Inseminering eller IVF

FrøkenUr

Blir kjent med forumet
...er valget jeg må ta..

Fordeler inseminering:
Mye greiere forløp, ingen formedisinering..
Ulemper:
Liten sjanse for å lykkes visstnok...det er visst 30-40 % på IVF, og dette var betydelig mindre..noe mer spesifikt tall hadde de ikke..

Fordeler IVF:
Større sjanse for å lykkes
Da jeg gjerne må over på IVF uansett (hvis ikke imseminering klaffer) er det bare å hoppe i det??
Ulemper:
Formedisinering, hormoner i full gallopp ;)
Og: vondt har jeg forstått!

Kan jo prøve en inseminasjon først..og så gå over til IVF i tilfelle negativt resultat..men da går tiden..kommer litt bak i køen igjen..

Noen som har erfaring med inseminering?
Eller noen som vil berolige meg med at IVF ikke er så ille? :)

IVF er ikke så ille. Da er det ingen som frivillig hadde gjort dette om igjen og om igjen:) H ævis du kan velge, så vil jeg anbefale rett på ivf. Hormonene er overkommelig, uttaket er vondt, men ikke vondere enn fødsel uansett, hehe:) Kjør på med ivf. Større sjanse for å lykkes!:):) Uansett vil jeg ønske deg lykke til med uansett hva du bestemmer deg for:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar :) Vet ikke om "ikke vondere enn en fødsel" er betryggende ;P
Tror likevel vi heller mot rett på IVF. Er jo resultatet som teller :) :)

Haha, nei, det var kanskje ikke min aller beste sammenligning. For meg var det litt som å ta celleprøve. Jeg har tatt andre prøver som er verre...Når de tar bakterieprøve med sånn tynn pinne oppi nesa. DET er verre. Hehehe:) Jeg synes det mest ubehagelige er ul staven som pekes alle veier. Det er liksom ikke vondt, men ubehagelig. :)

Bare hyggelig. Husker jeg gråt så mye kvelden før mitt første uttak for jeg gruet meg sånn. Men da jeg var ferdig og fikk en is av mannen min så var alt glemt. Haha:)

Jeg ville også ha valgt å gå rett på ivf. Og det kan jeg si til og med etter 3 uttak:-P det går helt greit, vondt men overkommelig:-) og som dere skriver ovenfor så gir det bedre resultater.

Haha, nei, det var kanskje ikke min aller beste sammenligning. For meg var det litt som å ta celleprøve. Jeg har tatt andre prøver som er verre...Når de tar bakterieprøve med sånn tynn pinne oppi nesa. DET er verre. Hehehe:) Jeg synes det mest ubehagelige er ul staven som pekes alle veier. Det er liksom ikke vondt, men ubehagelig. :)

Når du sier celleprøve, mener du da bare den der vanlige treårlige hos fastlege som alle tar, eller har du, som meg, tatt vevsprøve av livmorhalsen og sammenligner med det? Sistnevnte forstår jeg som sammenligning, men antagelig kun fordi jeg ikke hadde fått med meg at jeg skulle ta smertestillende i forkant av vevsprøven.. Ups:) Synes fortsatt uttaket var verre...

MEN uansett, til deg som ville ha råd, smertene ved uttaket er veldig begrenset i tid og absolutt helt overkommelige:)
Og så er man jo bare så uendelig takknemlig for å få hjelp og for å ha sjansen til å få barn! For en jobb de gjør på klinikkene rundt om..!

Sent from my iPhone using BV Forum

Støtter de andre, jeg ville også gått rett på ivf. Jeg har hatt svært lite bivirkninger av medisinene og begge mine uttak har vært helt smertefrie. Det er selvsagt ulikt fra person til person, men ivf er ikke veldig ille. Ventetid og usikkerhet om man kommer til å lykkes eller ikke har vært det værste for min del. Lykke til uansett hva dere går for!

Back
Topp