inspirert... ang språk...

Bebibooms

Gift med forumet
dere med fler dialekt familie... hehe... skjønner?? her snakker pappaen sørlandsdialekt, og jeg vestlandsdialekt... sååå... hva snakker barnet deres?

Marcus snakker vestlandsk.... men har ord som... Marcus har lust på maD (jeg sier maT)... Kjuttaviga ( kjuttavika)...
Merker d når han har vert hos svigers... mer sørlandsk igjenn... og veeeldig julO, sjevO og sånn når han er i barnehagen... hjemme så er d mer bokmål (jeg snakker mer bokmål enn vanlig vestlandsdialekt lissom), så han sier mej og dej... istedet for meg og deg...

merker dere sånt? [:D]

Her er i huset har vi mange dialekter å velge mellom [8D]

Pappaen snakker nordnorsk,
Jeg snakker nordfjordsk (sogn og fjordane)
Teodor snakker skikkelig jærsk (han har gått fra bergensk til jærsk siste året).

Patrick er litt vanskelig å høre på ennå for han snakker ikke så tydelig med tanke på tonefall, men er noen jærske ord ja[;)]

Så her snakker de dialekten som er på bryne, med litt ord fra andre dialekter men det varierer gjerne fra gang til gang. F.eks så kan vi både spise, ete, eta og eda under samme måltid, de varierer mellom æg og og æg au osv. Så de har ett vanvittig ordforåd.

Jeg snakker østlending og Stian snakker en egenkomponert dialekt (Kirkenes/Kristiansand). Vi bor i Asker, så hun snakker østlending med innslag fra farens dialekt:
*sne
*sjøl
*vottan/skoan + noen andre -an
*spøtte (*grøss* gjør seg virkelig ikke sammen med østlandsdialekten)
*ho
*måse
*sæ/dæ/ (mere e enn æ, egentlig)
*heeiis (ikke hæis)

Hehe!! Så artig!![:D]

Snuppa her snakker litt østlandsk etter en høst med litt mye Playhouse Disney..[8D]
F.eks.
Hun "vet ikke hvordan" Istedet for "veit isje kordan"[8D]

Ellers litt islandsk..[;)]

jeg snakker nordlending ( høres mer ut som østlending da, spesiell dialekt der jeg kommer fra) og han snakker stavanger/rogaland... gutten min snakker nok stavanger ja... snuppa og, men hun sier " Æ" da... [;)]

Her er det østlandsk og litt italiensk innimellom [;)]

Her går det bare i østlandsk og islandsk[:)] men jeg merker jeg syns det er litt leit at hun ikke får vestlandsdialekten - syns den er herlig skjønn spesielt hos barn[:)]

Vi snakker sogning og bergensk her.
Emil snakker bergensk med noen sogning ord som "heim(hjem)" "støua(stuen)"

Her er det bare bergensk! Takk og lov! Bf snakker nynorsk, ikke rundt oss da. Men til kompisene og pappaen sin som også snakker nynorsk.. Liker ikke nynorsk så godt!! [8D] Håper det forblir sånn.. [:)]

ORIGINAL: JulieAndora

Her er det bare bergensk! Takk og lov! Bf snakker nynorsk, ikke rundt oss da. Men til kompisene og pappaen sin som også snakker nynorsk.. Liker ikke nynorsk så godt!! [8D] Håper det forblir sånn.. [:)]

Da liker du nok ikke dialekta mi....[8D][8D]

Back
Topp