innvendig ul

¤Celti¤

Elsker forumet
sikkert et dumt spørsmål, men er gravid for første gang så jeg vet veldig lite...[&o]På en innvendig ul, får man kun høre hjerteslag?[8|]

Jeg fikk ikke det nei.. Har aldri hørt hjerteslag på noen av de UL'ne jeg har hatt.. Men vi fikk se hjertet slå[:)] Skal du på føde pol eller til Fareth? Vi var hos Fareth, ANBEFALES!

Hei.
På innvendig ultralyd får du ikke høre hjerteslag men du får sett babyen din slik som du får på vanlig utvendig ultralyd.
Jeg hadde utvendig ultralyd i uke 9 og så "klumpen" helt greit da, men hadde en innvendig i uke 10 (pga blødninger) og bildet da ble klart bedre.
Det er derfor de som regel tar indre ultralyd i begynnelsen av svangerskapet, nemlig fordi det er lettere å se fosteret.

Og, forresten: ingen spørsmål er dumme her[;)]

Er blitt henvist til et gyn. senter i byen...I Tollbodgt el nå sånt!Var hos legen i går så har ikke fått vite så mye enda[:)]Anbefales det at samboern er med?

Da er det hos Fareth! Det skal du være kjempe glad for! Ja, det er anbefalt.. Både fordi at da har du noen der om noe skulle vise seg å være galt, og for opplevelsen sin skyld.. Min har vært med på alt han.. Og han angrer ikke et sekund!

Du får ikke høre hjerteslag på en innvendig ultralyd. Da får du se barnet, eller rettere sagt en mørk flekk med noe som ligner på noe. Man ser tydelig hjertet som slår.

Det er der jeg går... jeg hadde med sambo ja... Men dette er utredning... Han Forsdal der er litt surrete spør du meg...

Jeg ville forresten tatt med samboeren, han vil få like stort utbytte av det som deg!

Hmmm...Da ble jeg i vært fall litt klokere[:D]Tusen takk! Men siden jeg har så mange hjelpsomme her allerede[;)]På forsiden er det ei side som man kan se utviklingen av foster og mage..Men nå er jeg i uke 9 og er litt skuffet over at man ikke får se nærbilde av fosteret etter uke 8[:(]Vet dere om noen sider man kan finne bilder fra hver uke?

ORIGINAL: Pastella

Det er der jeg går... jeg hadde med sambo ja... Men dette er utredning... Han Forsdal der er litt surrete spør du meg...

Er det?? Er det ikke bare Fareth som holder til der? Jeg har aldri hørt om han der som du går hos..

ORIGINAL: Eveline

Hmmm...Da ble jeg i vært fall litt klokere[:D]Tusen takk! Men siden jeg har så mange hjelpsomme her allerede[;)]På forsiden er det ei side som man kan se utviklingen av foster og mage..Men nå er jeg i uke 9 og er litt skuffet over at man ikke får se nærbilde av fosteret etter uke 8[:(]Vet dere om noen sider man kan finne bilder fra hver uke?

Spørr på generell diskusjon.. Vet at noen har lagt ut en link der før, men jeg husker ikke..

Er det vanlig med både innvendig og utvendig UL? Har bare hatt utvendig jeg, Jordmor har ikke nevnt noe annet heller!

Ja, men innvendig er stort sett bare når det er tidlig i svangerskapet.. Det får man kun om man er usikker på termin eller at det kan være noe galt.. Eller en annen god grunn[;)]

hei.-.Jeg var på innvendig ul i uke 11, visste ikke at jeg skulle få det, men var bare på generell gynekologisk test siden legen min ikke gjorde det. Fikk se masse OG fikk høre hjertelyden! Men det er kanskje forskjellig..Angret på at ikke pappan ble med...

Back
Topp