Innvendig eller utvendig ulyralyd i uke 12?

Frk.meg

Betatt av forumet
Har lyst til å ta tidlig ultralyd, men lurer på om de tar innvendig eller utvendig på volvat i uke 12. Kunne tenkt meg utvendig..

Jeg tok utvendig i uke 8 :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Da jeg snakket med volvat på Hamar sa de at de pleide å ta innvendig frem til uke 14. Kan sikkert be om utvendig da, men innvendig gir tydeligere bilder og bedre informasjon sier de. ;)

Jeg har tatt innvendig frem til nå, er 10+2 :) Skal tilbake på ul 19.11 da er jeg 12+2 og regner med at de tar utvendig. Gyn prøvde utvendig forrige gang, men vi så ikke så mye hehe

Jeg var på Volvat i Bergen på mandag, var da 10+2, og jeg tok innvendig.. Det står også på sidene deres at fra uke 6-10 tar de innvendig og etter det abdominalt (utvendig på magen), men det varierer vel fra sted til sted :)

Termin 2. juni 2014 - hold deg fast lille venn <3

I forrige svangerskap hadde jeg ul i uke 10+2, da tok de innvendig.

Innvendig her.. Men jeg har så mye mage fra før, så egentlig gidder jeg ikke spørre om utvedig, de ser ikke forbi fettet uansett.. :p

Jeg skal i uke 11+2, og da blir det innvendig

Det er mange steder som skriver at de tar utvendig ul fra uke 12, men også mange som tar utvendig fra uke 13 og 14... Spørs hvor du skal :) Kan jo høre?

Jeg gikk ut ifra at jeg skulle få innvendig UL når jeg hadde time på fredag og var 8uker. Men til min overaskelse fikk jeg utvendig :) så tydeligvis veldig forskjellig fra plass til plass og person til person ;)

Jeg tok utvendig igår, 7+0, og fikk se en liten tass med bankende hjerte! Men man ser selvsagt myyyye bedre innvendig, fram t uke 12 :)

Innvendig.. Best det altså..

Tror de pleier ta innvendig med mindre de ikke har utstyr til det fram til uke 14. Dette fordi de ser mye mer og det er lettere å oppdage ting som eventuelt skulle være. Jeg har hatt både innvendig og utvendig i uke 12 men det ble lettest å se ting på innvendig.

Jeg skal på ul i uke 12, på majorstueklinikken, og da tar det utvendig. spurte om det når jeg bestilte timen:)

Back
Topp