*inspirert av bitetråd...

• Trådstarter Trådstarter Sun_shine
  • Opprettet Opprettet
S

Sun_shine

Guest
Så ei som la ut en bitetråd for litt siden og ble litt inspirert...

Dette er jo et problem blant små barn.. Hva synes du om biting, hvem har ansvar for å få en slutt på det?
Og eventuelt, hvem er det "verst" for i en sånn situasjon?

Dersom folk vil skrive litt i denne tråden også om hva foreldre kan gjøre eller hvilke metoder dere tror funker for barn som biter osv, så skriv gjerne dette ned.
Tror dette er et problem for mange foreldre.

ps: jeg har vært i denne situasjonen som forelder før....

Det var en periode Amelia bet, men hun bet ikke i barnehagen kun meg og pappan hennes. Og hun gjorde det enten om hun var sinna eller når hun skulle leke (små bet som en valp)
Men vi tok henne med en gang og såpass hardt at hun sluttet fort med det.

jeg svarte både b.hage og foreldre sitt ansvar! og jeg syns mest synd på den som blir bitt!
Har selv en gutt som har blitt bitt i b.hagen...

og jeg har hatt en gutt som har bitt..men da gikk han ikke i b.hage...men han sluttet heldigvis med det

barnehage og foreldres ansvar. snuppa mi hadde en periode hvor hun beit i barnehagen, men barnehagen var flinke og kom til bunns i hvorfor hun beit. så når det var oppklart ble det slutt på biting.

Jenta mi ble bitt den første dagen hun var i bhg... En liten rampegutt som bet over nesen hennes, begynte og blø og nesen ble hoven og rød. Mest synd på de som blir bitt. Foreldre og bhg har ansvaret for at slik ikke skal skje.

spørs om det skjer når barnet er i bhg eller med foreldrene..
seff er det mitt ansvar om han er med meg, om han er i bhg er det de sitt ansvar..
nå har jeg en gutt som ikke biter, men som ofte kommer hjem med bite merker! (vet han ikke biter, har spurt i bhg, og da han var mindre så prøvde han å bite meg, så jeg beit tilbake, ikke sånn at han fikk merke selvfølgelig. men han skvatt og har aldri siden da satt tenna sine i noen!)

Jeg synes det er fryktelig fælt når han kommer hjem med bite merker, så vondt det må gjøre! og ikke minst kan det være farlig!
og det er gjerne de samme barna som biter om og om igjen, så om dette skjer i bhg så bør personalet finne på noe lurt.

det er både bhg og foreldrenes ansvar. det er viktig at begge jobber likt med å få bukt med det.

Det er også foreldrene til de barna som blir bitt sitt ansvar å ikke gjøre barna fientlig innstilt på biteren - da er det enda vanskeligere å lære seg sosialt samspill med de andre barna om de fryser han ut og at han alltid blir synderen og "den slemme" enten det stemmer eller ikke. Har opplevd foreldre fly forbanna komme med beskyldninger om at et barn har bitt barnet deres dagen før, men så har ikke det barnet vært i bhg den dagen engang. Men barna lærer av de voksne å skylde på biteren fordi foreldrene blir fornøyde når de får bekreftet misstankene sine enten det stemmer eller ikke.

Det er fælt for begge to! men man er alle innerst inne nærmest sine egne barn og da er det værst at sitt barn er offeret.

ORIGINAL: Bøllefrø*

spørs om det skjer når barnet er i bhg eller med foreldrene..
seff er det mitt ansvar om han er med meg, om han er i bhg er det de sitt ansvar..
nå har jeg en gutt som ikke biter, men som ofte kommer hjem med bite merker! (vet han ikke biter, har spurt i bhg, og da han var mindre så prøvde han å bite meg, så jeg beit tilbake, ikke sånn at han fikk merke selvfølgelig. men han skvatt og har aldri siden da satt tenna sine i noen!)

Jeg synes det er fryktelig fælt når han kommer hjem med bite merker, så vondt det må gjøre! og ikke minst kan det være farlig!
og det er gjerne de samme barna som biter om og om igjen, så om dette skjer i bhg så bør personalet finne på noe lurt.

så om ungen din blir bitt i barnehage så syns du det er greit om han biter tilbake?

Oppdaget bitemerke på ryggen til snuppa mi i januar da jeg skulle bade henne
på kvelden(hun blir snart 2 år). Var kommet litt rur på da.. så tydelig at hun hadde blødd.
Tok det opp i barnehagen neste dag, og de beklaget at ingen hadde fått med seg denne situasjonen.

Har i dag 2 mnd etterpå et hvit arr der hun ble bitt.

Mener det er foreldrene og barnehagen sitt ansvar.
Ikke fordi mi ble bitt, men jeg synes mest synd i de som blir bitt ja.

Men har heldigvis ikke vært noen episoder av dette etterpå, sies jo at de som ofte blir bitt
kan oppleve dette igjen og igjen.....

Jeg er ikke helt enig med dere i at det er mest synd på den som blir bitt...

Ja så klart er det synd på den som blir bitt, den kan jo ikke noe for det osv. Og det gjør jo vondt osv...
og jeg er jo for at dersom samme unge blir bitt gang på gang bør barna skilles på en måte..

Men jeg synes synd på ungen som biter også jeg, det kan jo være situasjoner som:
-ungen har ikke språk, vet ingen annet måte å beholde en leke på for eksempel, utrykke seg osv..
-ungen blir utstøtt fra de andre barna etterhvert dersom dette foregår over lengere tid... (har hørt eksempler på dette)

Og en anna ting er foreldrene til barna:
- foreldrene til barna er sikkert like frustrerte på begge sider av saken. Ingen vil barna skal bite, eller at barna skal være redde for å bli bitt i bhg.

Back
Topp