Tobias har som kjent hatt en periode der han gikk i kjole.. nå henger kjolen på rommet hans og støver ned - og han er like GUTT i dag som han var i fjor..
Min far hadde en noget upassende kommentar til artikkelen som babyverden skrev om blant annet Tobias - og i den anledning skrev jeg et lite innlegg i bloggen min - nettopp til pappa - og til alle andre som måtte tro at gutter blir homo og cross-dressers når de blir store fordi de går med kjole og leker med dokker når de er små..
Har du fordommer - ta det til deg.. hvis ikke, nyt at du er open minded og at du har et barn som får utvikle seg på sine premisser [;)]
[link=http://trinetarjeiogtobias.blogspot.com/2009/10/jeg-skal-si-dere-en-ting.html]Jeg skal si dere en ting..[/link]
og det er at jeg har verdens skjønneste, beste, nydeligste, morsomste, rampete, bråkete, herligste, elskligste lille gutt - som ikke går noe sted i verden uten sin kjære Bambes, som sloss med guttene i barnehagen, som leker tut-og-kræsj med bilene sine, som ønsker seg en KRAAAAAAAAAAN til jul, som har to minutters utholdenhet når han skal perle, som danser disco til Kaptein Sabeltann-sangen og som rett og slett er helt fullstendig perfekt.Min far hadde en noget upassende kommentar til artikkelen som babyverden skrev om blant annet Tobias - og i den anledning skrev jeg et lite innlegg i bloggen min - nettopp til pappa - og til alle andre som måtte tro at gutter blir homo og cross-dressers når de blir store fordi de går med kjole og leker med dokker når de er små..
Har du fordommer - ta det til deg.. hvis ikke, nyt at du er open minded og at du har et barn som får utvikle seg på sine premisser [;)]
[link=http://trinetarjeiogtobias.blogspot.com/2009/10/jeg-skal-si-dere-en-ting.html]Jeg skal si dere en ting..[/link]
Han syns bare det er morsomt å ta på seg kjole av og til.
Dette vil ikke føre til at han kommer til å bli homo.
Ikke kommer han til å bli til Tobine når han blir 30.
Ikke kommer han til å slutte å være min mest dyrebare skatt i verden heller.
Det er fordommer og kommentarer som er ødeleggende for et menneskeliv, ikke at en 3årig gutt går i kjole. Det er heller ikke ødeleggende at det er mamman hans som har kjøpt kjolen til han.
I grunnen er det bare med på å gjøre han til en sterk, stolt, selvstendig og super gutt - som vet hva han vil og vet hva han er.
Og for the record - man BLIR ikke homo.. Det er medfødt, ikke "kurerbart" - og et menneske er like mye verdt uansett hvilken legning han eller hun har.
Hadde du vært mindre glad i meg om jeg var lesbisk? Hvis svaret er ja, bør du gå inn i deg selv.. virkelig.. (Og nei gubben, du slipper å svare.. :p)
Så in the end.. Fordommer og nedlatende holdninger kan du ta med deg et annet sted enn i bloggen min. Han er min sønn - som tilfeldigvis syns det er morsomt å ta på seg en kjole av og til. No more than that.