Insektsbitt

Mine3+2

Forumet er livet
jentene i juni13
It's gonna be May 2019
Snøkrystallene2021❄️
Handler ikke om barn, bare så dere vet :)

Var ute på bærtur i går, og når vi var på tur til bilen så klødde det litt på ankelen, så da at det var en liten mørk prikk der. Senere på kvelden så begynte det og klø litt mer, men da var det rødt. Idag når jeg våknet så hadde foten hovnet opp, og det gjør vondt. Hele foten er litt små rar, øm/lite følsom på en måte. Kommer også ut blank veske når jeg klemmer rundt såret.
Er det noen som har peiling på hva det kan være som har bitt meg? Legger ved bilde av ankelen nå.

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1409689987815.jpg
    1409689987815.jpg
    28,4 KB · Visninger: 31
  • 1409690006326.jpg
    1409690006326.jpg
    29 KB · Visninger: 30
oij det så hovent ut.. kan ikke si jeg kan fortelle deg hva som har bitt deg.

Men har du tatt noe allergitablett? det pleier å hjelpe..

Jeg fikk noe lignende da jeg var i syden. Da var det mye verk som kom. Passet på å ikke klø og smurte med pyricept og aloe vera. Var en allergisk reaksjon på myggstikk jeg hadde fått da. Gikk seg til etter en uke først :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

oij det så hovent ut.. kan ikke si jeg kan fortelle deg hva som har bitt deg.

Men har du tatt noe allergitablett? det pleier å hjelpe..
Har tatt 1 cetricine nå, så må vente og se om det hjelper.
Jeg fikk noe lignende da jeg var i syden. Da var det mye verk som kom. Passet på å ikke klø og smurte med pyricept og aloe vera. Var en allergisk reaksjon på myggstikk jeg hadde fått da. Gikk seg til etter en uke først :)

Var en del mygg i går, men har aldri reagert slik på Myggstikk før. Ser ut som det er tatt et stykke av huden.
Har nå tatt cetricine og smurt med pyricept salve.

Alle mygg er forskjellige, men har du blitt bitt av flått før? Om man får en infeksjon da, så tror jeg det blir hovent og danner seg en "ring" rundt bittet.

Har tatt 1 cetricine nå, så må vente og se om det hjelper.

Var en del mygg i går, men har aldri reagert slik på Myggstikk før. Ser ut som det er tatt et stykke av huden.
Har nå tatt cetricine og smurt med pyricept salve.

Noen ganger er myggen mer "hissig" enn vanlig og "giften" dems kan være sterkere :P
Kan også komme litt an på hvor de treffer deg :)
Fikk ett vanlig myggstikk på albuen en gang.. så ut som jeg hadde stappa en tennisball inni der :P

Alle mygg er forskjellige, men har du blitt bitt av flått før? Om man får en infeksjon da, så tror jeg det blir hovent og danner seg en "ring" rundt bittet.

Bor i Finnmark. Og her (som jeg vet om) er det ikke blitt registrert noen flåttbitt.

Noen ganger er myggen mer "hissig" enn vanlig og "giften" dems kan være sterkere :P
Kan også komme litt an på hvor de treffer deg :)
Fikk ett vanlig myggstikk på albuen en gang.. så ut som jeg hadde stappa en tennisball inni der :P
Har fått myggstikk på samme plass før, men har ikke utviklet seg slik før.

Har fått myggstikk på samme plass før, men har ikke utviklet seg slik før.

hmmm..

se hva som skjer utover kvelden/natta nå som du har tatt den pilla.. kanskje det hjelper seg :)
klør det veldig?

hmmm..

se hva som skjer utover kvelden/natta nå som du har tatt den pilla.. kanskje det hjelper seg :)
klør det veldig?
Ja, må nesten bare vente å se :)

Nei, klør ikke litt engang, det er litt press i foten og den er øm.

Ja, må nesten bare vente å se :)

Nei, klør ikke litt engang, det er litt press i foten og den er øm.

jaja...

ønsker deg god bedring i hvertfall :) å krysser fingrene for at det går over snart :D

Bor i Finnmark. Og her (som jeg vet om) er det ikke blitt registrert noen flåttbitt.

Flått finnes vel over alt? Men man kan være allergisk mot enkelte mygg, selv om man ikke har reagert før. Finnes jo flere millioner forskjellige myggarter. Du får dra til legen for sikkerhets skyld om det ikke er noen endringer da. Så får du ha god bedring enn så lenge:)

Back
Topp