Innvendig eller utvendig tidlig ul?

CHG

Betatt av forumet
Jeg var på tidlig ul i går og fikk se et bankende hjerte :) Jeg tok utvendig ul, og hun målte crl til 4 mm. Menstermin er 13.06.16, som vil si jeg var 6+6 i går. Hun som tok ul sa jeg er i uke 5-6.
Hvor nøye er dette målet? Bildet var veldig uklart. Har dere tatt innvendig eller utvendig ul?

Jeg tok innvendig på mandag. Hadde crl på 4,6 og det vle målt til 6+0. Men det vokser visst veldig i rykk og napp.

Vi har forresten samme menstermin.

• Liker
Reactions: CHG
Det blir kanskje mer nøyaktige mål med innvendig ul enn utvendig? Det var jo ikke mye vi kunne se. Veldig uklart. Vi så hjerte pulsere. Rett over pila på bildet ser du det er hvitt og så svart. Der er hjertet :)
ImageUploadedByBV Forum1445686258.937611.jpg

Når jeg var til ul sa gynekologen at 'ultralyden gjøres i skjeden så tidlig', det var 7+1.

• Liker
Sikkert det at det er lettere å måle korrekt med innvendig ul :)!

• Liker
Jeg hadde utvendig i uke 7 forrige gang og ble da målt til at jeg var 8 uker på vei. Men ny ul noen uker senere stemte med min termin igjen. Så vokser i rykk og napp ;)

• Liker
Jeg har hatt innvendig ved uke 9 og utvendig ved uke 12.

• Liker
Med min menstermin så er jeg nå 10+0, men med innvendig ul så målte gynekologen meg til 9+0. Lurer på hva som er rett og hva jeg skal følge :-p vil jo heller være 10 uker på vei, enn 9 :happy:

• Liker
Jeg var hos privat gyn sist, til UL ved 7 uker. Og hun sa at hun prøvde alltid utvendig først, hvis det gikk så var det det greieste, ikke minst for meg ;) Hun sa at hos litt over halvparten ser man utvendig så tidlig.
Og jeg så tydelig embryo og plommesekken (trodde først det var tvillinger :o :p )

• Liker
De anbefaler vell innvendig dersom det er veldig tidlig, men går jo alltids an å prøve utvendig først? :)

Jeg tok invendig når jeg var ca 6+0 og fikk da veldig klare fine bilder sammenlignet med en veninne som tok utvendig omtrent i samme uke..

• Liker
De anbefaler vell innvendig dersom det er veldig tidlig, men går jo alltids an å prøve utvendig først? :)

Jeg tok invendig når jeg var ca 6+0 og fikk da veldig klare fine bilder sammenlignet med en veninne som tok utvendig omtrent i samme uke..
Hadde jeg tenkt på forskjellen på bildekvaliteten, så hadde jeg også tatt innvendig! Men men, vi fikk i alle fall se hjerte slå :)

Jeg fikk anbefalt innvendig til og med i uke 9, for å se mest mulig og for å få best mulig bilder:) både på sykehus og privat.;)

• Liker
Back
Topp