Innvendig eller utvendig ultralyd?

ModernFamily

Andre møte med forumet
Har time til privat ultralyd i dag. Er i følge menstermin 12+2 uker, og lurer fælt på hva som er mest vanlig av innvendig og utvendig ultralyd rundt dette tidspunktet? Glemte å spørre da jeg bestilte og syns det blir kleint å ringe nå :p Hva er din erfaring?

Last edited:
Har time til privat ultralyd i dag. Er i følge menstermin 12+2 uker, og lurer fælt på hva som er mest vanlig av innvendig og utvendig ultralyd rundt dette tidspunktet? Glemte å spørre da jeg bestilte og syns det blir kleint å ringe nå :p Hva er din erfaring?
Tenker du får utvendig UL! :)
Jeg fikk det tom.i uke 6.
Lykke til! :)

Jeg fikk innvendig UL når jeg var 9+2, men håper det blir utvendig neste gang (da er jeg 14+3) :P men samtidig: null stress med innvendig!

Regner med du får utvendig. Kommer an på hvor detaljert man skal se også da, er det kun for å se hjerteaktivitet så får du garantert utvendig. Lykke til!:)

Jeg fikk utvendig i uke 7+5:) tipper du får utvendig, men det har jo litt å si hvor bra ul apparatet er, hvor livmor ligger, og om man er normalvektig eller har litt polstring på magen;)

Har litt polstring, men ikke sånn at jeg tror det blir et problem. Polstringen ligger liksom rundt navlen på en måte :P De nevnte på telefonen at jeg måtte passe på å la være å tisse 1-2 timer før for at livmoren skulle komme høyere opp. Regner kanskje med utvendig da ja :) Har hatt innvendig i tidligere svangerskap, så det er ikke noe problem, men liker å vite litt hva jeg går til :)

Jeg hadde både innvendig og utvendig på ultralyd i går :-) ble mye klarere og finere bilder ved innvendig. 11+2.

Jeg var på UL 10+3 og da måtte jeg ha innvendig. Men som trøst så mente ho på at bildene ble bedre så tidlig med innvendig. Men jeg hakke peil... Har hatt innvendig UL typ 100 ganger så har blitt ganske vant til det... begynner å klø sånn av det "glidemiddelet" da, skikkelig ekkelt, men et tips er å få det vekk asap etter timen :P :-D

Hvis du er på en moderne klinikk med moderne utstyr får du utvendig.

Som regel er det offentlig som foretar innvendig så lenge, da de har veldig gammelt utstyr som måler dårlig utvendig ;)

Back
Topp