Inspirert* amming

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Hva er din øvre grense for å slutte å amme?

03.02.14

Hmmm... Jeg ammet bare til 1 år så det er litt vanskelig å sette seg inn i den situasjonen. Det er nok mer naturlig når man har ammet hele veien. Tror jeg fint kunne ammet til 2 år.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Tenker at jeg ammer til 1 år om ungen vil så lenge, guttene sluttet selv når de var ca 10 mnd.

Er nok 1år som er min maxgrense :-)
Sist ble det 6mnd. Og da sluttet vi fordi meieriet ble tomt ;-)

♥Lars Gunnar 06.02.12 ♥ Lille spire 07.02.14 ♥

ser for meg at det er greit å avslutte rundt ett års alderen, men ser det litt ann.
Min første sluttet av seg selv. Nr. 2 måtte gradvis avvennes fra 9 mnd fordi hun ikke spiste noe annen mat når hun fikk pupp. Ammet begge i ca 10-11 mnd.

nr 3 ventes 21.02.14♥

Ammet i halvannet år sist, tenker at mellom et og to år er ok for min del. Halvannet år var egentlig fint da fikk vi en naturlig avslutning:)

Har ingen maxgrense, tar det som det kommer ;) snuppa sluttet av seg selv når hun var 14 mnd, og det var mye tidligere enn jeg var forberedt på ;) hadde sett for meg å amme til ca 2 år..

---—–-
Nr 2 ventes 20.02.14

Sist så ville ikke hun ha pupp når hun var 6 mnd så jeg avventer å ser, men hvis det kommer tenner vet jeg ikke helt, for tenner kan jo komme når de er bare 3 mnd også.

Jenta mi født 17.07.07❤
Termin 13. Februar 2014 med nr. 2/3 ❤

1år sånn ca. Men bare glad om jeg klarer det denne gangen, det gjorde jeg ikke sist. Hadde ikke melk..

Termin 1.februar 2014

Jeg kommer nok til å være så egoistisk at jeg ser an min egen vekt denne gangen... :( sist gang ammet jeg i 10mnd og da gikk jeg ned til 50kg (er 175cm høy, så det var bare skinn og ben igjen).
Men vi får se. Kan jo hende jeg greier å spise bedre slik at jeg kan amme til ca ett år, men sleit skikkelig med matlyst sist. Ønsker å amme til babyen er ett år, men som sagt, går vekta nedover så må jeg bare slutte :(

Jeg kommer nok til å være så egoistisk at jeg ser an min egen vekt denne gangen... :( sist gang ammet jeg i 10mnd og da gikk jeg ned til 50kg (er 175cm høy, så det var bare skinn og ben igjen).
Men vi får se. Kan jo hende jeg greier å spise bedre slik at jeg kan amme til ca ett år, men sleit skikkelig med matlyst sist. Ønsker å amme til babyen er ett år, men som sagt, går vekta nedover så må jeg bare slutte :(
Ja uff, det er jo ikke egoistisk i det hele tatt. Ungen må ha en frisk og rask mamma, så det er viktig at du tar vare på deg selv også :)

Jeg håper at amming går bra! Er skikkelig bekymret for om det går som jeg ønsker. Har slitt med eksem på brystene tidligere og om jeg får det, er jeg redd amming blir vanskelig. Håper de stålsetter seg for babyen :P

--------------------
<3 17. februar <3

Ammet til guttungen var 10 mnd, da ble det morsmelkerstatning pga mageproblemer og flasken ble foretrukket ettersom den var enklere å dra med seg når han skulle ut og utforske.

Tror jeg har en grense på 1 år. Men man skal aldri si aldri.
Søsteren min ammet til sønnen var 2 år og det synes jeg er alt for lenge.
Men dette igjen er jo hva man selv føler er ok. :)

Aner ikke.. med snuppa måtte jeg stoppe pga. 4, 5 mnd med blodig amming og hun fikk plutselig 4 (!) Tenner. Da ga jeg opp. Hun var fornøyd med flaske. Håper jeg får en mer positiv erfaring med amming denne gang :)

Nummer to er på vei ♥ 18. Februar 2014

Tenner er nok min maxgrense :p

Xander 2760 g, 47 cm, 15.08.09
Termin februar, usikkert når :p
Hehe jeg fikk tenner da jeg var tre måneder. Mamma syns det var vondt ja! Men kunne jo ikke slutte å amme da. Min fikk tenner da han var 8mnd og jeg fullammet enda - merket aldri noe til tennene hans :)

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Jeg håper at jeg greier mer enn 3mnd denne gangen... Men det skal ikke gå på helsa og psyken løs...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg ammet bare 6 uker med mini, etter det fungerte det ikke lenger.
Maksgrensa mi er nok rundt et år, og så er det noe med dette med hvor praktisk det blir i ft permisjon osv, mannen skal jo ha sin del også.

Back
Topp