Innvendig eller utenpå ul?

November spira

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Er det mest vanlig med innvendig eller utvendig ul når man er i uke 11?

Skal på ny tul på torsdsg å kom til å tenke på om det fortsatt blir innvendig eller ikke.
Skal på gyn å ta den.

Håper så at det er et fortsatt bankende hjerte.
Kvalmen har vært roligere de to siste dagene, og puppene er nesten ikke ømme lengre.

Har jo forstått at det skal bynne å roe seg ned nå, men blir fryktelig bekymret.

Har bestilt doppler så håper den kommer fort og at jeg finner hjertelyden. Tenker at det kan roe meg litt ned når tankene tar overhånd.

Etter forrige tul skal jeg være 11+1 på torsdag, men etter mens termin skal jeg være 10+5.
Men legen som ga meg ny termin mente det var den jeg skulle følge.

Slik jeg forstod det på mitt sykehus tok de innvendig på gyn og utvendig på fødepoliklinikk. Men det kan jo være forskjellig :-)

Det er sikkert ulikt fra sted til sted. Eg tok utvendig UL i veke 7+0 på sjukehuset, men tidligare svangerskap har den blitt tatt innvendig hos gynekolog.

Skal i morgen når eg er 12+0 og regner med er utvendig, var i hvertfall det forrige svangerskap på UL kliklinikken :)

Innvendig 11+? forrige svangerskap på sykehuset. Utvendig uke 7+3 denne gangen, privat.

Var hos gyn da jeg var i uke 12 (i følge menstermin), og det ble innvendig.

Har sett at privatklinikken her tar utvendig ul fra uke 7. På sykehuset tok jeg innvendig på gyn i uke 8. Så kanskje det er vanligere med tidlig utvendig privat?

Ja er kanskje mer vanlig på gyn å ta innvendig?
Her sa dem i uke 8 at bildene ble bedre på innvendig når man er så kort på vei.

Jeg fikk velge mellom innvendig eller utvendig, gynekologen anbefalte innvendig for bedre bilder så tok det. Var 11+0.

Jeg fikk velge mellom innvendig eller utvendig, gynekologen anbefalte innvendig for bedre bilder så tok det. Var 11+0.

Så greit å kunne velge.
Får jeg også velge så tror jeg at det blir innvendig.
For om alt ser bra ut så blir vi å fortelle det ril familiene våre.
Er så lei av å holde det hemmelig. Ekstremt vanskelig å skulle passe på alt man sier.

Men så begynner hode med å tenke at enn vist det går galt den siste uka mellom 11 og 12.
Men regner med at det ikke er så vanlig
Skal se om det er en fødselslege på jobb den dagen å spørre om en prat eventuelt slik at jeg kanskje er mer sikker.

Jeg tok utvendig i uke 7 med forrige, men måtte ta innvendig nå i uke 9. Legene praktiserer vel forskjellig vil jeg tro [emoji4] Lykke til på ul! [emoji7]

Fikk utvendig hos jordmor uke 12+2. Tidligere enn det har jeg fått innvendig. Tror det kommer til an på preferanser og utstyr, egentlig. Fastlegen min fant fint hjertet med ultralyd utenpå i uke 7. Får ikke sjekket noe annet utenpå så tidlig, da. Men greit å vite, så man slipper å føle seg veldig uflidd hvis det plutselig viser seg at man skal ha innvendig når man har sett for seg utvendig ;):D

Back
Topp