Innvendig UL uke 12?

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Jeg var på førstegangskontroll igår og da fikk jeg henvisning av legen til tidlig ul pga. at jeg var til utredning for endometriose da jeg ble gravid.
Han ville jeg skulle vente til uke 12 for da kunne vi få litt mer svar enn om vi dro nå.
Fikk time hos gynekologklinikken 12+1 og da ble det innvendig sa de, for da så de mest.

Dere som har vært på tidlig ul, har dere tatt innvendig eller utvendig?

Samboer vil veldig gjerne være med og det forstår jeg jo. men bare tanken på at han skal stå der sidenav meg mens jeg ligger der å skræver i gynekologstolen, det gjør meg sinnsykt ukomfortabel.. :/

De jeg har vært på har vært innvendig. Går som regel helt greit. Skal mannen være med på fødselen takler dere dette også. Under fødsel glemmer man som regel all blyghet Mange gynekologer har håndkle de legger over magen å beina slik at man ikke føler seg så naken. Du kan også sikkert ta med et selv. Lykke til :)

Jeg hadde utvendig nå denne gang, men har hatt sambo med på innvendig tidligere. Han satt bare med hodet også hadde jeg jo håndkle fra magen og til knærne så det gikk veldig fint.
Er jo ikke som om han ser noe. Også følger han nok så godt med på skjermen uansett :)

Men han må jo nesten bare bli vandt med det. Han skal jo tross alt være med på fødselen hehe :p

Har også hatt innvendig de aller fleste gangene. Man blir tildekket, så samboeren din kommer ikke til å se noe særlig, dessuten kommer dere begge til å være så opptatt av babyen og det som skjer på skjermen at man glemmer helt at man ligger der naken.

Jeg tror nok det er greit at du øver deg på at samboer er med på sånt,for ved en fødsel finnes det ingen intimgrenser

Håper du får en fin opplevelse til tross for at det blir innvendig ul!! :)

De er så profesjonelle at de ber mannen sett seg ved siden v deg så han ser Ikkje de::)
Innvendig bruker de for i uke 12 så ser de bedre den veien:)

Jeg har vært på innvendig to ganger (ikke i forbindelse med svangerskap) og syns det har gått OK. Aller best er det når gynekologen er kvinne syns jeg. Da blir det på en måte helt naturlig. Litt mer anstrengt om mannen skal være der mens en annen mann roter oppi der med en dildolignende ting :P Men det er bare en jobb, så prøver å tenke det.

Mitt tips er å ha på skjørt eller kjole, da føler du deg ikke så naken :)

Jeg har vært på innvendig to ganger (ikke i forbindelse med svangerskap) og syns det har gått OK. Aller best er det når gynekologen er kvinne syns jeg. Da blir det på en måte helt naturlig. Litt mer anstrengt om mannen skal være der mens en annen mann roter oppi der med en dildolignende ting :P Men det er bare en jobb, så prøver å tenke det.

Mitt tips er å ha på skjørt eller kjole, da føler du deg ikke så naken :)

Jeg var i går. Da var jeg 10+5 i følge meg selv, men 11+3 i følge jm. Jeg fikk utvendig og de så alt da :)

Takk for støtten damer! :) har vært på innvendig tidligere iforbindelse med endo-utredning, så jeg vet på mange måter hva jeg går til :)
Har snakket med samboer om at jeg er så fjollete med akkurat det. Han tilba seg å bli hjemme, men det er uaktuelt. Han skal være med å se hva vi har stelt i stand inni her :p

Jeg blir nok å ha på meg en lang tunika og ta med et håndkle "just in case".
Han har lovet å respektere at han ikke skal "glo ned der". Så nå er jeg litt mer letta heldigvis :)

Back
Topp