Inspirert av dåp el ikke dåp

Lingje84

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Hva ska dere server til middag i dåpen/navnefest eller lignende?

Koldtbord som sist antar jeg:-)

Aner ikke... Sist bestilte vi middag ute til alle gjestene og hadde kaffen hjemme hos oss, men denne gangen aner jeg virkelig ikke. Blir jo på vinteren, så det fører med seg litt andre utfordringer enn sist. Ser for meg at vi leier et lokale og muligens bestille mat der vi hadde mat fra i bryllupet (billig og veldig bra) eller spleising på koldtbord. Jeg gidder ikke lage mer jobb ut av det enn vi må.
NM ble døpt da han var 6 uker og regner med vi ikke tar det veldig mye seinere denne gangen (men blir nok etter jul og nyttår altså!! Holder med bryllupsdag i desember:P)

Cec* skrev:
Koldtbord som sist antar jeg:-)

Ditto :) vi har selskapet hjemme så da er det gull å bestille koldtbord :)

Vi har hatt sodd i de andre dåpene, liksom tradisjon i trøndelag det..
Men denne gangen vurderer jeg koldtbord, om jeg finner noen som ikke koster så alt for mye..

Blir nok koldbord her også, men denne gangen skal vi holde i byen vi bor i så må finne en ny leverandør:) Med Trym hadde vi dåpen på Vestlandet der mannen er fra for å legge forholdene litt bedre til rette for oldeforeldrene der borte.
Men denne gangen orker jeg rett og slett ikke arrangere en dåp på tvers av landet;)

Det er litt tidlig for meg å tenke på gitt :P 

Men sist hadde vi gryterett, salat og nystekte rundstykker :) 

Vi grillet indrefilet sist, og hadde masse gode salater og foccacia til :) Det var lettvint når det var sommer!
Denne gangen tenker jeg kanskje risotto og kyllig!? Får se når det nærmer seg.

Jeg tror det blir hjemmelaget lasagne (fra bunnen av) rundstykker/hvitløksbrød og salat :)

sist lagde vi all maten selv. Salater, kylling, gryterett, spekemat, div, (koldtbord) + kaker av div slag. kjempe mye jobb! Orker ikke det en gang til, så vet ikke hvordan vi gjør det denne gangen. Blir vel å bestille eller servere sodd.. Kan jo be om mer hjelp også da, for sist gang ville jeg ordne alt selv(supermom) ;p og med et fangbarn var ikke det lett.

Hmmm litt vanskelig å si noe om enda, men sist bestilte vi tapas og det var veldig godt:)

Så langt har jeg ikke tenkt enda.. Men tipper det blir koltbord som sist :) mmm.. det er jo så masse godt man kan lage... eller tapas.. mmm.. nå blei jeg sulten

Vi hadde gryterett sist. Aner ikke helt hva vi skal gjøre denne gangen, dåpen faller nemlig samtidig som min 30-årsdag. Jeg vurderer så slå sammen. Og da må det vel noe mer enn gryterett til. Jeg vurderer å lage koldtbord. 
Gudskjelov er ikke dåp så big deal her i distriktet, så skal absolutt ikke blakke meg helt på det. 

koldtbord eller smørbrød :-) og kaffi å kaker :-)

Back
Topp