inspirert av bleieslutt-tråden!

FancyPants

Forumet er livet
Bendik er 9,5 mnd. De to siste ukene har han ikke villet bæsje i bleia. Han drar i bleia når han skal bæsje, og venter til vi tar den av før han gjør sitt fornødne.

Burde vi begynne å sette han på potte?

Jeg syns det høres litt tidlig ut, men mamma mener at vi må det, fordi han er klar. Han er jo ikke ti mnd engang. Kan da umulig være klar for det da?

ORIGINAL: Fru.MacDreamy

Slutta med bleier jeg når jeg var ca 10 mnd.......[;)] så det går an!

OI! Det var tidlig! Jeg tor jeg var 13 mnd når jeg slutta med bleie.

Jeg er bare redd for å gjøre noe han kanskje ikke er klar for, sånn at hvis han ikke får det til så føler han seg mislykket..

ORIGINAL: fairy

Jeg er bare redd for å gjøre noe han kanskje ikke er klar for, sånn at hvis han ikke får det til så føler han seg mislykket..

skjønner deg godt! sånn føler jeg det med snuppa mi, og hun blir snart 2....(ÅR...[:D])

skjønner deg godt! sånn føler jeg det med snuppa mi, og hun blir snart 2....(ÅR...[:D])

Er ikke lett det der, nei..
Vet ikke når det er "vanlig" å slutte med bleie heller. Har inntrykk av at barna er eldre nå enn tidligere.

Det er bare å prøve det...og dersom han gjør noe i potta er det bare å juble å klappe for han :-))
Min jr her har aldri brukt potte men har sitti på do siden han var 15 mnd å gjort sitt fornødene...vi har klappet å sagt hvor flink han er hele tiden, så nå er det en selvfølge at han går på do når han må[:D][:D][:D]
Dersom det ikke er tiden for det så er det bare å kutte det ut for en periode, men det skader ikke å prøve :-)
jeg var ikke mer enn 13 mnd da jeg sluttet helt med bleie[:)]

ORIGINAL: *Celina*

Bendik er 9,5 mnd. De to siste ukene har han ikke villet bæsje i bleia. Han drar i bleia når han skal bæsje, og venter til vi tar den av før han gjør sitt fornødne.

Burde vi begynne å sette han på potte?

Jeg syns det høres litt tidlig ut, men mamma mener at vi må det, fordi han er klar. Han er jo ikke ti mnd engang. Kan da umulig være klar for det da?

Så lenge han ikke vil ha på bleia når han bæsjer så skader det jo ikke å prøve potta da. du ser jo om han ikke vil det.
Tenker bare slik siden han ikke vil bæsje i bleia. Det er jo ikke akuratt herlig å ha det klint utover vil jeg tro.

HAHA! [:D] Nei, det er jo ikke det! Salmiakkbøtta står klar hver formiddag når vi vet at det er do-tid.[8D] Så sånn sett kan vi jo bare prøve med potte.

Back
Topp