Innvendig ultralyd?

Karroaa

Betatt av forumet
Noen som har vært på innvendig ultralyd før? Jeg skal på KK i Bergen i mars og lurer på om noen av dere har erfaringer? Ubehagelig? Vondt? Bør jeg grue meg? Skal på innvendig ul pga morkaken ligger delvis foran åpningen og det skal vurderes KS..

Det er ikke vondt, men det er jo alltid en litt ubehagelig situasjon å sitte oppi den gynstolen da :p skal i neste uke selv. Den dingsen er ganske smal og de putter den ikke langt inn. De har også masse glidemiddel på. En vanlig gyn undersøkelse er mye mye verre.

Jeg syntes ikke det er ubehagelig i det hele tatt.. Mye verre å være hos gynekolog ;) jeg måler livmorhalsen jevnlig, så gjør det annenhver uke selv. Det mest ubehagelig med det, er å kle av seg foran andre:-P

Har vært flere ganger og det er ikke noe å grue seg til:) Det er litt ubehagelig og rart, men ikke vondt:) Lykke til:)

Enig med de andre her det er ikke vondt, men det er jo litt ubehagelig og sårbar situasjon. Men det går helt greit
Godt mulig jeg må gjøre det også i neste uke, skal sjekke at morkaken har trekt seg bort fra åpningen ( noe jeg regner med at den har)...

Enig med de andre her det er ikke vondt, men det er jo litt ubehagelig og sårbar situasjon. Men det går helt greit
Godt mulig jeg må gjøre det også i neste uke, skal sjekke at morkaken har trekt seg bort fra åpningen ( noe jeg regner med at den har)...
Regner med min også har trukket seg vekk. Er vel det som er mest vanlig? Håper det :-)

Jeg syntes ikke det er ubehagelig i det hele tatt.. Mye verre å være hos gynekolog ;) jeg måler livmorhalsen jevnlig, så gjør det annenhver uke selv. Det mest ubehagelig med det, er å kle av seg foran andre:-P
Jaaa. Gruer meg til det. Bare vært hos gynekolog en gang, og det er mange år siden!! :-)

Har tatt innvendig ul som en del av gynekologisk undersøkelse, og det har ikke vært noe stress da ihvertfall, men da var jeg nå allerede igang med skrevinga :p Vondt var det ihvertfall ikke :)

Ultralydproben kjenner jeg nesten ikke, den er så glatt og smal og full av glidekrem. Spekulum som de bruker på vanlig gynekologisk undersøkelse er kjempevondt i forhold.
Ingen grunn til gruing!

Back
Topp