Inspirert ang religion...

Madoc

Gift med forumet
Hvordan ser du på deg selv i forhold til religion?

Blir så fort hett i religions-tråder her inne! Sikkert fordi religion er så viktig for de som er en del av den, og sees på som et problem for noen som ikke liker det!

Men er jo moro å diskutere når folk er "med" da[:D][:D][:D]

ingen av delene.. eller det må bli hedning det da.

ORIGINAL: Skorpio82

= annet???[:D]

ORIGINAL: Trikken

ORIGINAL: Skorpio82

= annet???[:D]

Nja, det finnes vell ikke så mye annet.. Så hedning blir vel det nærmeste man kommer[:D]

hm.. vil kalle meg for humanetiker, egentlig.. er ikke medlem av humanetisk forbund, men tenker på å melde meg inn.

Eg er kristen [:)]

Men tenke at hedning er meir enn som praktisera norrøn mytologi..? [8|] Correct me if I`m wrong!
Synst uansett det høyrst litt negativt ut, så ateist er betre [;)]

Jeg er   paganist . Sånn grunnlegende betyr det at jeg tror på ballanse mellom det feminine og det maskuline. OG at kvinnen er like viktig som mannen , og ikke blir uglesett pga naturlige ting. Som feks menstrasjon er urent osv.
I de store relgionene, er det bare snakk om far og sønn, ikke noe om en mor....Og de tar avstand fra ting som er naturlig for mennesket som sex og ja sier manstrsjon er urent.

Og ja, tenk at vi kvinner er så fantastisk skapt at vi faktisk kan føde barn!!
Men også det blir sett ned på , en straff fordi vi "spiste" av et eple...

Nei, vet du hva spar meg [:'(]

ORIGINAL: Junibeib

Kjenner bare jeg får lyst til å rive av meg håret og riste disse folka så fort noen begynner å prate om gud ditt og gud datt..

Finnes ikke ord for hvor mye jeg fordrar den dritten!

[:@][:@][:@][:@][:'(][:'(][:'(][:'(]

me2

svarte annet
vet ikkje helt kor eg står i religionen,er ikkje 100% kristen men er døpt og konfirmert
kan ikkje helt si at eg ikkje tror på at det finnes noe andre krefter der oppe for det tror eg det gjør,men hvet ikkje helt ka...gud kem e det? jesus ja.tvilker på at det eg lærte på skolen er kødd

Har ikke trua på noe som helst av det som kalles religion. Mener at religion (og penger) er rota til veldig mye vondt!

Det mangler et par sentrale alternativer:

agnostiker og ateist

Hvis man følger 3 av de 10 bud, ikke lyve, ikke stjele, ikke drive hor da er man 30 % kristen!!! Så fram med kalkulatoren allesammen[:D][:D][:D]

muslim[:D]

Agnostiker er vel det jeg identifiserer meg mest med. Var kristen når jeg var yngre, men det ble feil for meg etterhvert som jeg begynte å sette spørsmål ved den kriste religionshistorien som ikke jeg følte jeg fikk tilstrekkelige svar på...eller ikke svar på i det heletatt.

Er ikke praktiserende religiøs, men anser meg selv som hedning/paganist da jeg er tilhenger av de gamle natur-religionene.

ORIGINAL: Hulder

Eg er kristen [:)]

Men tenke at hedning er meir enn som praktisera norrøn mytologi..? [8|] Correct me if I`m wrong!
Synst uansett det høyrst litt negativt ut, så ateist er betre [;)]

[link=http://no.wikipedia.org/wiki/Hedningsamfunnet]Hedningsamfunnet[/link], en norsk antireligiøs organisasjon med det formål å bekjempe kristendommens innflytelse, bruker hedning som en hedersbetegnelse for personer som ikke bekjenner seg til noen religion og ikke tror på guder.

[;)]

kristen

Back
Topp