INNVENDIG UL

småbarnsmamma

Glad i forumet
God morgen. lurte om om noen hadde litt kunnskap om dette.
må eg få henvisning av legen? og.. må eg ha en grådig god grunn for og få det?
går det for det samme som den ene gratis UL`n vi får?
evnt. pris hos privat?
håper noen kan gjøre meg litt klokere [:D][:D]

Jeg var hos min private gynekolog igår[:)] Bestilte selv. Og når jeg skulle betale fikk jeg beskjed om at det gikk under svangerskapsordningen, så jeg slapp. Var ikke i kontakt med fastlegen min først. Vet ikke om det er vanlig å slippe å betale for timer hos privat gyn, men....
Du trenger ikke en god grunn for å få gjort det.
Det var en veldig fin følelse[:)] Så hjertet slå og fikk høre fosterlyden. Alt ble plutselig så nært og virkelig, selv om det bare var 0,73 cm[:D]
Anbefales. Lykke til.

Vi betalte 400 kr på innvendig ultralyd...privatlege...kan faktisk si at jeg har begynt å få litt kunneskap og erfaring om dette nå...hehe...siden jeg har hatt 4 stk hittil i svangerskapet..di fleste tar det som sjekk på førtse kontroll da...men er nok forskjellig fra pers til pers...lykke til i allefall[:D]

ÅÅÅ [:)]
sterkt ønske om og høre hjerteslag, bare for og få en bekreftelse på at allt er i orden. ja heldig dere med litt erfaring, sikkert ikke like stor plage hos legene hihi[:D]
men det er bare innvendig UL som eg evnt kan ta nå vell? 10+5

jaja... ringte no bare og bestillte time hos privat gyn. [:D][:D]
skal på mandag...
800kr kostet det, men er vert det[:)][:)][8|]

Hei tror di tar vanlig ultralyd på deg nå,jeg gjorde det i uke 9.innvendig er vel når du er mindre på vei.

ja hun sa de tok utvendig i uke tolv, er 11uker på torsdag, så hun måtte avgjøre der og da hva hun tok [&o]
får håpe det blir utvendig[:D]
like lite koselig hver gang en skal bla ut "privatlive"

ORIGINAL: lille lou

Jeg var hos min private gynekolog igår[:)] Bestilte selv. Og når jeg skulle betale fikk jeg beskjed om at det gikk under svangerskapsordningen, så jeg slapp. Var ikke i kontakt med fastlegen min først. Vet ikke om det er vanlig å slippe å betale for timer hos privat gyn, men....
Du trenger ikke en god grunn for å få gjort det.
Det var en veldig fin følelse[:)] Så hjertet slå og fikk høre fosterlyden. Alt ble plutselig så nært og virkelig, selv om det bare var 0,73 cm[:D]
Anbefales. Lykke til.

signerer.slik har jeg det også hos min private gyn[:)]

men det varierer,noen private er veldig dyre.400-800kr for en sjekk.men du trenger ikke grunn da heller.å jeg vil si det er verdt det uansett.[:)]

hm lurer på hvor eg finner de til 400, kan jo ta to UL i steden!!huff ja gleder meg og gruer meg.. den lille uken kommer til og gå seint.
trodde faktisk at innvedig Ul bare ble gjort for de som ikke hadde anelse om hvor langt de var på vei

Jeg trodde jeg gikk til privat, men kanskje jeg ikke gjorde det da. Betalte nemmelig bare 100 kr, fordi det var svangerskaprellatert. Tenkte meg tilbake ditt i uke 32 for å få vite kjønn og da også skal jeg bare betale 100 kr. Hmmm... [8|]

Jeg betalte 200 kr på norske rønkenistitut ved oslo city.

noen som har kjennskap til plasser i bergen som er litt billigere, eg ringte volvat, der tok de 800kr

ja eg og mener innvendig er normalt frem til den gratis UL
det er jo mye lettere og se på den måten!

Jeg tok ultralyd i går. Og jeg er omtrent akkurat like langt på vei som deg, og tok innvendig. De begynner ikke å ta utvendig før det har gått ca 12 uker. Men gled deg, en fantastisk opplevelse [:D]

Back
Topp