Inspirert av 5 ting du ikke vill ha i stua.HVA HAR DU I STUA ?

Piper Chapman

Gift med forumet
Hva har du i stua ? Hav er stilen deres i stuen ? Lov med bilder også :P
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Høres fint og ser fint ut hos alle mann :)
I huset vårt er en mix av både jeg og sambo, nytt og gammelt.Føler vi har fått huset slik vi vill ha det selv om det ikke er ferdig og stadig vil ha det litt andreledes :) hehe.

Kan jo forklare litt :) I stuen har vi en 2 seter sofa,en go stol min go stol (svart) et brunt tre bord (mørkt),tripptrappstol,kiste,en hond stol,en seksjon hvit som tv"n står mitt i,et skatthold,lekegrind,hvit blomsterkasse. og min favoritt, et barskap som er fra 60 årene i orginal farge.Lyse vegger utenom 1 vegg, bilder på 2 vegger,ikea avisholder til vegg med barnebøker,vimpel i gardinene på toppen , lilla aktige gardiner:)) 

tja ca sånn :)

Av de tingene som var i den andre tråden har jeg hvertfall elektrisk værstasjon, men den er ikke stor og står ikke i stua. Men henger diskret på veggen like ved varmepumpefjernkontrollen (for et superlangt ord)

Ellers har jeg hjemmsydde pølser til å ha plastposer i på kjøkkenet, mange som sier det er stygt her inne. Tidligere tråder.

Jeg har 3 bilder av ungene i stua, i sorte enkle Ribba rammer fra Ikea. Har to kunstbilder av Hetland også i like rammer noe større, det er alle bildene som henger på veggene. Har litt fler bilder i sølvrammer oppe på en bokhylle- men IKKE overmøbla med bilder på veggene. Og alle rammene er like.

Har sofa i stoff, og det er ikke så upraktisk med unger som mange skal ha det til.

Har arva spisestue i lakka eik.

Null veggord og skilt, det er ikke min stil.

Jeg har en beige sofa, hvitt bord, hvit bokhylle og hvitt vitrineskap. Har også et furusjakkbord som mannen har lagd, en dvdhylle i furu som mannen også har lagd + et tvbord i furu, som jeg ikke har fått somla meg til å male enda.  

Jeg har brune maljelengdergardiner. Ellers så har jeg sølvrammer med bilder av gutten. 

2 høytalere har jeg også! 

Ja, også har jeg malt panel på veggen! Hoho, her er det tydeligvis stygt ifølge BV standard, der alle har nyoppussa hus eller helt nytt hus. 

Jeg har ingen stue akuratt nåååå, men jeg kan forklare min gamle stue og tingene som står i garasjen....

Jeg har stor sort sofa, men stoooore puter
En rød ikea lenestol.
Røde tepper i sofaen.
Sort bord fra Ikea.
Sorte komoder og en sort bokhylle
Dragestatuer, engelstatuer
og andre goth stæsj...
Store sorte kubelys på blodrøde "talerker"
Stort jernspeil med fallene engler osv, veldig goth...
G-nøkkel "veggord" på den ene veggen
Også altere mitt da... Der står det en rød vase med sorte soffroser, to hvite kubelys, stor røkelsebrenner i mørkt tre, fra vasa henger det en øse jeg bruker til å brenne urter, tarootkort, en dolk, en stav, en pose med runesteiner, engler og en skål med forskjellige stener og krystaller...
Stoooore malerier, av en dame som ligger med rødt rundt, et hjerte med vinger og flammer rundt(samme fargene som damen), en sigøynerdame som gråter farger, ett stooooort portrett av meg, og ett portrett av mini... (mamma er kunstner)...

Har mørkebrun skinnsofa (vil gjerne ha stoff, men så lenge ungene er små er det greit med skinn).

Kattekloremøbel :P
Stort bilde av gutten vår som 1 åring, 60 x 60.
Lilla gardiner

Brennevin på toppen på vitrineskapet ( gleder meg til det skal flyttes opp i stua i 2.etj) :P

Hehe,jeg har i alle fall en stil som jeg ikke tror noen andre her inne har!

Jeg har ganske mange malerier,kun orginaler faktisk. (Men det er fordi svigerfar og svigerbestefar var kunstmalere.Bildene er fantastiske,og helt "meg", elsker bildene mine!)
Så har jeg det som egentlig kan kalles "Engelsk Bibliotek stil". Har ikke nipsnaps,telysestaker ol. Ikke meg!! Har to hånlagede Lladro figurer, men det er liksom noe annet..Har to firearmede kandelabere, som har vært alterlysestaker i en kirke for over 100 år siden... Ellers er det vel stort sett bøker som er min "dekorasjon". Gubben hadde engang en utstoppet kobraslange med mungo - i kamp liksom... Det tok meg 7 år å få ham til å forstå at døde dyr skal begraves!!

Ja,og så er det en Playmobil borg, som er bebodd av en gjeng smurfer og pokemon, div. spillmaskiner til tvn,en barnelenestol,et skap fult av spill,ett skap fult av andre leker - og ca 2 kvadratmeter ledig gulvplass i dag... Minstemann er svært opptatt med en lek som dekker hele stua. Så min stil er vel en blanding av skinn og mørkt treverk - og haugevis av leker og glade unger!!  Alle må få ha det slik de vil! Jeg liker dette - du liker kanskje rene flater og ryddige rom. Da er det jammen bra jeg bor her og du bor deremoticon

Har masse shabby chic, men alt er ikke 100 % gjennomført

Og har en Mor/datter lampe i sølv

Brunt stoff hjørnesofa, sofabord som ser ut som rekved, gammelt hvitmalt skatoll, gammel lenestol med lammeskinn, gammelt skap med noe utskjæringer ukjent tresort, lite bord og stol til lillesnupp, et par tre hyller på veggene samt et stort halvabstraktbilde over sofa, 2 små fotografbilder av familien, tre ikeabilder som vurderes skiftet ut. Men nå skal vi snart flytte såe... Her er gammelt og nytt i skjønn forening og miks av stil. Jeg kjøper det jeg/vi liker men heller hvite enn mørke møbler.

Jeg har sort skinnsofa, men ønsker meg stoffsofa... Jeg har hvitmalte møbler. Jeg har veggord. Jeg har masse lysestaker osv. Jeg har shabby chic stil :)

* Svart skinnsofa
*Trekvitt panel :P (heldigvis ikkje så mykje, men nok til at eg lurer på kvifor vi endå ikkje har malt det:P)
* Ein mørkeblå stoffsofa:P (Sliter med å finne ein anna som passer inn i tvkroken med riktig str) :P
* Ein skrivepult uten mål og meining
*Kvitt spisebord med stolar
*sofabord
*Jysk-speglet
* Ein ødelagt tvbenk som sønnen min har rasert. Skuffene mangler altså framside, og han drar ut skuffene og står i dei for å vere høgare og nærmare tven:P
*Flossetepper

haha ingen stil iallefall
lilla og sand vegger
en vinrød buesofa (kriseløsning for vår knakk) 
litt trehvite møbler (ganske mørke) sverd og kniver på veggene 
spisestuekroken er ikke det, der står det 2 skrivebord med 5 symaskiner og enbokhylle full av stoffer.
akkurat nå er det hauger av stoffer rundt omkring

TV-stua har:

Svart skinnsofa
Svart skinn recliner
Svart og grå TV-benk
Svarte DVD-hyller
Svart surroundannlegg
Glass bord med krom bein
Grå gardiner og sofaputer

Høres skikkelig mørkt og trist ut, men veggene er helt lyse, tak dør- og vinduskarmer hvite, gulvet i eikeparkett og vi har et lyst flossteppe så det ser ikke så ille ut som det høres

Har grått gulv, sorte sofaer, hvite møbler, stålpynt og glassbord. Og et juletre som er pyntet med sølv, hvitt og lilla. 

sånn ser d ut, og jeg er fornøyd med d :)
jjeg har kanskje litt mye bilder da, men jeg sliter litt med å elge hva jeg vil vise frem, har jo i tillegg en hel bildevegg i gangen. har fotografvenninne, så er jo luksus ;)

Boston oppsett 1h

York spisebord

York sofabord
York tv-benk

Mistral taklampe

Det er litt av hva vi har i stua!:) Har også eit gammelt bord som er 100 år gammelt som er hvitt, og der har jentene mine lekemat i tre oppå! Mye av pynten kommer fra casa interiør og Perfect home. Også jobber jeg på Kremmerhuset, så begynner og få mye  derifra også!!:) Liker veldig godt sølv og hvite ting!

Og nå som det er jul, går alt i hvitt, sølv og myyye rødt!!:D

jeg har mørk brun skinnsofa (ser nesten sort ut). jeg synes ikke den er fin men med 2 langhårede katter har jeg ikke noe annet alternativ (har prøvd).
jeg har sort-hvitt-bilde av besteforeldrene mine
noe shabby chik inspirert

Har sort stor skinnsofa fra ikea
Svart stuebord fra ikea
Grå hjørnesofa i stoff, som er sovesofa
Har en hvitmalt skjenk, med pynt oppå
Har ei hvit hylle med fire hull fra ikea foran verandadøren
Sort bokhylle fra ikea
Sort skinnstol som er over 20 år som jeg bruker ved pc'n
To store pc bord i stua, det ene hvitt og det andre har jeg malt sort selv, de står i en krok i stua så de domminerer ikke rommet da
Sort tvbenk fra ikea
Sort tynne gardiner på sorte gardinstenger
Eneste som ikke passer inn hos oss er spisemøblene, det er en hjørnesofa gruppe som er i mørkebrunt tre og rødt trekk, men det er vell også det eneste

Her er 908% av alt jeg har kjøpt fra Home & Cottage, så det er vel stilen vår. Hvit stoffsofa, 3 seter + 2 seter. Salongbordet er laget av gammel "drivved", hvit vitrineskap fra H&C, skjenk under tven kjøpt i bruktbutikk, malt hvit og pusset ned. Tre bilder i sere jeg selv har malt. 5-armet lysestake med dilldall på. Fuglebur med kubbelys inni. Hvit Spisestue fra H&C. Hvite lingardiner med knyting, hvite liftgardiner i lin i to mindre vinuer, fra H&C. Lysekrone. Trollhasselgrener som henger i taket, for tiden pyntet med noen julekuler. Lang trebenk med grå saueskinn på. Lekekasser fra H&C. Og den nydelige gyngehesten fra husfliden da :)

Høres fint og ser fint ut hos alle mann :)
I huset vårt er en mix av både jeg og sambo, nytt og gammelt.Føler vi har fått huset slik vi vill ha det selv om det ikke er ferdig og stadig vil ha det litt andreledes :) hehe.

Kan jo forklare litt :) I stuen har vi en 2 seter sofa,en go stol min go stol (svart) et brunt tre bord,tripptrappstol,kiste,en hond stol,en seksjon hvit som tv"n står mitt i,et skatthold,lekegrind,hvit blomsterkasse. og min favoritt, et barskap som er fra 60 årene i orginal farge.Lyse vegger utenom 1 vegg, bilder på 2 vegger,ikea avisholder til vegg med barnebøker,vimpel i gardinene på toppen :)) 

tja ca sånn :)

Leiligheten vår er under oppussing, og vi har møbler som vi har fått eller kjøpt brukt, stortsett.. Skal kjøpe nye når vi er ferdige med oppussingen. Venter første ladning med nytt nå rett før jul. =)

Har: 

Stoooort spisebord med hvite ben, eikeplate og hvite stoler til i spisestua. 
I stua har vi en brun stoffsofa 2+3 (faktisk ikke spes upraktisk med små barn, det er microfiber og bare å tørke av), svart salongbord, svart tvbord, en stor veggseksjon som er hvitmalt, en hvit stålampe. Har "kontor" under trappa, men det ser ingen. Ingenting på veggene akkurat nå. 

Skal ha:
grå hjørnesofa (ikke bue, og ja, fortsatt i stoff) med sjeselong, og alle resten av møblene skal gå i hvitt. Har IKKE shabbychic stil. Møblene skal være ganske stramme, så liker jeg å heller "myke det opp " med personlige eiendeler og tekstilvalg. Har kun ekte kunst å henge på veggene. Vi fikk en del i bryllupsgave. 

Back
Topp