insp- alkohol og barnedåp

Rara

Gift med forumet
Hvordan reagerer du om du blir tilbudt alkohol i barnedåp?

La oss si at middagen er ferdig og man sitter med kake og kaffe. Et brett med små glass med cognac og baylis blir bydd rundt.
Hva gjør du?
Hva sier du?

Sier nei takk.

Vi skal ha barnedåp 21 Februar og skal ikke servere alkohol.
Har heller aldri blitt servert alkohol i en dåp.

det hadde jeg syntes var veldig merkelig og unødvendig.... men hadde ikke sagt noe annet enn nei takk..!

Hadde ikke reagert på det, folk må servere hva de vil - når de vil for meg [8|]
Men hadde nok sagt nei takk.

Jeg svarte ikke på den andre tråden, var så laang, men vi hadde seks øl og en flaske hvitvin (var sjømat)stående fremme i vår dåp (ingen ble servert, kan ta det de vil), bare for å tilby, men det var vel igjen 4 øl og over halve flasken.

Ser ikke problemet med at noen vil ha noe annet enn brus og vann [:D] 

Og jeg må si jeg gleder meg til å lese hvis noen har tatt opp dette i en annens dåp!!  Det vil vel være å
gå over streken eller?? [8D]

Jeg hadde ikke reagert på det i det heletatt jeg. Jeg er helt enig i at alkohol og barn ikke hører sammen, men om noen tar et lite glass til kaffen synes jeg ikke gjør noe i det heletatt.

Jeg ville ha sagt nei, ettersom at det er barnet dag, og jeg mener selv at man ikke skal drikke foran barn uansett hvor gamle de der. Selv da søsteren min ble gift, så hadde hun ikke alkohol ettersom at hun hadde 2 barn på 2 og 3 år som skulle være med. Derfor drakk vi heller ciderbrus ;)

Jeg hadde glatt tatt meg et lite glass i barnedåp om jeg ble tilbudt det. Ser ikke problemet, egentlig så lenge man holdet seg til ett eller to glass...Har dere problemer med å holde dere edru på fest ol. dere som svartelister alkohol ved barnedåp?

Hadde ikke reagert på det hvis det er snakk om et glass. Store mengder vin/øl under en barnedåps-middag vill ejg stussa over. Men ikke et glass brunt ell likør til kaffen

Sier Nei takk.. nevner ingenting. Men hadde reagert i mitt stille sinn...

Er jo stor forskjell på å sette flaska mitt på bordet og å gi de som ønsker det en liiiiten skvett i et glass. Har vært i et pinsevennbryllup hvor de som hadde lyst på fikk EN liten Cognac til kaffen. Ble jo ikke fyll fordet, samme med en dåp.

Blitt litt overasket og takket nei[:)]

ORIGINAL: Rara

Jeg hadde ikke reagert på det i det heletatt jeg. Jeg er helt enig i at alkohol og barn ikke hører sammen, men om noen tar et lite glass til kaffen synes jeg ikke gjør noe i det heletatt.

enig med deg.

Back
Topp