Inseminering

Saltvann

Elsker forumet
Hei jenter :)

Jeg hadde ivf i Danmark i sommer, da vi ønsket å prøve assisted hatching metoden. Da det var tid for uttak, hadde eggløsning allerede skjedd, så vi kjørte på med inseminering istedenfor.

Jeg ble gravid, men mistet. Måneden etter ble vi gravide på egenhånd, men mistet igjen. Vi tenker at det er unødvendig å bruke masse penger på ivf, da vi har lyktes med disse metodene. Vi hadde et ivf i 2018, som har resultert i en flott 2-åring.

Planen er inseminering i januar. Jeg har vært i dialog med 2 leger på klinikken, hvor hun ene skrev ut en plan der jeg skulle stimuleres med menopur 300 i 8 dager før ultralyd. Den andre legen mente jeg skulle stimuleres med menopur 150, så jeg ville ha mer igjen til senere omganger....o_O Da den nye planen endelig kom rett før jul, sto det plutselig menopur 75 fra dag 8 i syklusen.

Så ja, litt forvirret! Jeg skal selvsagt ta kontakt med klinikken etter jul, jeg er bare litt utålmodig etter svar. I DK da Ivf ble avbrutt, hadde jeg stimulert med menopur 300 i 9 dager. For første gang hadde jeg to egg av fin størrelse på siste ul før uttak. Vanligvis har jeg bare ett. Jeg tenker på at jeg vil jo kjøre på med nok medisiner, så det blir så bra som det kan få blitt.

Hvor store doser tar dere? Begynner dere så sent som på dag 8 i syklusen? Stimulerer de opp til to egg?

Ha en flott romjulskveld :)

Back
Topp