JA! Jeg sa jeg hadde skikkelig vondt og at eg sleit med å gå i trappene (skulle opp en etasje for å ta ultralyd). Hadde kjent litt ubehag siden kl 08.00 om morgenen, men tenkte egentlig at det bare var de vanlige kynnerene jeg hadde hatt de siste ukene, så turte ikke si noe høyt før kl var 09.00 og jeg skulle gå opp trappene. Jeg ble avfeid, og fikk beskjed om å komme meg inn på ultralyden, de hadde jo dårlig tid måtte jeg skjønne! Jeg lå å vrei meg og prøvde å puste meg gjennom den, men trodde virkelig jeg skulle stryke med til tider. Ble jo aldri ferdig. Kl halv 10 skulle jeg gå ned de samme trappene, og måtte ha flere pauser. De ansatte bare lo av meg. Når kl var nærmere ti klarte jeg ikke mer og måtte be om bedøvelse. De ville da sjekke meg før de skulle tilkalle lege.. De endret holdningen ganske kjapt når de så at jeg hadde fått nesten full åpning... Ble heller ikke tid til bedøvelse for å si det sånn
(Hadde vært innlagt på sykehuset i over et døgn pga fostervannet hadde gått, og skulle egentlig settes i gang den dagen kl 10).