Insomnia..?

Soulchild

Betatt av forumet
Vet rett og slett ikke hva eg skal gjøre.. Skal settes igang den 20 august, men akkurat nå klarer eg ikke å glede meg over det i det hele tatt. Sover såvidt noe om natten, baby tar så mye plass inni meg at jeg brekker meg bare jeg ligger meg litt ned, eller så gjør det bare vondt..
Bekkenet mitt er så ekstremt smertefullt om natten at eg vekker mannen bare jeg tar foten fra bøyd kne, til rett ut...

Er helt fra meg, og utslitt allerede. Tanken på å være uthvilt til fødsel kan eg bare glemme..

Hva i all verden skal eg gjøre?:(

Har dessverre ingen gode råd, da jeg føler det på samme måte.. Har heldigvis termin i neste uke, mn frykter overtid :/ kvalm, mye vondt, og generelt utilpass gjør at energinivået mitt er på et absolutt lavnivå:( prøv å hvile er vel mitt beste tips..

jeg har slitt mye med søvnproblemer i det siste også pga smerter eller vondter her og der. Det som ble løsningen for meg er å ha godt med puter bak i rygg pluss ei ekstra dyne; jeg kommer litt mer opp i stilling enn å ligge rett ut. Så har jeg ei spesial pute for gravide som ser nesten ut som en U. Den legger jeg bak rygg også mellom bena. Når jeg da ligger på siden får også magen støtte slik at den ikke "spenner" seg så mye. Det gjør fortsatt vondt å bevege seg i seng, men nå har jeg bedre liggestilling slik at jeg ikke våkner for å måtte "flytte" rundt på meg konstant.

Det har virkelig reddet nattesøvnen min. Har slitt i flere uker og det er ikke godt i det hele tatt! Følte som dere at det kom til å bli et helv**e å gå gjennom fødsel med et slikt utgangspunkt! Håper dere finner tilbake til en mer optimal nattesøvn før fødsel kicker inn, kanskje dere kan prøve noen av tipsene mine.

mhm.. eg bruker masse masse puter for å støtte oppom. Men skal prøve med enda mere.. takk for svar uansett. Nå er eg NESTEN desperat.
Og dere .. når det gjelder sex og modning. Er det kun hvis jeg er moden fra før at det kan hjelpe med sex, eller kan det faktisk modne meg?

Blir det for ille ville jeg tatt kontakt med føden, vet de som har fått komme inn på sykehuset for å sove noen netter på sovemedisin, men sikker forskjellig praksis på det.

Usikker på hvordan det er med sex og modning, men her blir det uansett å prøve om det kan hjelpe :P

mhm.. eg bruker masse masse puter for å støtte oppom. Men skal prøve med enda mere.. takk for svar uansett. Nå er eg NESTEN desperat.
Og dere .. når det gjelder sex og modning. Er det kun hvis jeg er moden fra før at det kan hjelpe med sex, eller kan det faktisk modne meg?
Det lurer jeg også på;) problemet er at lysten ikke er der når det er vondt :/

jeg er overbevist om at samleie gjør noe med livmorhalsen her hos meg. Vi tørr ikke ha samleie fordi vi har vært redde for prematur. Men kommer til å sette igang etter helgen nå. Så spent på å se om vi mistenker rett. Har født prematur tidligere og da startet det med stor blødning rett etter samleie. Slimproppen gikk i uke 33 denne gang - en dag etter samleie. Etter sjekk inne på føden kunne lege konstatere at livmorhalsen var forkortet.

Det er nok ikke alle det funker på, men jeg hadde absolutt prøvd! Så kan jo mannen gjøre meste av "arbeidet" slik at det blir mindre smertefullt ift bevegelighet å sånt!

Tilhører Haukeland, så betviler sterkt at eg får noe ekstra "hjelp" derfra. Null kapasitet til det..

Uff. Høres så brutalt ut å ha sex når man får vondt av det, bare for modningen sin skyld. Eg har ikkje hatt sex på lang lang lang tid, pga nettopp dette.. Men idag kaster eg inn håndkleet. Vi får prøve det tenker eg..:p

Tilhører Haukeland, så betviler sterkt at eg får noe ekstra "hjelp" derfra. Null kapasitet til det..

Uff. Høres så brutalt ut å ha sex når man får vondt av det, bare for modningen sin skyld. Eg har ikkje hatt sex på lang lang lang tid, pga nettopp dette.. Men idag kaster eg inn håndkleet. Vi får prøve det tenker eg..:p
Vi får forføre gubbene i kveld ;) plan!

Sex og brystvortestimulering er det eneste som kan forklares medisinsk at funker ;) ...også har jeg også hørt om de som får komme inn og sove noen netter på sovemedisin... Jeg er utålmodig jeg asså....men med såå store plager som du har ville jeg vel kanskje spurt om å få komme inn på kontroll/samtale på føden....!

Masse lykke til med kosing i kveld! Jeg håper du snart er i mål ;)

Her har det gjort vondt i noen mnder å ha sex, men så tok vi å brukte glidemiddel å da ble det straks bedre :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eg skal ha en alvorlig prat med jordmor på fredag ihvertfall, så får vi se. Sitter og griner store deler av dagen nå, fordi eg e så ubeskrivelig trøtt og sliten..

Når det gjelder glidemiddel og sånt, må jo det brukes.. Men tror dere det påvirker sæden og den jobben den skal gjøre?

Sex og brystvortestimulering er det eneste som kan forklares medisinsk at funker ;) ...også har jeg også hørt om de som får komme inn og sove noen netter på sovemedisin... Jeg er utålmodig jeg asså....men med såå store plager som du har ville jeg vel kanskje spurt om å få komme inn på kontroll/samtale på føden....!

Masse lykke til med kosing i kveld! Jeg håper du snart er i mål ;)
Jeg har "tvunget" meg selv til sex et par ganger i uka nå de siste to ukene (ja vet det høres fælt ut...) og det resulterer i at jeg blir liggende våken store deler av natten med vonde kraftige kynnere/maserier, men så dabber det av ut på morningen :( Har stimulert brystvortene masse også.. Eneste jeg oppnår er en natt med dårlig søvn.. MEN hvis det kan modne meg så gjør jeg det likevel. Har ikke gitt opp enda.. Har mye stikninger og sånt i skjeden så håper jo at det er modningstegn iallfall.. :)

Eg skal ha en alvorlig prat med jordmor på fredag ihvertfall, så får vi se. Sitter og griner store deler av dagen nå, fordi eg e så ubeskrivelig trøtt og sliten..

Når det gjelder glidemiddel og sånt, må jo det brukes.. Men tror dere det påvirker sæden og den jobben den skal gjøre?
Vannbasert glidemiddel skal visst være "safe" ;)

Back
Topp