Insiminering

Mammatilto+

Forelsket i forumet
Jeg har prøvd å bli gravid i to år nå. Har vært til utredning, og alt er i orden med både meg og kjæresten. Men skal nå bli insiminert. Lurer på om det er noen som har erfaring med dette?
 
Det er mye greiere enn du tror[:D]. Skal du hente ut egg fra deg først og befrukte de før de settes inn? Jeg er gravid i 10. uke med prøverør. Traff påførste forsøk! Lykke til!!
 
Gratulerer! det er ikke prøverør, di finner ut nøyaktig når jeg har eggløsning, og da skal di sette inn spermiene. Tror jeg... For hvis ikke dette gikk, var det siste alternativet prøverørsbehandling, fikk jeg beskjed om.
 
vil berre ønske deg lykke til eg[:)] håper det klaffer på første forsøket[;)]
 
Hei Kathrine.
Jeg har hatt inseminering.det som skjer er du får en del hormonmedisiner slik at kroppen din produserer egg.Så skjekker de ved UL om det er kommet egg underveis,hvis det har det så sprøyter de da sæden inn i deg.Lykke til[:D]
 
Åh så spennende!!!
Lykke til!!!
 
Laila76: Fungerte det?
 
jeg hadde det bare en gang og det klaffet ikke.jeg fikk medisiner til andre gang også,og da hadde jeg produsert 11 egg og det var for mye til at legen ville sette en inseminasjon på meg.for da kunne det ha blitt både 2-3-4 stk.Så da tok jeg heller ut egga og befrukta de på utsiden og satte 2 inn igjen.Da ble jeg gravid med en gutt.Men som jeg senere mistet i uke 22 pga svak livmorhals.
 
oj det var mange egg på en gang... Godt ikke alle blei befrukta da...
Uff det var trist å høre at du mista...
 
Takk for infon. En er liksom litt usikker, en vil jo gjærne at en skal bli gravid på den vanlige måten da. Får håpe det kanskje skjer før jeg har time på sykehuset da... Hatt eggløsning denne uka, så det blir spennende å se...[:)]
 
Vet du om det koster noe? Er det samme pris som prøverør? Kanskje dumt spm, men det er jo greit å vite...
 
insiminering koster 3000 kr for inntil 3 forsøk.(dette er penger sykehuset skal ha)
+ det medisinene koster,som man betaler når man henter de på apoteket.
Men bruker dere penger som overskrider et visst punkt(tror det er 18000)så får dere resterende igjen fra trygdekontoret.Samme pris ved prøverør.Dette er i hvertfall det vi betalte når vi holdt på i porsgrunn.
 
oki... Det er jo greit å vite. Nesten litt rart at en ikke blir informert om sånt, når en har blitt henvist dit... Men men koste hva det koste vil... Nå vil jeg snart bli mamma!
 
Lykke til Kathrine,håper du blir mamma snart[;)]
Klem fra Laila.
 
Kult navn du har [;)]

Kathrine
 
Foresten lykke til med prøvinga, håper det blir klaff snart! Skjønner godt at 2 år er leeeenge! Vi er nå gravid etter 9 pp, å det var lenge nåkk. Skjønner godt du er fortvilt, å vil prøve alt!

LYKKE TIL!!

Klem fra Kathrine
 
Ja, når en har vært like spent, før hver mens i to år, og blir like skuffet hver gang... Da begynner man å bli lei!!! Rart at det liksom ikke bare kan skje.... Når en ønsker det så mye. Ser jo hos de som ikke ønker å bli gravide, de blir det veldig lett... Frustrerende!!! Denne kvinnekroppen blir man ikke klok på!
 
Back
Topp