Inspirert av dib - Gullkorn??

MamaOdie

Glad i forumet
Har du noen gullkorn på lager? Fra barna dine, nieser eller nevøer, eller kanskje deg selv som liten?

Disse små kan komme med så mye rart[:)]

se mamma!
masse traktor egg!!!!

altså høyballer [8D]

Da onkelen min var liten (før skolealder) kom han hjem fra farmoren sin og var så stolt fordi hun hadde lært ham å lese [:D] "U-T, det betyr INN" [8D]

En annen gang var han så fryktelig lei seg, og pappaen hans (altså min bestefar) lurte på hva som var i veien.
Da svarte han at han hadde så utrolig lyst på en hest, det ønsket han seg mest i verden..[:)]
Pappaen lurte på hvilken hest det var han ønsket seg da, og da svarte han med skjelven stemme: "en høyhest" [:D]

Min sønn kom hjem og spurte meg, mamma er du og pappa kjærester? Ja svarte jeg og han ÆSJ AT DERE GIDDER DET ER JO EKKELT...

Fra min datter: "Atte politiet sier atte jeg får prate med mat i munnen"

eldste jenten min så ett svart-hvitt bilde av oldefaren sin, hun ble helt forundret og var overasket over at han levde på den tiden når verden var svart-hvit.[8D][:D]

Sønnen til fetteren min var på besøk hos oss når han var 3,5 år!
Vi har en nabo som sitter i elektrisk rullestol, og Mathias lurte på hvorfor han alltid kjørte rundt i gressklipperen sin[:D]

Meg da jeg var liten, høyt og tydelig til en stakkars tilfeldig forbipasserende:  "MAMMA!! hva gjør den gamle dama der med barnevogn?!?!?!"  (dama var ca 40.)

Min sønn hadde nettopp lært seg å "snakke".Sa alltid "BIL" når det kjørte en forbi, og "HEI!" når det gikk folk forbi.. Så kom ei mildt sagt svær dame vaggende etter veien, guttunge peika og ropte "BIL!"

Søskenbarnet til mamma da de var små og skulle ha pugget bibelvers i lekse på skolen:  "Du skal ikke føle deg for trygg, du kan ennå få barn!"  (altså, Gud som sa til Sara at hun skulle ikke være redd, hun kunne ennå få barn.) Og et annet: "Sanneleg seier eg dykk, de skal få være med meg å hoppe paradis!"

Samme dama som over, bare i voksen alder: "Jeg får ikke med meg noe som helst her, det ene øret går inn og ut.."  (Det går inn det ene øret og ut det andre).

En gutt kom bort til meg og sa: "Vet du at Michael Jackson har levd??" "Ehh.. ja", sa jeg "Men han er død nå, nå er det Alexander som er sjefen!" "Alexander????" svarte jeg... "Ja, Alexander Rybak vel!!!"

Onklen min satt fyr på en åker da han var liten, og da lensmann kom hjem til farmor og han for å spørre om det var han som hadde gjort det, svarte han
"nei, det var ikke meg for jeg går på søndagsskolen..." [:D]

I dag holdet jeg på å vaske inni komfyren, så kom mini og skulle se da...
Jeg sa at han ikke måtte henge på komfyrdøra, og fikk da til svar: "gjør jo ikke det da, skjønner du lille venn? Lille mammaen min.."

Da jeg var liten var det en overskrift i avisen som jeg stusset veldig over. Oldemorstenger sto det. Etter litt tenking kommer det fra meg " når er det oldemor stenger mamma?".. Har fått høre den en del..

Back
Topp