Insp. av "far=ukjent" tråden

Jonahha

Forelsket i forumet
Er ikke aktiv her som mange andre er, men har følgt med i ny og ne. Synes der er fler som klager på sine menn om hvor udugelige de er, eller hvor lite de gjør, hvordan de blir behandlet eller som i den tråden "far=ukjent" tråden blir nevnt om mulige mørdere eller andre kriminelle og at man ikke vil oppgi navn på faren av den grunn.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor en person som ser alt det på kjæresten sin (de er jo bevisste om det siden de skriver om det), hvorfor i all verden skaffer de barn med disse mennene. Ringer det ingen bjelle i hodet eller er selvtilliten så dårlig at man tar det man får? Jeg skjønner det bare ikke. Hvis jeg hadde blitt gravid med en potensiell drapsmann så hadde jeg gjort abort. Er mannen så kriminell eller en så dårlig mann at man av forskjellige grunner ikke ønsker skal være far til barnet dit, ja så hvorfor i alle dager være så uansvarlig å bli gravid med denne mannen eller ens bære frem barnet. Det er ikke snakk om å gjøre en feil, for det er sjelden man møter en potensiell morder, går i seng med han samme dag og blir gravid. Det er snakk om valg. Du tar valg om å treffe personen flere ganger, du tar valg i å gå til seng med denne mannen og å ikke beskytte deg. For alle andre som vet hvordan mannen var før de traff han og klager senere på på de åpenbare feil med den mannen, så kan jeg ikke si annet enn Du har valgt det selv, så ikke klag!

Nei, det handler ikke om det at enkelte velger å skrive "far=ukjent", men om at jeg ikke klarer å forstå hvorfor man velger seg enn sånn partner. Mulig jeg er ufølsom nå, men jeg skjønner det bare ikke. [8|]

Lite gjennomtenkt innlegg og totalt unødvendig..Du vet fint lite om hva folk har gjort og opplevd og at DU kan ta abort er fint for deg men langt fra noe andre klarer!!

Da vet vi jo at abort er at naturlig valg for deg,SÅ FLOTT!!

For et unødvendig innlegg! Er ikke alle menn som viser sitt sanne jeg før en evt graviditet heller! Og det er ikke like lett for alle å "bare ta abort" heller

jøss[8|][8|]
her vil jeg si at ts har litt for lite lifserfaring til å utale seg om saken..
godt for deg at du ikke har den erfaringen, men da bør du å holde brødboksen lukka, for dette har du tydeligvis ikke peiling på!

jeg har ingen tro på arvesynd, og tror heller ikke man MÅ være to for å få barn.

ORIGINAL: Rebecca85

Lite gjennomtenkt innlegg og totalt unødvendig..Du vet fint lite om hva folk har gjort og opplevd og at DU kan ta abort er fint for deg men langt fra noe andre klarer!!

Du missforstår. Poenget er at jeg ikke forstår hvorfor man velger å inngå i et forhold der man ser signaler om at mannen ikke er som han skal være, barn i bilde eller ikke. Er det så at man ikke ser eller tror man at han kommer å forandre seg for en selv. Hvorfor være intim med en sånn man.

Er faktisk HELT uenig med deg. Det er så mye feil ved det innlegget ditt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne!

ORIGINAL: tullemor_86

jøss[8|][8|]
godt for deg at du ikke har den erfaringen, men da bør du å holde brødboksen lukka, for dette har du tydeligvis ikke peiling på!

Du vet ingenting om meg og hvor gammel jeg er. Det er nettopp fordi jeg har erfaring at jeg ALDRI hadde gått i samme felle.

ORIGINAL: forvirretmor

Ganske teit at det eneste dere har fått frem fra innlegget er abortsaken. Det trenger ikke være barn involverte en gang. Kvinner som blir banket opp. Hvorfor blir de etter første slag?

ORIGINAL: Peppe Pepita

ORIGINAL: forvirretmor

Ganske teit at det eneste dere har fått frem fra innlegget er abortsaken. Det trenger ikke være barn involverte en gang. Kvinner som blir banket opp. Hvorfor blir de etter første slag?

for det er ikke alltid like lett å komme seg vekk med en gang, selv uten barn[;)]

ORIGINAL: MalinDalin

For et unødvendig innlegg! Er ikke alle menn som viser sitt sanne jeg før en evt graviditet heller! Og det er ikke like lett for alle å "bare ta abort" heller

Nei, det har du rett i. Regner med man blir gravid ganske kjapt da og jeg skjønner at ikke alle ønsker å ta abort, men de som ser det da? Altså, jeg ble inspirert av tråden. Ikke det at jeg ikke skjønner at man velger å skrive far ukjent om man ikke ønsker å ha den mannen i sitt liv av forskjellige grunner. Jeg skjønner bare ikke hvordan man kommer så langt. Blitt voldtatt på byen, den skjønner jeg. En psykopat som lover gull og grønne skoger og forandrer seg med tiden, da man kanskje flyttet fra trygg omgivelse for å være med "drømmemannen" og plutselig er helt alene, skjønner det også, men andre da? En som klagde på at kjæresten bodde hos moren til han var 30 og moren gjorde alt for han. Så klagde hun på at mannen ikke hjelper til. Altså, hun visste hva hun gikk til. Hvorfor en gang vurdere en slik slabbedask?

jøss[8|][8|]

Du vet ingenting om meg og hvor gammel jeg er. Det er nettopp fordi jeg har erfaring at jeg ALDRI hadde gått i samme felle.

vet du.. det kan du desverre ikke si... du føler deg kansje smart å sterk nok men om det hadde kommet en mann inn i ditt liv som var psykopat er det ikke sikkert du hadde merka noe før det var forseint..
det gjorde ikke jeg.. begynnte så fint som bare det til han hadde klart å bryte meg langt nok ned.. da starta volden å terror hver eneste dag.. jeg var heldig å blei ikke gravid med han, men hadde jeg blitt å kommet meg bort hadde jeg nekta han noe som helst med mitt barn..
det at du ikke vet slike ting gleder meg for det betyr jo at du aldri har vert i den situasjonen, men det gir deg ikke rett til å dømme de som har gått i fella.. det er lettere enn du tror

1. man MÅ ikke være i et forhold for å ha sex.
2. ETT samleie kan føre til graviditet
3. Beskjed om en graviditet kan bringe frem det verste i en mann

jeg kunne fortsatt i en halv evighet. Finnes en million forklaringer på ting. Noen ganger hjelper det å se verden i andre nyanser enn sort/hvitt...

Enig med deg at man BURDE ta varselsignalene på alvor, man BURDE ikke få barn med en person som slår, er psykisk ustabil og en "potensiell morder" som du sier.
Men det er ikke alltid vi gjør det vi burde! Jeg tror mange kvinner i den type forhold har et håp om at de skal klare å "fikse" mannen, og at de tenker at det blir bedre med tiden.
Dermed kan man bli gravid, og da blir det enda vanskeligere å komme seg ut av det.
Men det blir for dumt at vi skal sitte har å dømme de kvinnene som havner i slike forhold. Hva vet vi om hvorfor hun ikke kommer seg ut av det?
Du sier: "Du har valgt det selv, så ikke klag!" Mener du virkelig det?

ORIGINAL: Burger

Synes ikke det var et lite gjennomtenkt eller unødvendig innlegg.. Har man ikke lov til å lure på slike ting da?
Jeg synes jo også det er rart at man velger å få barn, eller i det hele tatt vær sammen med en voldsmann.. det er klart at alt er jo ikke svart hvitt her i verden, men istedet for å være så jævla frekke kan dere heller ikke svare på det hun lurer på???

ja enig.. er så lei av sure gretne kjerringer her inne![8|]

La meg fortelle deg et par ting om psykopater: En psykopat analyserer deg og finner akkurat de punktene som han VET du liker,og disse bruker han kontinuerlig.Han er en ypperlig skuespiller og man klarer aldri å gjennomskue løgnene. Når han har deg godt inn i sitt nett jobber han systematisk for å skyve deg bort fra venner og familie uten at du merker det selv en gang.Til slutt står man der rimelig alene,fanget av hans sjarm og uten å oppdage det så har man blitt avhengi av en annen som bruker alle triks i boken for å bryte deg ned. Hvis man er heldig så kommer man seg vekk før de har ødelagt hele livet ditt. og TRO MEG,psykopater er ikke lette å gjennomskue,det er den mannen som alle sier du er er så utrolig heldig å ha fått,og INGEN tror deg når du sier at han ikke er sånn.

ORIGINAL: Burger

Synes ikke det var et lite gjennomtenkt eller unødvendig innlegg.. Har man ikke lov til å lure på slike ting da?
Jeg synes jo også det er rart at man velger å få barn, eller i det hele tatt vær sammen med en voldsmann.. det er klart at alt er jo ikke svart hvitt her i verden, men istedet for å være så jævla frekke kan dere heller ikke svare på det hun lurer på???

Enig her jeg!
Folk lurer jo på ALT mulig her inne..
Så hvorfor skulle dette være unødvendig å lure på da?

jøss[8|][8|]

vet du.. det kan du desverre ikke si... du føler deg kansje smart å sterk nok men om det hadde kommet en mann inn i ditt liv som var psykopat er det ikke sikkert du hadde merka noe før det var forseint..
det gjorde ikke jeg.. begynnte så fint som bare det til han hadde klart å bryte meg langt nok ned.. da starta volden å terror hver eneste dag.. jeg var heldig å blei ikke gravid med han, men hadde jeg blitt å kommet meg bort hadde jeg nekta han noe som helst med mitt barn..
det at du ikke vet slike ting gleder meg for det betyr jo at du aldri har vert i den situasjonen, men det gir deg ikke rett til å dømme de som har gått i fella.. det er lettere enn du tror

Som jeg sa, dere vet ingenting om meg og jeg synes det er minst like ille å dømme meg som dere tror at jeg dømmer dere. Jeg føler ikke at jeg dømmer noen, men jeg har akkurat forstått en ting. Kanskje jeg tenker som jeg gjør er nettopp pga erfaring og når man ikke har erfaring, så ser man ikke faresignaler. Kanskje?[8|] Skal tygge litt på den. Men takk for svaret du.

ORIGINAL: BitzyhogJulia

Har lurt litt på det innimellom og... men har kommet frem til at enten snakker vi om dårlig selvtillit (som 90 % har her inne) eller så snakker vi om kjærlighet gjør blind.[:)]

Har 90% av BV-brukere dårlig selvtillit? Hmmm--- Den var ny.

Back
Topp