Insett av spiral utenom mensperioden

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Jeg har fått time til insett av spiral midt mellom to mensperioder, de hadde ingen til meg nå denne perioden, og fikk om et par uker.

Har hørt noe om at det kan være vindere å sette den inn da enn på slutten av perioden.

Noen som har satt den inn uavhengig av mens?
Hvordan var det?
Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Aldri hatt spiral før.

Jeg satte inn to tre mnd etter fødsel, var aldri noe tema hos legen når i syklusen den skulle settes inn. Gikk fort og greit å sette inn, litt menssmerter den dagen eller ikke mernet noe til den:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Satte min hormonspiral inn to uker midt mellom to mensperioder. Jeg bestilte time litt sent, derfor ble det sånn. Syns ikke det var noe særlig vondere enn 1 gang jeg gjorde det. Og det var etter "boka" forrige gang. Klart det er ubehagelig, men helt greit. Tok to paracet uansett da før, bare for å slappe bedre av. Jo mer du slapper av, jo bedre ;)

Hadde mensensmerter i noen timer den dagen jeg fikk den. Og noen dråper blod. Har også vært så heldig at det var kun den dagen. :)

Ikke noe problem :) Just do it. Behagelig er det ikke, men det er verdt det!

Eg satt inn min 3 mnd etter fødsel.. Hadde ikkje fått igjen mens enda. Men eg blei veldig uvel og fekk blodtrykksfall. Syns det var veldig ubehagelig og.. Men det var igrunn fort gjort å få satt den inn. Etterpå hadde eg mykje mensmurringer og blødde masse.. Nesten som rier. Men det gjekk seg til. :)

Kjenner eg gruer meg til å ta ut min og sette i ny, men den tid den sorg. :P

Her satt ho den ikke før det va dag 4-6 etter mens va komt. Var til timen men blei sendt hjem igjen. Så eg fikk beskjed om å ringe inn dagen eg fikk den så sku de skyve meg innimellom.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg satt inn min 3 mnd etter fødsel.. Hadde ikkje fått igjen mens enda. Men eg blei veldig uvel og fekk blodtrykksfall. Syns det var veldig ubehagelig og.. Men det var igrunn fort gjort å få satt den inn. Etterpå hadde eg mykje mensmurringer og blødde masse.. Nesten som rier. Men det gjekk seg til. :)

Kjenner eg gruer meg til å ta ut min og sette i ny, men den tid den sorg. :P
Huffda :-o
Krysser fingrene for at jeg slipper unna ;-)

Jeg hadde ikke fått tilbake mensen enda etter fødsel da jeg satte den inn! Det gikk helt fint :)

Back
Topp