Innvendig ultralyd

sollise

Elsker forumet
Vet dere hva man kan se på en innvendig ultralyd?
Vil man se at eggstokker, eggleder og morkake er i orden?

Hadde en SA, og legene er usikre på om det var svangerskap utenfor livmor, og da
er jeg så reddforatnoe kan haskjedd med egglederen min...

Har hatt innvendig ultralyd, og legen har sagt at alt står bra til. Jeg hadde ingen
utskarping eller noe, for dem mente kroppen skulle ordne opp selv...

hei
ja, de ser om alt er bra innvendig. har tatt det flere ganger

Takk for svaret, det var godt å høre[:)]

Har vært på innvendig ultralyd. Var litt spennende, for legen kunne vise meg hvordan han så at jeg hadde eggeløsning.. hehe[:D] Var inne pga mageknip, og det viste seg at jeg bare va godt fyllt, og trengte litt hjelp for å få ut "sjiten"! [&:] Han viste meg det også.. [:D]

Akkurat! Det er litt forskjell på disse legene, mange forteller mye. Det er det beste!

Hei!
Jeg var til innvendig UL i uke 8 og 11 i svangerskapet fordi det var ei stund spørsmål om fosteret hadde tatt skade av medisinene jeg gikk på da jeg oppdaget at jeg var gravid... Der kunne de se alt både i og rundt livmora, jordmora forklarte mens hun undersøkte meg og det var ganske spennende. Bebisen sparket og slo allerede i uke 11! [:D]

Hmmm, virker som om jeg er den eneste her som aldri har hørt om innvendig ultralyd før[&:] Har hørt om 3d da, av kommende pappa som er helt på hugget etter å få tatt en sånn... Er visst nysgjerrig på hva som foregår der inne[:D]
Skal på u.lyd 10 aug. gleder meg masse! Er så spent på om legen gir meg en ny termindato... Han var så usikker når jeg var der, og de 4 (!) termin kalkulatorene jeg har prøvd på nettet kommer frem til noe annet enn han...

Noen av dere som legen har bommet helt på ved første kontroll???

Legen går vell ut i fra første dag i siste mens bare, lettere for dem de! [:D] Vis du er helt sikker på den, blir de ikke store forskjellen tror jeg.. Får vite mer nøyaktig på UL, der de måler størrelsen på bebisen. Fikk selv bare to dager forskjell på termin, hørt mange ha fått opp til flere uker forskjell [:-]

Første dag siste mens var 11.mai, det er jeg sikker på siden jeg da gruet meg til å sitte 4,5t på buss til sørlandet... Fast legen min var opptatt på første kontroll så jeg fikk en turnuslege [:'(] Det var han som foretok den gyn.sjekken også, helt PYTON. Han fikk ikke til den "metall-gakkgakk-saken" og sa det rett ut der jeg lå med bena til alle kanter at han aldri hadde vært borte i den typen før -HJEEELP!!! Skjønner ikke hvordan han fikk terminen min til å bli 24.feb??? Tanten min er utdannet sykepleier og skjønte det heller ikke...
Smått forvirret nå[&:]

Dem måler str på fosteret, og regner termin ut i fra det.

LYkke til på gu[:)]

Om du har regelmessig syklus, å hadde siste mens 11 mai, vil vell termin ligge rundt 17 februar! tror ikke du bør henge deg så masse opp i terminen akkurat nå, får klarhet i de på ultralyd [:D]

hei jeg tok innvendig ultralyd fo to dager siden, fikk jeg vite jeg er ti uker på vei [:D] dette blir mitt andre barn, førstemann er snart 6 år. jeg er 22, og snart alenemor til to.

Gratulere da!! [:D]

Terminen min ble rettet med ca 2 uker da jeg var på UL. Det som var kjedelig var at jeg da var 2 uker kortere på veg en det jeg hadde trodd. Og da ble det ENDA lengre å vente *sukk* [;)]. Å regne termin etter menssyklus blir jo ren gjetning da ingen er like. Like greit å vente med tro du har termin en eksakt dato til etter du har vært til UL! Svangerskapet tar den tida det tar uansett det har jeg merka! [;)]

Ja, du ser fosteret på innvendig UL! [:D] Grunnen til at de tar innvendig UL i stedenfor "vanlig" UL tidlig i svangerskapet er fordi da ligger livmora såpass godt nede i bekkenet at symfyse- beinet ditt skygger for fosteret. Så da ser man ikke så mye hvis man bruker ultralydproben på magen.

Takk for svar[:D] Deilig at flere synes det var rart, begynte å tro at det gikk hurra-meg-rundt for meg... Skal som sagt på ul 10.08, og da skulle jeg få fastlegen min (gudskjelov)...

Kommer an på hvor ofte du går til gynekologisk undersøkelse til vanlig det... Er det ei stund sia sist så er det vel anbefalt at de tar en liten "kikk" sånn for sikkerhets skyld [:)]

Back
Topp