Inspirert av gokart: Ridning

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg bare lurer på noe: er det ikke akseptert å kjøre gokart, men helt greit å ri på hest?
Jeg var i en diskusjon en gang der vi diskuterte om gravide burde ri eller ikke, og overraskende mange sa ja til det. Kom med rare argumenter om at man også kunne bli påkjørt om man gikk over en vei osv...

Hva tenker dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes det er helt opp til den enkelte hva man skal og vil gjøre. Argumentene var vel ment for å vise at alt er en risiko uansett, som forsåvidt er sant. Med en dose sunn fornuft er det mye man kan gjøre, og alle har ulike syn. :)

Jeg syns i utgangspunktet det er greit å ri, men da er det en forutsetning at det er en stabil hest, og at man tar det med ro. Ville nok droppet sprangridning og hurtigarbeider f.eks. Hadde heller ikke begitt meg ut i trafikken med en hest som ikke er 100% trafikksikker.

Jeg ridde på min hest fram til 2 dager før jeg fødte :) gjorde veldig godt for bekkenløsningen min :)

Tipset ift ridning er vel at man skal være en rutinert og erfaren rytter. Men alt i alt bør man vel bruke sunn fornuft og følge anbefalinger før man gjør aktiviteter når man er gravid.

Kommer an på hest og rytter. Personlig hadde jeg ikke gjort noen av delene

Sent from my SM-T310 using BV Forum mobile app

Jeg var og kjøre gokart idag! Og det var dritartig!! Er 6+5 idag! Det gikk helt supert siden jeg bare kjørte lamme sambo å søstrene hans. Ingen krasja i meg, og fikk kjøre i mitt tempo. sa det til de som jobbet der, sånn at de var fult klar over det. Kjempesnille folk der!! Jeg sa at om det var noen ukjente som skulle kjøre der, så orket ikke jeg kjøre iallefall!

Men om du er enda lengre på vei, og du kjører med folk som ikke er klar over det, da er det ikke lurt.

Back
Topp