Inspirert av barbie til gutter-tråden..

Dollface

Forumet er livet
VIP
Tobias har som kjent hatt en periode der han gikk i kjole.. nå henger kjolen på rommet hans og støver ned - og han er like GUTT i dag som han var i fjor..
Min far hadde en noget upassende kommentar til artikkelen som babyverden skrev om blant annet Tobias - og i den anledning skrev jeg et lite innlegg i bloggen min - nettopp til pappa - og til alle andre som måtte tro at gutter blir homo og cross-dressers når de blir store fordi de går med kjole og leker med dokker når de er små..

Har du fordommer - ta det til deg.. hvis ikke, nyt at du er open minded og at du har et barn som får utvikle seg på sine premisser [;)]

[link=http://trinetarjeiogtobias.blogspot.com/2009/10/jeg-skal-si-dere-en-ting.html]Jeg skal si dere en ting..[/link]

og det er at jeg har verdens skjønneste, beste, nydeligste, morsomste, rampete, bråkete, herligste, elskligste lille gutt - som ikke går noe sted i verden uten sin kjære Bambes, som sloss med guttene i barnehagen, som leker tut-og-kræsj med bilene sine, som ønsker seg en KRAAAAAAAAAAN til jul, som har to minutters utholdenhet når han skal perle, som danser disco til Kaptein Sabeltann-sangen og som rett og slett er helt fullstendig perfekt.
Han syns bare det er morsomt å ta på seg kjole av og til.
Dette vil ikke føre til at han kommer til å bli homo.
Ikke kommer han til å bli til Tobine når han blir 30.
Ikke kommer han til å slutte å være min mest dyrebare skatt i verden heller.

Det er fordommer og kommentarer som er ødeleggende for et menneskeliv, ikke at en 3årig gutt går i kjole. Det er heller ikke ødeleggende at det er mamman hans som har kjøpt kjolen til han.
I grunnen er det bare med på å gjøre han til en sterk, stolt, selvstendig og super gutt - som vet hva han vil og vet hva han er.

Og for the record - man BLIR ikke homo.. Det er medfødt, ikke "kurerbart" - og et menneske er like mye verdt uansett hvilken legning han eller hun har.
Hadde du vært mindre glad i meg om jeg var lesbisk? Hvis svaret er ja, bør du gå inn i deg selv.. virkelig.. (Og nei gubben, du slipper å svare.. :p)

Så in the end.. Fordommer og nedlatende holdninger kan du ta med deg et annet sted enn i bloggen min. Han er min sønn - som tilfeldigvis syns det er morsomt å ta på seg en kjole av og til. No more than that.

Jeg har en lillebror som insisterte på at han ville være jente da han var liten (kanskje miljøskadd av å ha to storesøstre og en mamma hjemme - pappa jobbet mye)... han pleide å skrike til han fikk på seg kjolen til ene dokka mi... ikke er han homo i dag, ikke er han femi engang, han er samboer med ei søt jente og jobber som blikkenslager. Han kunne jo fremdeles "blitt"homo, men jeg tror aldri det hadde vært på grunn av kjolen og neglelakken!

Dessuten lekte jeg mye med biler, var cowboy, klatret i trær, kastet på stikka, sloss og gikk med stein og skruer i lomma uten at jeg har blitt traktorlesbe av det

Hipp hurra for åpenhet og muligheter til å gjøre det man har lyst til!

så enig så enig.. man blir ikke homofil man er det [:)] 

Dersom mine gutter vil ha kjole skal de få kjole... ser virkelig ikke problemet .. [:)] og dersom de fremdeles vil gå i kjole når de er 40 håper jeg jeg har oppdratt dem slik at de ikke trenger være redd for å være den de er [:)]

Du beskriver min sønn!!!! hehe

Når han var 2,5-3 år gikk han i skapet mitt og dro ut singletter som han brukte som kjole.
i bhg hadde han ofte på seg kjole når jeg hentet han. Han hadde funnet en i utkledingstøyet og de voksne gjorde ingenting med det. ( Glad jeg har en "åpen" bhg)
Han og kusina ( 1,5 år eldre og veeeeeldig jentette) kom ofte ned i hennes kjoler.
hun kan fortsatt i dag pynte han opp med en av sine kjoler, og han syns det er heeelt greit.

MEN likevel, når det kommer til alt med motor, bråk, brum brum, sabeltann, cars osv er han heeeekta! Han ønsker seg Corvette, motorsykkel og campingvogn når han blir stor...
Han elsker også dukken sin, som er babyen hans, og vogna hennes.

HAN BLIR EN GOD PAPPA!! [:D]

ORIGINAL: MinaMor

Når han var 2,5-3 år gikk han i skapet mitt og dro ut singletter som han brukte som kjole.
i bhg hadde han ofte på seg kjole når jeg hentet han. Han hadde funnet en i utkledingstøyet og de voksne gjorde ingenting med det. ( Glad jeg har en "åpen" bhg)
Han og kusina ( 1,5 år eldre og veeeeeldig jentette) kom ofte ned i hennes kjoler.
hun kan fortsatt i dag pynte han opp med en av sine kjoler, og han syns det er heeelt greit.

MEN likevel, når det kommer til alt med motor, bråk, brum brum, sabeltann, cars osv er han heeeekta! Han ønsker seg Corvette, motorsykkel og campingvogn når han blir stor...

hihi.. sånn er tobias også.. bilene skal helst kræsje med alt som står i dems vei, han ønsker seg tømmerbil og rorry og kran og stor lastebil til jul..
men om han blir en god far er jeg usikker på.. han liker å riste dokka når den skriker - og nå ligger den vel under skittentøyet på badet.. tror den er forvist [8D] den gråt litt mye [:D]

Veldig bra skrevet Dollface-er helt enig

Bra skrevet![:)]

I barnehagen er det flere gutter som tar på seg kjole når de kler seg ut, hehe..
eneste min gutt som nekter, men han er jo liten å skjønner jo ikke forkjell på kjole og bukse![:D]
men om han tar på seg en kjole når han blir eldre, så skal han få lov til det!

Men jeg passet en gutt på 4 år når jeg var yngre, å han skulle bare gå med "jenteklær" og ha
"jenteleker", han er homo i dag.. ikke noe negativt dette altså, men noen barn kan man se tidlig at de blir feminine og sånn er bare livet !![:D] han er jo verdens herligste gutt i dag på 14 år!!
han har faktisk innrømmet at han er det helt selv, som er utrolig tøft av en så ung gutt![:)]

ORIGINAL: Dollface

hihi.. sånn er tobias også.. bilene skal helst kræsje med alt som står i dems vei, han ønsker seg tømmerbil og rorry og kran og stor lastebil til jul..
men om han blir en god far er jeg usikker på.. han liker å riste dokka når den skriker - og nå ligger den vel under skittentøyet på badet.. tror den er forvist [8D] den gråt litt mye [:D]

HAHA godt det bare er en dukke... hehe [;)]
Oliver er veeeeldig forsiktig han da. koser kinnet og pakker inn i dyne osv. trøster når dukken er "lei seg". Men han er en utrolig omtenksom liten sjel. Får en del kommentarer på det. Han er jo ikke 4 engang... *stolt mor*
Men ja, kræsjing er veldig moro. Med ALT. Spesielt handlevogner... Sanne små som er til barn. tar løpefart gjennom hele butikken... hmmm hhee

ORIGINAL: Dollface

HAHA godt det bare er en dukke... hehe [;)]
Oliver er veeeeldig forsiktig han da. koser kinnet og pakker inn i dyne osv. trøster når dukken er "lei seg". Men han er en utrolig omtenksom liten sjel. Får en del kommentarer på det. Han er jo ikke 4 engang... *stolt mor*
Men ja, kræsjing er veldig moro. Med ALT. Spesielt handlevogner... Sanne små som er til barn. tar løpefart gjennom hele butikken... hmmm hhee

[;)][;)][;)]

Vi har allerede tatt på lille R en av mine gamle kjoler fra jeg var liten.
Håper ikke det gjør at han blir homo [8|]

[8D]

ORIGINAL: Kickie

Vi har allerede tatt på lille R en av mine gamle kjoler fra jeg var liten.
Håper ikke det gjør at han blir homo [8|]

[8D]

Spør du pappan min så jo.. [8D]

Hør, hør

Mange idioter der ute, som er til å opprettholde alle de håpløse fordommer som finnes. Stakkars sjeler...

Veldig enig!

jeg har ikke fått med meg den andre tråden.
men jeg gir snuppa mi lynet mcqueen radiostyrtbil til jul. det reagerer ingen på, selv om det er "gutteleke", men med engang en gutt får "jenteting" blir det feil. hvorfor det?

VI var i barnebursdag for to uker siden, gutten ble tre år, og han fikk Hannah Montana barbie av snuppa mi, for han elsker Hanna Montana. hvorfor kjøpe en gutteleke som ikke viil falle i smak fordi voksne er sneversynte?

Back
Topp