*insp* hva ville du ha kjøpt brukt??

vevina

Forumet er livet
når dere tenker på baby utsyr o.l.
kunne dere ha kjøpt brukt seng, stellebord osv osv osv????

meninger, jeg har kikket endel på brukte vogner på nett, er jo MYE billigere, men for en som er så forvirra når det gjelder vogner, tror jeg kanskje jeg skal innom en butikk og se i alle fall først.

arver senger til babyen, men kommer til å kjøpe ny madrass.

Vi kommer til å arve en gooo del fra min svigerinne så jeg har sagt at jeg vil i så fall ha ny vogn[:)]

hmmmm.... vet egentlig ikke, men jeg ville ikke ha kjøpt brukt madrass eller brukt babybag som den lille babyen skal ligge i.

det er lurt å gå i butikker og få en ide om hvilken vogn du vil ha.
Prøv den ut.
også tenk at du skal ha en liten gullklump på x- kg i den.

jeg er litt kresen jeg da, så jeg vil ikke kjøpe brukt vogn eller bilstol heller ikke madrasse[;)]

klær går fint å arve... :)

men stellebord, bilstol, vogn og madrass (sentesett) skal kjøpes nytt.
vi tenker på å sende bestilling til min søster i USA til å kjøpe vogn til oss, og sende til norge... (eller be mamma om å kjøpe og ta med hjem når hun reiser hjem igjen fra USA...montain buggy) [:D]

tankte bestilte sin vong fra tyskland (TFK)

Med nummer en var jeg veldig på det med at jeg ville ha ny vogn, ny seng og ny bilstol.

Og det med bilstol holder jeg fremdeles på. Det kjøper jeg IKKE brukt, hvis det ikke er fra noen jeg kjenner veldig godt. Man vet aldri hva stolen er utsatt for, eller hvordan den er behandlet. Og sikkerhet i bil, DET ER VIKTIG!!!

Når det gjelder vogn og seng er jeg på utkikk etter brukt nå, eneste er madrassen den vil jeg at skal være ny.

Var heldig å arvet masse tøy til førstemann, og det var utrolig lettvindt.

med nummer en kjøpte vi det meste nytt, men nå ser jeg ikke helt vitsen for er jo veldig liten tid mye av det brukes og rekker jo ikke slite på noe av det nesten.

Men noen ting ville jeg kjøpt nytt. Madrass til seng og bilsete. Man vet aldri om bilsetet har vært med i kollisjoner etc. Og madrasser på grunn av at det kan være mye uhell og sånn i sengen og det er vistnok ikke bra å arve av disse grunnene. ( noe som forsåvidt er heeelt greit også) [:D] Og sko lar jeg heller ikke abrna arve, men det er jo når de blir litt større da[:D]

ORIGINAL: therese*

med nummer en kjøpte vi det meste nytt, men nå ser jeg ikke helt vitsen for er jo veldig liten tid mye av det brukes og rekker jo ikke slite på noe av det nesten.

Men noen ting ville jeg kjøpt nytt. Madrass til seng og bilsete. Man vet aldri om bilsetet har vært med i kollisjoner etc. Og madrasser på grunn av at det kan være mye uhell og sånn i sengen og det er vistnok ikke bra å arve av disse grunnene. ( noe som forsåvidt er heeelt greit også) [:D] Og sko lar jeg heller ikke abrna arve, men det er jo når de blir litt større da[:D]

Signerer therese!!
Babyene er så små at de rekker virkelig ikke å slite noe ut! Men jeg ville også ha kjøpt madrass og bilstol ny. Vogn også egentlig, men det er fordi jeg er veldig glad i vogn,og den aller første vogna til babyen synes jeg skal være ny[:)] Eller KUN ha vært vår liksom, feks hvis man har flere barn.

Og til de er blitt større; Kjøper ALDRI brukte sko!!!

Ja, det er nok mye billigere med brukt vogn. Men husk de er godt brukt også. Jeg vil ha en ny, da det er mindre slitasje. Gjelder også seng[:D]

med oss også blir det nok litt nytt denne gangen, måtte selge vogna til andre mann pga av plass mangel, så den er long gone[8D] men jeg og sambo har bestemt oss for lenge siden att til neste babyen skal vi også ha ny vogn, samme med bilstol å det fordi att en vet aldri hva en bilstol har blitt utsatt for...pluss att det kommer vel ganske ofte nye regler og lover om sikkerheten på bilstoler så da er det greit å kjøpe nytt. Sist så arvet vi ett gammelt stellebord som ramlet fra hverandre etter en ganske kort stund, så vi kjøpte bare en kommode, antiskli matte og stellepute så hadde vi stellebord til knøttet[:D] å det kommer vi nok til å gjøre nå denne gangen her også[:D]

Sist kjøpte vi ei vogn som var 1 år gammel. kunne ikkje se at den var brukt en gang! Ellers så kjøpte vi alt nytt! Bilsete fekk vi låne md sjefen til sambo(di hadde en sønn somvar akurat ferdig å bruke det til vesla kom)

Denne gangen så skal vi kjøpe alt nytt av det som vi mangler![:)] Bilstol fekk vi nettopp helt nytt fra forsikringselskapet(hadde ett gamelt ekstrasete som låg i bagasjerommet som vart med i en lite kræsj, så da fekk vi helt nytt med isofix[:D])

Så det eneste vi mangler nå er vogn. og den skal vi kjøpe helt ny! Resten har vi fra storesøster, som vi kjøpte nytt for 2 år siden. Så det skal vi bruke oppatt. Klær kommer vi til å kjøpe nytt dersom det blir gutt denne gangen.

Så det eg synst som er greit å kjøpe brukt er: vogn. Bilstol kan gå, men hadde aldri i værden kjøpt brukt av en ukjent person. Vet aldri ka setet har hvert borti! Også klær er greit å kjøpe brukt også[:)]

stellebord, seng, dyner, madrass, bilsete og sliketing synst eg er greit å kjøpe nytt!

kommer som sagt til å arve senger, eller den ene er min som ble kjøpt til meg[:)] men kommer til å kjøpe ny madrass, fant en madrass, sto at den var 10 cm tykk, er det lite/mye???

bilsete kommer til å kjøpes brukt, tror jeg kjøper stellebord fra ikea :) billig og bra, vogn er jeg litt usikker på da..... det er så dyrt

Jeg kommer til å kjøpe/få så og si alt brukt.. :) Bilstol er jeg litt usikker på enda. har en nevø som er straks 1år så mulig vi arver den bilstolen, er 100% sikker på at den ikke er utsatt for noe skade.
Synst det er mye penger spart på å kjøpe brukt, men alt skal se helt og pent ut! Skal ut å kike så det kan vær jeg kjøper ny vogn:p

Jeg arver det aller meste av utstyr av mine søstre og vet derfor også godt hvordan det er brukt.

MEN jeg tror vi kommer til å kjøpe vogn, seng og stellebord. Stellebord og seng er jeg åpen for å kjøpe brukt (men selvsagt ny madrass, dyne og evt. pute). Vogn har jeg lyst til å være litt ufornuftig med og heller kjøpe helt ny. Dette kan jo f.eks. tas i forbindelse med en tur til Tyskland (hvor det visstnok er mye billigere).

Vogn av god kvalitet som for eksempel Emmaljunga er ingen fare å kjøpe brukt. Vi kjøpte vår vogn brukt ett år gammel til halv pris, og den var helt som ny. Det er den fortsatt, så vi slipper i allefall kjøpe ny denne gang også [;)]

Bilsete kjøpte vi nytt, men det var hovedsaklig fordi vi ville ha et Emmaljunga sete som kunne brukes på vognen og det var ganske nytt på markedet. Hadde tenkt til å selge det, men nå slapp vi jo det også hehe. Litt risky er det jo å kjøpe brukt bilsete, men akkurat for babysetene opp til 1 år er det jo begrenset hvor mye slitasje dem blir utsatt for, så kunne godt kjøpt et brukt selv (men ikke for neste trinn, som tross alt skal brukes i 3-4 år).

Vogn hadde jeg ikke hatt noe problem med å kjøpe brukt[:)]

Back
Topp