov noen steder.

Det er lov i hunderfossen. Det vet jeg. Vært der mange ganger. Men de må gå i bånd og man må plukke opp

På hundens premisser er det ikke, og jeg ville ikke gjort det. Men nå er ikke det den største og mest stressende parken da.

Der er lov noen steder.

Det er lov i hunderfossen. Det vet jeg. Vært der mange ganger. Men de må gå i bånd og man må plukke opp

På hundens premisser er det ikke, og jeg ville ikke gjort det. Men nå er ikke det den største og mest stressende parken da.
Men plukke opp, tenk om hunden gjør fra seg midt på asfalten. Du plukker opp, men får selvfølgelig ikke med alt. Det går 15 sekunder, og en 1,5-åring løper og faller rett i restene etter huden din...?

Nei, hold hundene hjemme sier nå jeg :p

Back
Topp