insp, dere som har hund

BreeVanDeKamp

Gift med forumet
Plukker dere alltid opp etter hunden når den gjør ifra seg?

Ja! har alltid med minst 3 bæsjeposer, man vet aldri hvor mange ganger det kommer 

JA det gjør jeg!!
Om jeg går tom for pose på tur, så går jeg hjem å henter pose så jeg kan plukke det opp, om det så er en halvtime unna!
Jeg har tilogmed sendt pappa avgårde med bilen til andre enden av byen for å plukke opp en gang jeg hadde tatt med for lite poser....

Min hund, mitt ansvar!

Ikke her vi bor nei. For vi bor midt utti ingenting og når bikkja driter så driter den langt utti grøfta, og jeg regner ikke med at noen går der..
Samme med skauen. Plukker ikke opp der heller. Bikkja går som regel bak ei tue og setter seg der.

Er vi i litt mer urbane strøk som sentrum eller gater hvor folk ferdes så plukker jeg selvfølgelig opp. Vet selv hvor irriterende det er å tråkke i bajs

Plukker ikke opp langt uti skogen eller langt nedi grøftekanter, men ellers plukker jeg alltid opp!

De gangene vi har passet svigermors hund så har vi ikke hatt behov for å ta med hundeposer en gang... Hunden bæsjer alltid langt uti krattet utenfor allfarvei! Går så langt som lina tillater.

Hadde den hatt for vane å bæsje nær veien så hadde saken vært en annen. :-) En gang gjorde den nemlig det, i en hage og eieren sto i vinduet og så på til og med :-P Ikke at det spiller noen rolle. Jeg gikk og tok et stort blad og plukket opp med dette og kastet langt inn i nærmeste skau  litt lenger borte :-)

Ikke alltid, nei... Klyver ikke langt ned i kratt og buskas (der han vanligvis gjemmer seg bort) eller om vi går tur i ingenmannsland. Så da får det ligge gitt. Hadde selvsagt aldri funnet på å latt det ligge på et fortau, i noens innkjørsel  eller plen el.:)

Nei, ikke her på landet. Vi eier en stor del av skogen her vi ofte går tur i. Hvis hundene våre driter midt på grusveien dytter vi den til side slik at bilen eller de turgående ikke får dritt på seg.

Hadde vi bodd i byen hadde vi plukket opp for å vise hensyn til naboer, store og små, ja.

Når jeg går langs veien gjør jeg det, men ikke i skogen og heller ikke på jorder og sånt. :) Bor på landet, så er mange grøfter å drite i :p

ja, ute på tur i gater og park gjør jeg det. på fjellet plukker jeg ikke.
Kjører en del med hundene, barmark om sommeren og slede eller snørekjøring om vinteren..hundene driter i fart..stopper ikke å gjør fra seg.

Men som sagt, i gatene og i parken plukker vi alltid opp.

Alltid.
Har alltid med rullen med poser ut.

Back
Topp