Innvendig eller utvendig ultralyd i uke 12?

Baby2022

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Skal på ultralyd til uka, da er jeg 12 uker. Dere som har tatt ultralyd rundt denne tiden eller litt før, tok dere innvendig eller utvendig eller begge deler? :)

Eg tipper utvendig, men har ikke erfaring:)

begge deler med første mann :) men tror d er inviduelt - kommer kanskje an på hvem du drar til ? :)

Med første var jeg på tul i uke 12, da innvendig. Med denne nå, var jeg på tul forrige uke, uke 11, da utvendig. Regnet egentlig med innvendig da og, siden det var det med første:hilarious:

Varierer nok men tipper utvendig. De tok utvendig i uke 7 :p Men nå i uke 9 tok de innvendig. Så varierer veldig:)

Skal på ultralyd til uka, da er jeg 12 uker. Dere som har tatt ultralyd rundt denne tiden eller litt før, tok dere innvendig eller utvendig eller begge deler? :)
Jeg skal 12+3 og da jeg bestilte timen sa de at det ble utvendig:happy:

Jeg tok først utvendig. Men da så ikke legen så masse, så endte opp med innvendig. Og fikk mye bedre bilder og målinger.

Jeg skal 12+3 og da jeg bestilte timen sa de at det ble utvendig:happy:

Så deilig å vite på forhånd da. :) jeg spurte også da de ringte meg, men hun i tlf var usikker. Hun sa at hun bare satt opp timer, så hun visste ikke.. Liker å ha på kjole eller noe langt hvis det blir innvendig, men hvis det blir utvendig blir jo det upraktisk :joyful:

Så deilig å vite på forhånd da. :) jeg spurte også da de ringte meg, men hun i tlf var usikker. Hun sa at hun bare satt opp timer, så hun visste ikke.. Liker å ha på kjole eller noe langt hvis det blir innvendig, men hvis det blir utvendig blir jo det upraktisk :joyful:
Å skjønner godt hva du mener! Er veldig greit å være litt forberedt før man kommer dit:) Jeg spurte han jeg snakket med da jeg bestilte time men han visste ikke, ble overrasket da jeg fikk mld etterpå at han hadde spurt gynekologen og at det ble utvendig:D

Last edited:
Ta på et langt skjørt og en T-skjorte/genser, så er du klar for begge deler :happy:

Som regel har det blitt tatt utvendig, men har også opplevd innvendig i uke 12.

Tok på meg kjole, med en sykkelshorts under jeg, helgardering ;) Hatt 3 stk innvendig frem til uke 10. Nå i uke 12 var den utvendig.

Vet du med sikkerhet at du er så langt på vei som du tror? Hvis ja, så blir det sikkert utvendig, men hvis det er mulighet for at du er kortere på vei kan det hende de må bytte til innvendig pga "dårlig sikt" :shy:

Vet du med sikkerhet at du er så langt på vei som du tror? Hvis ja, så blir det sikkert utvendig, men hvis det er mulighet for at du er kortere på vei kan det hende de må bytte til innvendig pga "dårlig sikt" :shy:

Ja, jeg var hos gynekolog 3-4 dager før eggløsning, og tok EL test, så er ganske sikker ;)

sniker hva med kjole og strømpebukse ol da safer du uansett.

i uke 12 har jeg kun hatt utvendig

Skjønte først ikke hvorfor du ikke bare kan ha på kjole på utvendig.. så brått skjønte jeg det :hilarious::hilarious:

Back
Topp