Innvilget igangsettelse, endelig kan vi senke skuldrene

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Føles som at vi kan puste lettet ut nå som vi har fått dato for igangsettelse!
Var livredd for samtalen på sykehuset men legen virket som hadde bestemt seg allerede før vi kom, så det hele var over på 5 minutter så satt jeg der med en lapp med dato og tid og det føles helt absurd!
Den 2 oktober skal vi inn til sykehuset, kommer til å være 38+3, så da må bare lillebror holde seg inne til da [emoji1317]

Er det flere som vet at de skal bli igangsatte her inne?

Så flott da :Heartred
Må være godt å ha en dato!

Hva er grunnen til at dere ville bli satt igang?

Føles som at vi kan puste lettet ut nå som vi har fått dato for igangsettelse!
Var livredd for samtalen på sykehuset men legen virket som hadde bestemt seg allerede før vi kom, så det hele var over på 5 minutter så satt jeg der med en lapp med dato og tid og det føles helt absurd!
Den 2 oktober skal vi inn til sykehuset, kommer til å være 38+3, så da må bare lillebror holde seg inne til da [emoji1317]

Er det flere som vet at de skal bli igangsatte her inne?

Så bra :) skal ikke ha igangsettelse, men skal ha ks når jeg er 38+6 :)

Utifra hva de sier så skal jeg igangsettes. Har samtale den 30 august. Blir spennende å høre hva de sier da.

Så godt det ordner seg for dere [emoji170]

Var det pga styrtfødsel du skulle bli igangsatt, eller roter jeg nå? :)
Bor du isåfall langt fra sykehuset?
Hadde selv styrtfødsel med nr 2. Og stresser litt med tanken på potensiell hjemmefødsel. Men ikke sååå gira på å bli igangsatt heller (vet ikke hvor enkelt det er å få innvilget uansett?).

Så deilig at det ordnet seg [emoji4]

Var det pga styrtfødsel du skulle bli igangsatt, eller roter jeg nå? :)
Bor du isåfall langt fra sykehuset?
Hadde selv styrtfødsel med nr 2. Og stresser litt med tanken på potensiell hjemmefødsel. Men ikke sååå gira på å bli igangsatt heller (vet ikke hvor enkelt det er å få innvilget uansett?).

Så flott da :Heartred
Må være godt å ha en dato!

Hva er grunnen til at dere ville bli satt igang?

Er pågrunn av styrtfødsel med nr 1 at jeg fikk innvilget [emoji4] gikk fra 3-10 cm på en time så de forsto veldig godt bekymrene mine [emoji4]

Er pågrunn av styrtfødsel med nr 1 at jeg fikk innvilget [emoji4] gikk fra 3-10 cm på en time så de forsto veldig godt bekymrene mine [emoji4]
Kanskje det er håp her og da, gikk da 4 cm til 10 på 30 min, og vi har en gid times reisevei til sykehuset... i tillegg var barnet stort. Hvordan gikk du fram?

Kanskje det er håp her og da, gikk da 4 cm til 10 på 30 min, og vi har en gid times reisevei til sykehuset... i tillegg var barnet stort. Hvordan gikk du fram?

Jeg forklarte bekymrene mine allerede på første jordmortime faktisk [emoji85] men tok det opp igjen nå sist gang jeg var der, og noen dager etterpå så hadde jeg brev i posten om samtale med lege på sykehuset [emoji4] nå har vi andre bekymre som at vi ikke har barnevakt på kort varsel men dette virket det som at han ikke engang tok i betraktning, det virket som at han allerede hadde tatt en beslutning om at igangsettelse var rett for oss ut ifra henvisningen han hadde fått fra jordmor [emoji4] vi bor ikke langt ifra sykehuset, 20 min ca så jeg var skeptisk om jeg skulle få det innvilget så da burde det jo være håp for deg også som bor såpass langt unna og åpnet deg enda raskere!

Jeg forklarte bekymrene mine allerede på første jordmortime faktisk [emoji85] men tok det opp igjen nå sist gang jeg var der, og noen dager etterpå så hadde jeg brev i posten om samtale med lege på sykehuset [emoji4] nå har vi andre bekymre som at vi ikke har barnevakt på kort varsel men dette virket det som at han ikke engang tok i betraktning, det virket som at han allerede hadde tatt en beslutning om at igangsettelse var rett for oss ut ifra henvisningen han hadde fått fra jordmor [emoji4] vi bor ikke langt ifra sykehuset, 20 min ca så jeg var skeptisk om jeg skulle få det innvilget så da burde det jo være håp for deg også som bor såpass langt unna og åpnet deg enda raskere!
Tusen takk for svar, dette skal jeg tenke på til neste samtale :-)

Oj, kanskje jeg skal ta det opp med jordmor og, siden jeg er alene om noe skal skje. Brukte 10 minutter fra 0-10 cm...

Å så deilig det må være!:) sniker fra juli i fjor:)

jeg var inne på å be om igangsetting da med nr 2 siden jeg hadde styrtfødsel første gang og stor blødning etter, og bor en time fra sykehuset. Første fødsel var igangsatt så det føltes trygt å ønske det.
Mamma bor nærme sykehuset så plan a ble å flytte dit litt før termin evt når det ble tegn til fødsel. Gikk veldig fint:)

Er pågrunn av styrtfødsel med nr 1 at jeg fikk innvilget
emoji4.png
gikk fra 3-10 cm på en time så de forsto veldig godt bekymrene mine
emoji4.png

Samme som meg det, 3-10 og hun var ute på under en time. Det var min nr 2 da. Heldigvis dro vi til sykehuset med en gang jeg kjente antydning til rier, for første fødselen min var også rask selv om det ikke var en styrtfødsel. Denne gang har jeg så vonde kynnere at jeg er litt redd for å ikke skjønne at det er i gang før det er på alvor :p så skulle kanskje ha diskutert litt mer med jm selv.

Fint å ha fått en dato da, og spesielt hvis barnevakt er en utfordring :)

emoji4.png
emoji4.png

Samme som meg det, 3-10 og hun var ute på under en time. Det var min nr 2 da. Heldigvis dro vi til sykehuset med en gang jeg kjente antydning til rier, for første fødselen min var også rask selv om det ikke var en styrtfødsel. Denne gang har jeg så vonde kynnere at jeg er litt redd for å ikke skjønne at det er i gang før det er på alvor :p så skulle kanskje ha diskutert litt mer med jm selv.

emoji4.png
emoji4.png

Hvor lang tid brukte du på første?

Hvor lang tid brukte du på første?

Ikke godt å si hvor lenge aktiv fødsel varte, for jeg kom inn på sykehuset med full åpning. Så gikk ganske fort fra det virkelig var i gang da også. Men rundt 5 timer
fra første rie kanskje.

Back
Topp