"inspirert" ang. soveproblemer

lilletitti

Gift med forumet
dere som har babyer som sover dårlig på natta:

er det innsovningen som er problemet eller mange oppvåkninger på natta, eventuelt andre ting?

Her er han en drøm å legge, ingen problemer. Men, han våkner så utrolig mange ganger i løpet av natten. Har alltid våknet endel, men etter at vi sluttet med nattmaten har det blitt ekstremt.

Noen som har hatt babyer som har slitt med det samme og som har blitt bedre? Tar gjerne imot tips og råd til hva som kan gjøre dette bedre!
 
Min har vært en drøm,helt til nå! :( Nå vokner han flere ganger for natten... Og i dag startet dagen kl 5! :(
Så sleger med meg her for å evt få gode råd jeg og :)
 
Min har vært sånn som din, gått fint å legge men har våknet opp utallige ganger. En periode fra han var 3.5 -4.5 mnd var han i tillegg våken i to timer på natta i tillegg til oppvåkninger. Holdt på å bli gal. Hatt flere samtaler med HS og hun var nesten sikker på at han rett og slett hadde blitt vant med at når han våknet så var han vant til at nå skal det skje noe. Stryk, kos etc...Rådet vi fikk ( jeg sa klart ifra at jeg ikke ønsket noen skrikekur) var å gi så lite oppmerksomhet som mulig. Vi startet prosessen med at vi ikke tok han opp men holdt en hånd på han. Var ramaskrik her et par netter men jeg satt jo hos han. Dette hjalp litt, men ikke nok. Flyttet han på eget rom, og begynte å gå inn og ut og putte smokk(utallige ganger første kvelden og natten, litt færre natten etter) La han også i senga på dagtid og gjorde det samme så vi fikk gjort det mange ganger. Etter ca 3-4 kvelder sovnet han av seg selv da han ble lagt (måtte få litt kos før) og har etter det stort sett sover til 4-5, gitt sutten og så har han sovnet med en gang og sovet til 6. Da får han liv å komme over til oss og sover da til 8 ca...Alt er som en drøm nå, så utrolig verdt noen få slitsomme kvelder med tålmodighetstest og litt skriking. Gutten er i mye bedre humør nå som han sover godt på natta. Ble langt dette, vanskelig å fatte seg i korthet;) Håper dere finner ut av det!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Snuppa er nå veldig grei å legge og sovner kjapt men våkner etter noen timer og er da våken i ca 3 timer! Huff
 
Min har vært sånn som din, gått fint å legge men har våknet opp utallige ganger. En periode fra han var 3.5 -4.5 mnd var han i tillegg våken i to timer på natta i tillegg til oppvåkninger. Holdt på å bli gal. Hatt flere samtaler med HS og hun var nesten sikker på at han rett og slett hadde blitt vant med at når han våknet så var han vant til at nå skal det skje noe. Stryk, kos etc...Rådet vi fikk ( jeg sa klart ifra at jeg ikke ønsket noen skrikekur) var å gi så lite oppmerksomhet som mulig. Vi startet prosessen med at vi ikke tok han opp men holdt en hånd på han. Var ramaskrik her et par netter men jeg satt jo hos han. Dette hjalp litt, men ikke nok. Flyttet han på eget rom, og begynte å gå inn og ut og putte smokk(utallige ganger første kvelden og natten, litt færre natten etter) La han også i senga på dagtid og gjorde det samme så vi fikk gjort det mange ganger. Etter ca 3-4 kvelder sovnet han av seg selv da han ble lagt (måtte få litt kos før) og har etter det stort sett sover til 4-5, gitt sutten og så har han sovnet med en gang og sovet til 6. Da får han liv å komme over til oss og sover da til 8 ca...Alt er som en drøm nå, så utrolig verdt noen få slitsomme kvelder med tålmodighetstest og litt skriking. Gutten er i mye bedre humør nå som han sover godt på natta. Ble langt dette, vanskelig å fatte seg i korthet;) Håper dere finner ut av det!


Sent from my iPhone using Tapatalk

takk for svar :) er stort sett det vi gjør også: inn og ut med denne smokken!!! 8 av 10 ganger sovner han igjen da, men noen ganger må jeg ta han opp for å roe han ned. Begynner å bli slitsomt å måtte inn til han med smokken hver halvtime store deler av natta :(

så bra at det har ordnet seg for dere:)
 
HS sa dessuten at dersom man kan begynne å gjøre endringer på dagtid først så er det lurt å begynne med det først, så kvelden hvis man har problemer da, og så natten. Trilles det i søvn på dagen?



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
HS sa dessuten at dersom man kan begynne å gjøre endringer på dagtid først så er det lurt å begynne med det først, så kvelden hvis man har problemer da, og så natten. Trilles det i søvn på dagen?



Sent from my iPhone using Tapatalk

på dagen og kvelden går bra. Han må trilles i søvn hvis han ikke er trøtt nok. ellers så triller jeg han fra utgangsdøra til verandaen men det er jo knappe 30meter... Søvn blir et tema på neste kontroll her!
 
Ikke dumt det, har fått veldig god hjelp av HS:) Hun er utrolig søt og flink:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hadde (har) det sånn med storesøster her, vært inne hos henne alt fra 5-15 ganger hver natt fra rundt 6mnd til to år, da flyttet hun inn i dibbeltsenga hos meg og sover som en stein når jeg ligger der, mange oppvåknibger på kvelden før jeg legger meg da, men vi sover hvertfall om natten. Vi har prøvd ALT, til og med sovemedisin, som jeg aldri trodde jeg ville ty til.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Her sovner han egentlig lett, bortsett fra de to siste kveldene, men det tror jeg skyldes litt separasjonsangst;) Nå våkna han etter 4 timer og fikk pupp og tørr bleie da den nesten var ut tissa alt, men tok alt det på hans rom. Han får ikke pupp igjen nå før i morra tidlig og det tok kun en natt å få slutt på det;) vi er inne ca annenhver time og gir tutt, men vi har hver vår natt så vi får sovet oss inn litt. Her har vi økt en del på maten på dagtid og jeg tvinger han til å sove minst 2 timer på dagen ;) Syns mye av dagen går til mating og legging, men det går seg nok til igjen;)

Vi starta med dette for 5 dager siden, og det hjalp best å ta natta å rette på først for oss. Vi har slitt med dagsoving siden tennene kom for 4 mnd siden og først nå kan han trilles lett i søvn inne i vogna ;)
 
Da vi bestemte oss for å slutte med melk på natta var vi bare bestemte og strenge på at hun skulle ikke opp eller ut av rommet.
Som oftest lå hun bare å prata eller kjefta litt til hun sovna igjen.
Om hun gråt veldig tok jeg henne opp, trøsta og byssa litt og la henne igjen.
Etter en god uke med dette skjønte hun at det bare var å sove, så nå våkner hun sjeldent på natta lengre.
Og om hun våkner sovner hun som oftest fort igjen.
 
Leggingen går greit, men mye våken på natta for tiden.. :(
 
Våkner flere ganger om natten og starter dagen kl 5. Om natten er det mat og at ho krabber rundt og reiser seg i senga
 
Back
Topp