Inspirert av en smokke-tråd på generell

Vand

Forumet er livet
Når syns DU at ungen skal slutte med sutten på dagtid? Eller syns du det er greit at ungen bruker sutten på dagen ennå?

Hva er deres syn og regler på dette med suttebruk?

[:)][:)][:)]

Nå skal smukken være kun til soving og hvis de er syke...  ikke rundtomkring med smukk med så store barn. 

Samme som Tauza. Soving og når hun er syk. En sjelden gang om hun er ekstremt gretten eller lei seg[;)]
Jeg ser 2-åringer med tuttesnora og tutten i munnen heeele tida...

Vi er også ganske strenge på det! Hun får den kun når hun sover og når hun er syk[;)] Det er ekstremt sjelden at unntakene skjer! [;)]

Jeg syns det ser forferdelig stygt ut når unger er ute og leker med sutten, prater med sutten i munnen osv.....[>:]

KUN TIL SOVING, sånn har det vært siden April (før det var det og når vi gråt + bil + syk) [:)]

ORIGINAL: Vand

Vi er også ganske strenge på det! Hun får den kun når hun sover og når hun er syk[;)] Det er ekstremt sjelden at unntakene skjer! [;)]

Jeg syns det ser forferdelig stygt ut når unger er ute og leker med sutten, prater med sutten i munnen osv.....[>:]

HELT ENIG!!!![>:][>:]
Nabojenta som Anna leker en del med har alltid smokken i munnen og snakker såå utydelig. Og hun er 3 år om 1mnd...[:o] Hører ikke hjemme en plass...

ORIGINAL: *Skjønningene*

kunne ikke brydd meg mindre om han har den til kos nå - min mening!

Men for å bruke hele tiden NEI! Det er ikke aktuelt.

Han leverer den til sabeltann til sommeren [:D]

Samme her.. [:)] Får ikke ha den i barnehagen da, kun til soving der..

Her bruker han kun tutten når han sover.

Er ikke superstreng, men har begrenset bruken! I bhg får hun den kun til soving og det går helt fint[:)] 2 åringer skal ikke leke ute med smokk,nei[8|]

Men alt er jo snakk om vaner.......

E har ALDRI brukt sutten i bhg når hun skal sove... ALDRI!!! Men hjemme MÅ hun ha 2 sutter når hun skal sove[&:][8D]

Torje har ikke fått smokk på dagen. Han sov med den til han var rundt 18 mnd, og enda lenger i barnehagen (bare fordi det gikk lettere), men med en gang jeg merka at han ikke "trengte" den, tok jeg den bort

bare soving og er syke.prøve rå slutte til sommeren men hun er litt treg på sånne ting...

Her sluttet vi rett etter jul. Før det hadde hun den kun når ho sov. Vi glemte og ta med sutten flere ganger når vi dro bort, og det gikk alltid greit når ho skulle sove, så da var det like greit og slutte. Jeg syns ikke noe om unger som flyr med sutten hele tiden, ihvertfall teit når de skal prate og man ikke skjønner hva de sier og man må be de ta ut sutten. Men det får være opp til hver enkelt foreldre når de føler barna er klare for og gi slipp.

Vi begynte en god stund før sommeren med å ha sutten og kluten kun til soving.

om hun er veldig syk får hun den også såklart[:)]

når hun våkner legger hun selv sutt og koseklut i senga før hun blir tatt opp.

[:-]

ORIGINAL: KathMor

KUN TIL SOVING, sånn har det vært siden April (før det var det og når vi gråt + bil + syk) [:)]

var vell ca da vi tok avveninng i bil vi også.. den var litt tøff men gikk fort over.

ORIGINAL: TauZa

ORIGINAL: KathMor

var vell ca da vi tok avveninng i bil vi også.. den var litt tøff men gikk fort over.

Jepp - den merka jeg faktisk best for å si det sånn [&:][8D] Ble noen laaaaaaaaange turer gitt!!

Han har ikke hatt tutten på dagen siden har var 6 mnd sikkert.
Bruker den til kos hvis han er syk. Men han er jo aldri syk så...

Her stresser ikke jeg...han får ha den, når han vil ha den.....[:)] Tenker ikke på når han har den og ikke har den....den ligger stort sett alltid i kurven i bhg, men han får den om han er sliten eller lei seg, eller sitter og slapper av i sofaen....eller leker, eller kjører bil....ha ha ha - her har jeg NULL oversikt[:D][:D][:)]

Back
Topp