Innvendig eller utvendig UL i uke 7+6?

Overraskelsen2021

Venter på en etterlengtet førstemann <3
Jeg skal på TUL hos spiren i Trondheim 28.12. Vi er usikre på hvor langt jeg er på vei, og dette er mye av grunnen til at vi tar denne ultralyden. Jeg tror jeg er 7+6 den dagen. Vil det være utvendig eller innvendig ultralyd da, tror dere? Da jeg gikk med førstemann så hadde jeg en TUL på fertillitetsavdelingen på St.Olavs i uke 6, og det var innvendig.

Der jeg gikk prøvde hun først med vanlig, dersom det ikke gikk så ble det innvendig. Jeg var akkurat 7 uker og da klarte hun ikke se så mye, men hadde jeg vært tynn eller lenger på vei hadde hun fint klart å se. Klarte å se selve «hula» men ingenting tydelig. Har en venninne som var i uke 8 og hun fikk utvendig. Så det skader ikke å spør.

Jeg skal på TUL hos spiren i Trondheim 28.12. Vi er usikre på hvor langt jeg er på vei, og dette er mye av grunnen til at vi tar denne ultralyden. Jeg tror jeg er 7+6 den dagen. Vil det være utvendig eller innvendig ultralyd da, tror dere? Da jeg gikk med førstemann så hadde jeg en TUL på fertillitetsavdelingen på St.Olavs i uke 6, og det var innvendig.

Jeg var forrige uke 8+1. Vi begynte med utvendig og vi så ganske godt hva som var der inne, men bildene ble veldig utydelig / alt var lite, så ikke så lett å få full oversikt. Er normalvektig. Hun byttet over til innvendig og det var mye lettere å se! Fikk til og med se litt i 3D :) og fikk med masse fine bilder! Lykke til :)

Jeg var på utvendig ultralyd når jeg var 6+5, fikk ikke se noe som helst, bare egghulen.

Jeg hadde utvendig sist uke, 6+6, så den lille hulen, plommesekk og et embryo med dunkende hjerte :Heartred
Jordmor sa at dersom vi ikke så noe, kunne vi ta innvendig, men vanligvis gikk utvendig helt fint, også så tidlig.

Har vært på tidlig ultralyd to ganger tidligere (2015 og 2018) ca uke 10/11. Begge gangene var innvendig. Er normalvektig/slank. Fikk veldig fine bilder :D

Jeg var i uke 7 med førstemann og det var innvendig. Skal igjen i morgen og er da 7+3. Forventer innvendig også da.

Jeg hadde innvendig 5+5, skal ha innvendig 6+5, 8+5 og 10+0:) vet ikke om 11+0 og 12+0 blir utvendig :)

Takk for svar alle :) Jeg regner med det blir innvendig på meg da. Det går helt fint, jeg har pcos og har da jammen tatt mine innvendige ultralyder av eggstokker før ;)
Der blir veldig spennende å se om vi får sett noe da, jeg er redd jeg blir å gå i kjelleren hvis ikke..

Jeg var på fredag, 7+5, og da var det ikke noe spørsmål en gang - gynekologen gikk rett på innvendig ultralyd. Da jeg gikk gravid med sønnen min var jeg på en ultralyd ca uke 12, og det tror jeg var både innvendig og utvendig.

Kommer kanskje an på hvor man et da. Jeg var i uke ti sist og da var det utvendig. Tydelig bilder og så babyen godt :)

Back
Topp